گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: مذاکرات در وین ربطی به آژانس ندارد/ تحریم‌ها مخرب بوده است

مذاکراتی که در وین در جریان است مستقیما به همکاری‌های آژانس ارتباطی ندارد، اما ما این احساس را داریم اگر ابهاماتی را که دبیرخانه آژانس مطرح میکند حل نشود نمی‌توان انتظار داشت یک توافق پایدار را در وین شاهد باشیم. در مقابل برای پایدار روابط لازم است همکاری‌های ایران با آژانس تقویت شود.
نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از تهران و سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی

پایگاه خبری جماران:  عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: از دید ما این قطعنامه، قطعنامه‌ای سیاسی است و ظرفیت‌های فنی و همکاری ایران با مدیرکل و دبیرخانه را لحاظ نکرده است و این از جهت همکاری‌های فنی با ایران را سیاسی کرده و با سوگیری در موردش قضاوت کرده‌اند.


آینده مذاکرات به رویکرد طرف آمریکایی برمی‌گردد 


ابوالفضل عمویی در مورد آینده مذاکرات هسته ای گفت: آینده مذاکرات به رویکرد طرف آمریکایی برمی‌گردد؛ اگر بخواهند تحریم‌ها را حفظ کنند برجام به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ اما در مقابل، با آمادگی آن‌ها برای رفع تحریم‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن برجام به نتیجه می‌رسد.
 

قطعنامه علیه ایران، قطعنامه‌ای سیاسی است 

وی ادامه داد: شورای حکام قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کرد و از ایران خواست همکاری با آژانس را تقویت کند، اما از دید ما این قطعنامه، قطعنامه‌ای سیاسی است و ظرفیت‌های فنی و همکاری ایران با مدیرکل و دبیرخانه را لحاظ نکرده است و این از جهت همکاری‌های فنی با ایران را سیاسی کرده و با سوگیری در موردش قضاوت کرده‌اند.

برای پایدار روابط لازم است همکاری‌های ایران با آژانس تقویت شود

عمویی در باب تاثیر قطعنامه شورای حکام در احیاء برجام افزود: مذاکراتی که در وین در جریان است مستقیما به همکاری‌های آژانس ارتباطی ندارد، اما ما این احساس را داریم اگر ابهاماتی را که دبیرخانه آژانس مطرح میکند حل نشود نمی‌توان انتظار داشت یک توافق پایدار را در وین شاهد باشیم. در مقابل برای پایدار روابط لازم است همکاری‌های ایران با آژانس تقویت شود.

تحریم‌ها یکی از عوامل مشکلات اقتصادی مردم ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حمایت تحریم‌ها از سوی گروهی از تندروها گفت: تحریم‌ها یکی از عوامل مشکلات اقتصادی مردم ایران است، البته در کنار مشکلات دیگر مانند سوءمدیریت‌ها و عوامل مزمن بیماری اقتصادی همه در کنار هم باعث شده مردم امروز در سختی و فشار در حوزه اقتصادی و معیشت خودشان را تحمل کنند. البته دولت گام‌هایی را برای جراحی اقتصادی در جهت بهبود این وضعیت برداشته و لازم است به طور مداوم و با حفظ وضعیت معیشتی مردم مستضعف و مظلوم باشد؛ در این چارچوب انتظار می‌رود مسائل حل شود. تحریم‌ها از جهت حقوق مردم به زیرسازی‌های ایران آسیب زده و نیز مخرب بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.