اخلالگران بیش از همه در همین نکته نهفته که یک مراسم با شکوه را به جای آنکه زینت جمهوری اسلامی باشد به عامل شرمندگی تبدیل می کنند. و به جای آنکه توجهات را به متن مراسم معطوف کنند به حاشیه ها سوق می دهند.

پایگاه خبری جماران: ظاهرا داستان پر غصه اخلالگرانی که هر از چندی مراسم سالگرد امام را جولانگاه رذالت خود می کنند تمامی ندارد و علی القاعده باید بپذیریم که نیروهای امنیتی یا اراده ای برای تحقق فرامین رهبری معظم ندارند و یا از این نکته عاجزند. 

اما آنچه داستان این اتفاقات را از حد یک اتفاق عادی خارج می کند نکاتی است که می توان به آنها چنین اشاره کرده:

۱- این مراسم مهم ترین مراسم کشور در طول یک سال است. مراسمی که هم در آن عموم مردم حضور دارند و هم همه مسئولان و نمایندگان کشورهای خارجی و هم سخنران آن بالاترین شخصیت رسمی و دینی کشور است. و به همین جهت همه نظرها به این مراسم معطوف است. اخلال در چنین مراسمی بی تردید این پیام را به دنیا مخابره می کند که جمهوری اسلامی توانایی ایجاد نظم در چنین مجلس با اهمیتی را ندارد. دقت کنید که انتخاب سخنران برای این مراسم حتما با تصویب کلیت نظام صورت می پذیرد. 

۲- سخنان رهبر معظم انقلاب در این مراسم همیشه مهم ترین سخن ایشان در طول یک سال است و لازمه چنین امری آن است که بعد از این مراسم عبارات ایشان و نکات مهمی که مد نظر دارند مورد تحلیل و بررسی همگان قرار گیرد. اما ایجاد حاشیه باعث می شود که این سخنان به کناری رود و همه خبرها پیرامون حواشی و بازتاب ها و جوانب آن دور بزند. خیانت اخلالگران بیش از همه در همین نکته نهفته که یک مراسم با شکوه را به جای آنکه زینت جمهوری اسلامی باشد به عامل شرمندگی تبدیل می کنند. و به جای آنکه توجهات را به متن مراسم معطوف کنند به حاشیه ها سوق می دهند. 

۳- و از طرفی اخلال در چنین مراسمی دلالت بر قدرت و یا حقیقت اخلال گران هم ندارد. چراکه همه می دانند که اگر گروهی بیست تا سی نفره دور هم جمع شوند و با هم شعار دهند، توانایی به هم زدن هر مراسمی را دارند. به خصوص که این هتاکان به تجربه دریافته اند که نه تنها تنبیه نمی شوند بلکه در مواردی اجر هم می گیرند. 

۴-این اخلال ها باعث رواج کینه و بداخلاقی در جامعه می شود. و ریشه های وفاق و همدلی را از بین می برد. آبروی تندروها را می ریزد و مردم را به آنانکه خود را انقلابی می خوانند بد بین می کند. راستی در کدام سنت و آیین مرسوم است که در سالگرد کسی، خانواده او را دشنام دهند و تخریب کنند؟ 

۵- و نکته آخر آنکه با توجه به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر ممانعت از چنین اعمالی،این اخلال ها توهین به ایشان هم تلقی می شود و در چشم دنیا طرفداران ایشان را کسانی معرفی می کند که یا هیچ نمی فهمند و یا سخنان ایشان را قبول ندارند و از آن عبور می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
63 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.