حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) در حرم امام خمینی(س) گفت: ما ملت امام حسین(ع) و در مکتب امام حسین(ع) هستیم؛ این در مکتب امام حسین(ع) بودن، شجاعت را به آدم یاد می دهد. پسر علی(ع) اهل خفت پذیرفتن نیست. زینب کبری(ع) گفت لشکر دارد حمله می کند و امام حسین(ع) فارغ از آنچه که شنیده، با یک دنیا شعف گفت که الآن خواب جدّم رسول خدا(ص) را دیدم و به من گفت خیلی زود پیش ما می آیی و خبر شهادتم را به من داد.

شهاب مرادی با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(ع) شجاعت را به آدم یاد می دهد، گفت: امام و شهدا دعا را دوست داشتند و اهل ذکر بودند. امام جماعت، روحانی و آخوند باید همان مدل امام باشد. امام در حد اعلی سیاسی است؛ ولی خیلی معنوی است؛ خیلی مستحبات در زندگی اش وجود دارد. جوانان! قرآن در زندگی شما باشد؛ با قرآن، دعا، زیارت جامع و زیارت عاشورا انس بگیرید. اینها هویت ساز است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) حرم امام خمینی(س) گفت: همه ما باید با خودمان بجنگیم و به نفس اعتنا و اعتماد نکنیم. طرف تا رئیس است به هرکس زنگ می زند جوابش را می دهند و هرکس زنگ می زند او جواب نمی دهد؛ وقتی رئیس نیست به هرکس زنگ می زند جوابش را نمی دهد و بعد گلایه می کند. هر عزیزی که فکر می کنید رتبه عزتش کمتر شده را بیشتر تحویل بگیرید.

 

مکتب امام حسین(ع) شجاعت را به آدم یاد می دهد

 

وی با اشاره به وقایع کربلا، تأکید کرد: ما ملت امام حسین(ع) و در مکتب امام حسین(ع) هستیم؛ این در مکتب امام حسین(ع) بودن، شجاعت را به آدم یاد می دهد. پسر علی(ع) اهل خفت پذیرفتن نیست. زینب کبری(ع) گفت لشکر دارد حمله می کند و امام حسین(ع) فارغ از آنچه که شنیده، با یک دنیا شعف گفت که الآن خواب جدّم رسول خدا(ص) را دیدم و به من گفت خیلی زود پیش ما می آیی و خبر شهادتم را به من داد.

مرادی یادآور شد: امام حسین(ع) شب عاشورا را مهلت گرفت و فرمود می خواهم این یک شب را قرآن، نماز و دعا بخوانم. اولین باری که آدم این عبارات را می بیند به فکر فرو می رود، حسین(ع) و استغفار؟! بعد آدم روسیاهی مثل من پیش خودش حساب می کند که من هیچ حسابی با خدا ندارم. چرا بعضی ها اصلا احساس بدهی به خدا ندارند؟ اصلا نمی داند استغفار چیست. سیدالشهدا(ع) می فرماید خدا می داند من چه قدر خواندن کتابش را دوست دارم.

 

خانواده شهدا عهدی که با خمینی(س) بسته اند را رها نمی کنند

 

وی افزود: ما نوجوان بودیم و تلویزیون روزهای آخر حیات امام را نشان می داد. با چه عشق و علاقه ای امام قرآن و نماز شب می خواند؟ آقای انصاری سرم امام را در دست می گرفت که امام نمازشان را ایستاده بخوانند. این عشق به نماز و دعا است. من امام را از پنجره تلویزیون و کتاب هایش می شناسم. من امام خمینی(س) را از تصویر حاج قاسم سلیمانی، حاج احمد کاظمی، عباس بابایی و تک تک شهدا می شناسم؛ امام در تمام اینها تجلی دارد. خانواده شهدا عهدی که با خمینی(س) بسته اند را رها نمی کنند و هیچ وقت هم طلبکار نبوده اند.

سخنران مراسم شب عاشورای حرم امام خمینی(س) اظهار داشت: هر وقت کسی در این مملکت مسئول است، چه مسئولیت سنگینی دارد با چنین مردمی؟ امام را از این منظر می شناسم و کسانی که با امام زندگی کرده اند و بیت امام باید برای ما بگویند.. امام شاعر بود ولی در تمام سال های بعد از انقلاب سخنرانی کرده اند، امام چند بیت شعر گفته است؟ امام اهل حرف زدن نبود ولی نمی توانست علاقه اش به مناجات شعبانیه را پنهان کند. اشتیاق به اینکه حجاب ها کنار برود و روح پرواز کند.

 

امام جماعت، روحانی و آخوند باید همان مدل امام باشد

امام در حد اعلی سیاسی است؛ ولی خیلی معنوی است

 

وی افزود: امام و شهدا دعا را دوست داشتند و اهل ذکر بودند. امام جماعت، روحانی و آخوند باید همان مدل امام باشد. امام در حد اعلی سیاسی است؛ ولی خیلی معنوی است؛ خیلی مستحبات در زندگی اش وجود دارد. جوانان! قرآن در زندگی شما باشد؛ با قرآن، دعا، زیارت جامع و زیارت عاشورا انس بگیرید. اینها هویت ساز است.

 

هیچ وقت مطالبه را تبدیل به آرزو نکنید

 

مرادی با تأکید بر اینکه هیچ وقت مطالبه را تبدیل به آرزو نکنید، گفت: همه مسلمین امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را دوست دارند و متأسفانه ما هم در انتشار محبتشان کم کاری می کنیم. مزار امام زین العابدین(ع) در مدینه و حرم بقیع است؛ آن جایی که الآن سقف ندارد. دعا کنید که ان شاء الله امام حسن(ع) را زیر سقف زیارت کنیم. احترامی که آنجا بوده را آل سعود خراب و ویران کرده است. در زیارت عاشورا دستور داده شده که 10 مرتبه سلام بر حسین(ع) و علی اکبر(ع) بگویید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.