بخش مهمی از سوالات نمایندگان از امیرعبداللهیان وزیر خارجه به سدسازی ها در ترکیه و‌ اففانستان و آثار سوء آن بر کشورمان اختصاص داشت. نمایندگان سوال کننده خواستار پیگیری جدی این موضوع مهم از وزارت خارجه شدند.

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.‌ 

در این جلسه سوالات متنوعی در باره حوزه های نظری و عملی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی و تحول‌خواه سیزدهم مطرح شد و وزیر امور خارجه به آن پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در این نشست در زمینه سیاست همسایگی، دیپلماسی اقتصادی،  گذرگاه های مرزی، دیپلماسی انرژی و آب و دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر دیدگاه های وزارت امورخارجه را برای نمایندگان سوال کننده و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشریح و زوایایی از گفتمان سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و  تعامل هوشمند دولت را تبیین کرد.

لازم به ذکر است نمایندگان حاضر، علاوه بر طرح سوالات، انتظارات و پیشنهادات خود در خصوص سیاست خارجی را مطرح و برخی موضوعات کارشناسی در حوزه رابطه با همسایگان و مسایل حوزه های انتخابیه خود در بخش بین الملل را مورد تاکید قرار دادند.

 این جلسه که براساس آیین نامه مجلس شورای اسلامی درباره سوالات نمایندگان از وزیر امور خارجه برگزار شد، در محیط تفاهم و هم افزایی مجلس و وزارت امور خارجه برگزار شد.

بخش مهمی از سوالات نمایندگان به سدسازی ها در ترکیه و‌ اففانستان  و آثار سوء آن بر کشورمان اختصاص داشت.

 نمایندگان سوال کننده خواستار پیگیری جدی این موضوع مهم از وزارت خارجه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.