گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

افشین علا: گزینه‌ای که رهبر انقلاب برای روزنامه اطلاعات معرفی کردند، همه را غافلگیر کرد/ ایشان مراقب همه نیروهای وفادار به انقلاب هستند/ گرایش سیاسی مرحوم دعایی به جناح منتقد نزدیک‌تر بود

افشین علا به جماران گفت: همه می دانند که گرایش سیاسی مرحوم دعایی به جناح منتقد نزدیک تر بود و ایشان بارها ارادت ویژه اش به رهبر اصلاحات را ابراز می کرد. مشی فرهنگی اش نیز به گونه ای بود که به منتقدان و گاه دگراندیشان نیز مجال سخن می داد. حتی گاه به خاطر انعکاس خبرهای مربوط به آقای خاتمی مورد شماتت برخی افراد و نهادها قرار می گرفت. اما رهبر معظم انقلاب در تمام این سالها حمایت خود را از مرحوم دعایی دریغ نکردند. خیلی ها گمان می کردند رهبری به حرمت سوابق انقلابی و صدق و حسن نیت آقای دعایی مراعات حال ایشان را می کردند و خود با رویه ایشان موافق نبودند. اما مضامین نهفته در حکم انتصاب جناب صالحی نشان داد که این گونه نیست و رهبر معظم انقلاب شخصا خواستار چنین توازنی در فضای فرهنگی بودند.

یک شاعر و فعال سیاسی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب دکتر سید عباس صالحی به سمت نمایندگی ولی فقیه و مدیرعاملی روزنامه اطلاعات، وی را یکی از بهترین گزینه های موجود برای جانشینی زنده یاد دعایی دانست.

افشین علا در گفتگو با جماران، اظهار داشت: بعد از شوک بزرگی که از شنیدن خبر درگذشت آقای دعایی به ما وارد شد، علاوه بر اندوه وصف ناپذیری که قلبم را می فشرد، نگران سرنوشت موسسه و روزنامه اطلاعات بعد از ایشان بودم. چون احتمال می دادم با انتصاب چهره ای از جریان اصولگرا، فضای مدیریت فرهنگی کشور یکدست تر شود و توازنی که سالهای طولانی در روزنامه های منسوب به ولی فقیه شاهد آن بودیم از بین برود. در آن صورت امیدهای بسیاری افراد و جریان ها بویژه اصلاح طلبان و بسیاری از اهالی قلم و فرهنگ از دست می رفت. اما گزینه ای که رهبر انقلاب معرفی کردند، همه را غافلگیر کرد و بار دیگر به یادمان آورد که ایشان مراقب همه نیروهای وفادار به انقلاب هستند و تمایل دارند پایگاه مهم روزنامه اطلاعات برای آن دسته از جریان های منتقد سیاسی و نیز چهره های مستقل فرهنگی که در رسانه های رسمی نظام حضور ندارند، حفظ شود.

 

گرایش سیاسی مرحوم دعایی به جناح منتقد نزدیک تر بود

 

افشین علا افزود: همه می دانند که گرایش سیاسی مرحوم دعایی به جناح منتقد نزدیک تر بود و ایشان بارها ارادت ویژه اش به رهبر اصلاحات را ابراز می کرد. مشی فرهنگی اش نیز به گونه ای بود که به منتقدان و گاه دگراندیشان نیز مجال سخن می داد. حتی گاه به خاطر انعکاس خبرهای مربوط به آقای خاتمی مورد شماتت برخی افراد و نهادها قرار می گرفت. اما رهبر معظم انقلاب در تمام این سالها حمایت خود را از مرحوم دعایی دریغ نکردند. خیلی ها گمان می کردند رهبری به حرمت سوابق انقلابی و صدق و حسن نیت آقای دعایی مراعات حال ایشان را می کردند و خود با رویه ایشان موافق نبودند. اما مضامین نهفته در حکم انتصاب جناب صالحی نشان داد که این گونه نیست و رهبر معظم انقلاب شخصا خواستار چنین توازنی در فضای فرهنگی بودند و خودشان این مجال را به مرحوم دعایی می دادند. نکته ای که امیدبخش، معنادار و قابل تأمل است و‌ امیدوارم همه جریان ها و گرایش های وفادار به نظام به ویژه اصلاح طلبان متوجه آن باشند.

 

جریان اصلاحات هرچه زودتر به فکر ترمیم شکاف ایجاد شده بین خود و رهبر معظم انقلاب باشد

 

افشین علا در پایان اظهار داشت: در سال های پس از ۸۸ با وجود بضاعت اندکم تمام توانم را به کار گرفتم تا شکاف ایجاد شده بین جریان اصلاحات و رهبری نظام برطرف شود. اما متأسفانه هم نهادهای حاکم این مجال را ندادند هم برخی چهره های مؤثر اصلاحات صدای ما را نشنیدند و‌ به دلایلی این فرصت را از دست دادند. ولی امیدوارم امروز که در فقدان حامی مشفقی چون مرحوم دعایی پشت مان خالی تر شده است، جریان اصلاحات ابراز رواداری رهبر معظم انقلاب را مغتنم بشمارد و هرچه زودتر به فکر ترمیم شکاف ایجاد شده بین خود و ایشان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.