امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: طرف آمریکایی در دو، سه هفته گذشته زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کرد که در تعارض با برخی بند‌های متن است. در حوزه لغو تحریم‌ها، خارج از مذاکرات علاقه‌مندند شروط جدیدی را مطرح و اعمال کنند. ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: حتماً دنبال این هستیم تحریم‌ها از میان برداشته شود، ولی عزتمندانه و پایدار. تأکید رئیس‌جمهور این است که نگاه‌ها نباید معطوف به وین باشد. ما با سه کشور اروپایی در مباحث فنی به نتایجی رسیدیم.

*در سفری که به مسکو داشتم، توافق ما با طرف روس این شد اگر در موضوع مذاکرات وین خطوط قرمز ما رعایت شد و به نقطه توافق رسیدیم، روسیه هیچ مانعی نخواهد بود.

*طرف آمریکایی در دو، سه هفته گذشته زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کرد که در تعارض با برخی بند‌های متن است. در حوزه لغو تحریم‌ها، خارج از مذاکرات علاقه‌مندند شروط جدیدی را مطرح و اعمال کنند. ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.

*نفعی در مذاکرات مستقیم با آمریکا ندیدیم. بار‌ها آن‌ها بر مذاکره اصرار کردند گفتیم اگر حسن‌نیت دارید، یکی دو مورد اقدامات عملی را انجام دهید.

*ما همزمان مخالفت خود را با جنگ و اعمال تحریم‌های یکجانبه اعلام کردیم. راهکار را در اوکراین جنگ نمی‌دانیم و راهکار را سیاسی می‌دانیم.

 

منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.