استفانی لیختنشاتین خبرنگار پولتیکو نوشت: پاسخ ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شد.

به گزارش جماران؛ استفانی لیختنشاتین خبرنگار پولتیکو نوشت: پاسخ ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شد. یک منبع می گوید: «هیچ چیز بسیار تحریک برانگیز در آن وجود ندارد. » ظاهراً چیزی در مورد بحث پادمان در پاسخ ایران وجود ندارد؛ بیشتر بر تحریم ها و تضمین ها متمرکز است.

 

برخی رسانه‌های فارسی هم پیامی را از مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص این پیام منتشر کرده‌اند که تا لحظه مخابره این خبر صحت آن بر خبرنگار فارس ثابت نشده است.

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این مقام ایرانی گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

 

 مشاور تیم مذاکره: بیش از قبل به توافق نزدیک هستیم

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده در صفحه توییتر خود نوشت: ‌در الجزیره عربی عرض کردم که در پاسخ ارائه شده توسط ایران، دغدغه ها نسبت به چند مسئله باقی مانده مطرح شده. ولی اینها مسائلی نیستند که غربی ها نتوانند حل کنند. به توافق نزدیکتر هستیم، ولی تا مشکلات باقیمانده حل و فصل نشوند، کار تمام نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.