اگر از هیچ کس انتظار نرود از جناب عباس صالحی با سابقه حضور در شورای عالی فضای مجازی و اطلاع از دروغ های بیشمار این واردی، این انتظار هست که قبل از توییت کردن، و با عرض معذرت «موج سواری»، ابتدا از اهل فن، چند و چون داستان را جویا شود. وقتی که یک وزیر سابق درباره اتفاقی به بزرگی مراسم ارتحال امام، چنین شتاب زده می نویسد، حتما ظرفیت پذیرش این سخن دروغ افزایش پیدا می کند و آتش دروغ بیشتر در خرمن انقلاب می افتد.

پایگاه خبری جماران: دیروز در میان انبوه خبرهایی که از مراسم سالگرد ارتحال امام و حواشی آن مخابره می شد، یکی از کاربران نه چندان معروف توییتر، با انتشار عکسی که در آن گروهی در جلوی ضریح روی صندلی و با رعایت فاصله اجتماعی نشسته بودند و گروهی پشت ضریح مطهر امام بدون فاصله بودند، به طعنه نوشت: «فرق بیزینس کلاس و اکونومی در مراسم سالگرد»

این مطلب تا حدودی منتشر شده بود که ناگاه جناب آقای سید عباس صالحی وزیر سابق ارشاد هم بر روی این موج، سوار شده و با عنوان «به کجا چنین شتابان» از تفکیک مزبور انتقاد کرد. 

بعد از آن بود که سردبیر جماران با انتشار عکسی از ساعات اولیه مراسم و در پاسخ به این شبهه نوشت: «آنچه نظم مراسم 14 خرداد را در ردیف های عقب بر هم زد، ازدحام یک جمع خاصّ برای اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی بود.

‌در این عکس‌ پیداست که صندلی به تعداد لازم تدارک دیده شده بود، اما اخلالگران با هل دادن سایرین جا را بر مردم تنگ کردند و البته پاسخ شان را از رهبر انقلاب گرفتند.»

اما آنچه مرا به نوشتن این سطور راغب کرد تذکر نکته ای به وزیر سابق ارشاد است که باید حداقل در طول دوره مدیریت خود درک درستی از فضای مجازی به دست آورده باشد. در حالیکه ایشان هم ظاهرا بدون توجه به صحت و سقم یک خبر و با قرار گرفتن در موج های رسانه ای به سرعت می خواهد خود را «آوانگارد» و منتقد نشان دهد. 

 

7T3A9294

 

این در حالی است که اگر از هیچ کس انتظار نرود از جناب عباس صالحی با سابقه حضور در شورای عالی فضای مجازی و اطلاع از دروغ های بیشمار این واردی،  این انتظار هست که قبل از توییت کردن، و با عرض معذرت «موج سواری»، ابتدا از اهل فن، چند و چون داستان را جویا شود. وقتی که یک وزیر سابق درباره اتفاقی به بزرگی مراسم ارتحال امام، چنین شتاب زده می نویسد، حتما ظرفیت پذیرش این سخن دروغ افزایش پیدا می کند و آتش دروغ بیشتر در خرمن انقلاب می افتد. 

بگذریم که این بزرگوار تنها در اموری که خطری برایش به همراه نداشته باشد، «آوانگارد» است و در بقیه موارد احساس تکلیف نمی کند. 

البته اکنون از ایشان این انتظار باقی است که با شجاعت اشتباه خود را پس بگیرد و بابت انتشار دروغ عذرخواهی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.