جبهه اصلاحات ایران طی بیانیه ای به منع حضور سیدمحمد خاتمی در ضیافت افطاری اعتراض کرد.

به گزارش جماران؛ در بیانیه جبهه اصلاحات ایران آمده است:

[یک نهاد امنیتی] در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ مانع حضور جناب آقای سیدمحمد خاتمی در جمع اعضای مجمع عمومی جبههٔ اصلاحات ایران در حسینیهٔ جماران شد.

این اقدام تاسف‌بار در تعارض آشکار با قانون و حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان است. متاسفانه در سال‌های گذشته نیز بارها از حضور جناب آقای سیدمحمد خاتمی در مجامع و حتی پاره‌ای نشست‌های خصوصی جلوگیری غیرقانونی شده است. هیچ نهاد و مقام مسئول قضایی یا امنیتی، حق ندارد بدون محاکمه و طی فرآیندهای دادرسی عادلانه هیچ شهروندی را محدود کند.

مبنای محدودیت‌های تحمیل‌شده به جناب آقای خاتمی و ممنوع‌التصویری ایشان، هیچگاه به شکل رسمی و قانونی مشخص و اعلام و ابلاغ رسمی نیز نشده است. در ممانعت اخیر هم مقامات [یک نهاد امنیتی] بدون ارائهٔ هر گونه حکم رسمی از آقای خاتمی خواستند در این نشست غیرعمومی شرکت نکند و تهدید کردند که اگر ایشان اقدام به شرکت کنند عملا مانع خواهند شد.

بسیار تاسف‌آور است که در چهل‌وچهارمین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی که آزادی و عدالت در رأس اهداف و وعده‌هایش بود، شخصیتی دلسوز و قانون‌مدار و از پیشگامان انقلاب اسلامی که دو‌ دوره با رای بالا رئیس جمهور کشور و بعد از آن از رهبران مورد احترام یک جبههٔ سیاسی بزرگ و میلیون‌ها شهروند ایران بوده است، حتی از حضور در یک جمع و افطاری سادهٔ یک جبههٔ سیاسی قانونی و ثبت‌شده، آن‌هم در حسینیهٔ امام خمینی در جماران، منع می‌شود.

چنین اقدامات ناقض قانون و بسیار تنگ‌نظرانه را در حالی شاهدیم که کشور با بحران مشارکت و نمایندگی سیاسی و ابرچالش‌های انباشته و هم‌افزای اقتصادی و محیط زیستی و تحریم‌های سهمگین بین‌المللی و نارضایتی گستردهٔ اکثر شهروندان مواجه است و بیش از قبل نیازمند وفاق ملی، استفاده از ظرفیت همهٔ جریان‌های سیاسی و حل مسائل و بحران‌ها با مشارکت طیف هر چه گسترده‌تری از سرمایه‌های انسانی و سیاسی و اجتماعی کشوریم. 

جبههٔ اصلاحات ایران ضمن اعتراض شدید به منع حضور آقای سیدمحمد خاتمی در جمع اعضای این جبهه، از مسئولان، مراجع قانونی و سایر نیروهای سیاسی دعوت می‌کند برای توقف این اقدامات غیرقانونی، غیرعادلانه و مصلحت‌سوز اقدام و مداخلهٔ موثرتری کنند و مانع اقدامات قانون‌شکنانه و ناقض حقوق مدنی و آزادی‌های اساسی شهروندان شوند. 

جبههٔ اصلاحات ایران

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.