جبهه اصلاحات ایران در بیانیه ای تاکید کرد: متولیان و مسئولین امر می‌بایست سختی شرایط امروز زندگی و معیشت اقشار مختلف جامعه و همچنین تعویق تاریخی در احقاق حقوق فرهنگیان گرانقدر را درک کنند و تمامی ظرفیت‌های کشور و مساعی خود را برای پاسخگویی به مطالبات اقشار مختلف، از جمله معلمان بکار بندند.

به گزارش جماران؛ بیانیه جبههٔ اصلاحات ایران درخصوص نحوهٔ مواجهه با مطالبات فرهنگیان بدین شرح است:

به نام خدا

در پی تجمعات صنفی معلمان در ماه‌های اخیر که در مقابل مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و ادارت آن در سراسر کشور برگزار شد و طی آن بخش وسیعی از فرهنگیان کشور مطالبات خود را بازگو کردند، در روزها و هفته‌های اخیر، متاسفانه عده‌ای از معلمان شرکت‌کننده در این تجمعات، بازداشت و زندانی شده‌اند. خبرها حاکی از آن است که متاسفانه در برخی موارد با بازداشت‌شدگان رفتارهای تند و اهانت‌آمیزی هم انجام شده است.

این درحالی است که اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، صراحتا حق تجمع و راهپیمایی را برای مردم به رسمیت شناخته و تنها شرط و محدودیت در این زمینه را حمل سلاح و اخلال نسبت به مبانی اسلام برشمرده است. 

بدون تردید معلمان، بعنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه شایسته تکریم بوده، منزلت اجتماعی آنان باید حفظ شود. از این رو خواسته‌ها و مطالبات صنفی آنان باید شنیده و به آن پاسخ درخور و منطقی داده شود. تهدید، بازداشت و زندان، هرگز پاسخی شایسته در قبال مطالبات اجتماعی و صنفی محسوب نمی‌شود، خاصه در مواجهه با قشر شریف معلمان و جامعه فرهنگی کشور.

متولیان و مسئولین امر می‌بایست سختی شرایط امروز زندگی و معیشت اقشار مختلف جامعه و همچنین تعویق تاریخی در احقاق حقوق فرهنگیان گرانقدر را درک کنند و تمامی ظرفیت‌های کشور و مساعی خود را برای پاسخگویی به مطالبات اقشار مختلف، از جمله معلمان بکار بندند. البته معلمان گرانقدر نیز به بحران اقتصادی فراگیر کشور و مقدورات کنونی دولت در قبال همه اقشار توجه دارند. در چنین شرایطی به جای تقابل و برخوردهای امنیتی و بگیر و ببند، باید راه تعامل و گفتگو را گشود و در این مسیر، تشکل‌های معلمان را به چشم امکان و فرصتی مناسب برای آغاز فرایند تعامل و گفتگو نگریست و در عمل آنان را به رسمیت شناخت. اینجاست که مجدداً باید بر لزوم برطرف شدن موانع موجود در سیاست خارجی، بعنوان شرط لازم در مرتفع شدن تنگناهای اقتصادی کشور و باز شدن دست دولت در پاسخ به مطالبات معیشتی اقشار مختلف ملت، از جمله فرهنگیان فرهیخته تاکید کرد. 

جبهه اصلاحات ایران ضمن تقبیح هرگونه برخورد امنیتی، تهدید‌آمیز و فراقانونی در برخورد با معلمان کنشگر و معترض و سایر اقشار ملت، از دولت و مسئولین می‌خواهد تا در جهت کاهش تنش و حل اساسی مشکلات معلمان تمامی مقدورات خود را به کار گیرد. ما از مسئولان امر می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی معلمان بازداشتی و زندانی که کاری جز شرکت در تجمعات مسلمت‌آمیز مطالبه‌گرانه انجام نداده‌اند، اقدام و شیوه‌های غیرقانونی قهرآمیز و تهدیدهای امنیتی را متوقف کنند.

نگاه امنیتی به مسائل فرهنگی و مطالبه‌گری معلمان، فرار از پذیرش واقعیت نارسایی و ناکارآمدی موجود در نظام آموزش و پرورش کشور و تهدیدی برای آینده کودکان و نوجوانان این سرزمین است. وجود چنین نگاهی، چشم‌انداز توسعهٔ همه‌جانبه و متوازن را که پایه و اساس آن توسعه انسانی است و بذر آن در مدرسه و توسط معلمان کاشته می‌شود، تیره و تار خواهد کرد.

جبهه اصلاحات ایران

۱۹ خرداد ۱۴۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.