بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در سفر به مازندران است.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم دقایقی پیش وارد استان مازندران شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) وارد فرودگاه ساری شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

 بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر است.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس سازمان محیط زیست همراهی می‌کنند.

 

سفر رییسی به مازندران (1)

 

می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده ظرفیت‌های گسترده استان مازندران را فعال کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت‌های گسترده و متنوع اقتصادی برخوردار است، اظهار داشت: بی تردید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده می‌توان از ظرفیت‌های گسترده استان مازندران نه فقط به نفع آبادانی این استان بلکه برای کشور استفاده کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در فرودگاه ساری و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم گفت: استان مازندران، استان تولیدکننده محصولات کشاورزی بوده و به عنوان قطب کشاورزی شناخته می‌شود و از ظرفیت‌ و نعمت دریا، جنگل، زمین حاصلخیز و نیروی انسانی کارآمد برخوردار است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان مازندران به رغم برخورداری از ظرفیت‌ها و امکانات گسترده و متنوع کشاورزی و معدنی از مشکلات و کمبودهای جدی برخوردار است که این مشکلات پیش از انجام این سفر در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در جریان این سفر قرار است برای رفع مشکلات استان تصمیم‌گیری شود.

 

سفر رییسی به مازندران (2)

 

ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی بندر امیرآباد باید توسعه یابد/ تاکید رئیس جمهور بر اولویت سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های تجارت خارجی با همسایگان

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و موقعیت منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بر ضرورت توجه به توسعه ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این بندر تاکید کرد.

رئیسی روز جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و اسکله امیرآباد استان مازندران در گفتگو با مسئولین این منطقه از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این بندر در مسیر رسیدن به سطح مطلوب و تکمیل تمامی ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در حاشیه این بندر، اظهار داشت: بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است و نباید این ظرفیت‌ها معطل بماند.

رئیسی افزود: در مسیر توسعه یافتگی و احداث کارخانه‌های تولیدی و صنعتی لازم است سازمان محیط زیست ضمن توجه به مسائل زیست محیطی، مسیر توسعه یافتگی بندر را تسهیل کند.

پس از بازدید رییس جمهور از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد.

 

سفر رییسی به مازندران (3)

 

زمینه‌های طبیعت‌گردی با رعایت ملاحظات زیست محیطی در این منطقه فراهم شود/ ضرورت توجه به احیاء و نگهداری شبه جزیره میانکاله

رئیس جمهور با بیان اینکه در منطقه میانکاله هر اقدامی با رعایت اصول زیست محیطی باشد، دستور احداث ایستگاه آتش‌نشانی را صادر کرد.

رئیسی روز جمعه در بازدید از شبه جزیره میانکاله ضمن آگاهی از مشکلاتی که این منطقه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: احیا و نگهداری این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و سرمایه ارزشمندی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

رئیس جمهور گفت: هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است انجام شود.

رئیسی همچنین بر لزوم توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به جاذبه‌های طبیعی منطقه میانکاله اظهار داشت: لازم است زمینه‌های طبیعت‌گردی در این منطقه فراهم شود تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه اقدامی در این منطقه با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ طبیعت باشد، افزود: ایجاد طبیعت‌گردی در منطقه میانکاله می‌تواند برای مردم محل درآمد و اشتغال به همراه داشته باشد.

 رئیسی همچنین دستور داد با توجه به اینکه در این منطقه آتش سوزی های فصلی اتفاق می‌افتد یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد شود.

 

سفر رییسی به مازندران (1)

 

بازدید رئیس جمهور از سواحل آزادسازی شده استان مازندران به نفع مردم/ تاکید رئیسی بر سالم‌سازی و تأمین امکانات رفاهی و بهداشتی سواحل

رئیس جمهور ضمن بازدید از سواحل آزادسازی شده استان مازندران در منطقه خزرآباد ساری به استاندار دستور داد طرح‌های سالم سازی سواحل را گسترش دهند و امکانات لازم را برای تفریح سالم مردم فراهم کنند.

رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان مازندران در جریان روند آزادسازی سواحل در این استان قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با تاکید بر ضرورت سالم‌سازی سواحل و ایجاد امکانات ایمنی، رفاهی و بهداشتی از استاندار خواست تمهیدات لازم را برای استفاده عمومی مردم از دریا فراهم کند.

در بازدید رئیس جمهور از سواحل آزاد شده، شماری از مردم و گردشگران با رئیس جمهور گفتگو کردند.

رئیسی در این بازدید همچنین در گفتگو با صیادان از استاندار خواست مشکلات و مطالبات آنان را با اولویت مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد مطالبات و حقوق همه کارگران پیمانی شرکتهای طرف قرار داد دولت باید قبل از پایان سال پرداخت شود.

پیش از این بخشی از سواحل استان مازندران خصوصاً در بخش خزرشهر ساری در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار داشت که با دستور رئیس جمهور این سواحل آزاد و در اختیار مردم قرار گرفت.

 

 

سفر رییسی به مازندران (2)

 

دستور رئیسی برای راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز‌ ساری در ۶ ماه آینده/ مردم نباید معطل راه‌اندازی پروژه‌هایی شوند که اعتبار و راهکار آن وجود دارد

رئیس جمهور در بازدید از نیروگاه نیمه‌کاره زباله سوز ۴۵۰ تنی ساری بر راه‌اندازی آن در شش ماه آینده تأکید کرد.

رئیسی روز جمعه در جریان این بازدید با ابراز تأسف از تأخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار داشت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.

رئیس جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد نباید دچار تأخیر شود چرا که موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.

رئیسی همچنین معاون اول را مامور کرد قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.

 

 

سفر رییسی به مازندران (3)

 

بازدید رئیسی از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی/ لزوم راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی در مناطق مختلف کشور

رئیس جمهور از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی بازدید کرد.

رئیسی روز جمعه در بازدید از امکانات، تاسیسات و تجهیزات شرکت روماک‌گستر پارس بر لزوم راه‌اندازی مراکز پیشرفته بسته بندی و نگهداری محصولات باغی در مناطق مختلف کشور به ویژه‌ استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین خواستار تلاش برای بومی‌سازی  دانش فراوری، ازمایش و بسته بندی پیشرفته محصولات کشاورزی شد.

خطوط تولیدی این واحد مطابق بروزترین استاندارد‌های بین المللی طراحی و ساخته شده است. این مرکز مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی بوده و از امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه‌جات، توزین میوه به صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه‌گیری ابعاد انواع محصولات برای عرضه به بازار‌های جهانی است.

این مجموعه همچنین دارای سالن‌های بسته‌بندی، آماده‌سازی، بار انداز، آزمایشگاه، تونل انجماد، بسته‌بندی و سردخانه‌های زیر صفر درجه است.

سالن‌های سردخانه و انجماد این مرکز، قابلیت نگهداری هزاران تن محصول کشاورزی، سبزی و صیفی دارد و از این روی از نقش مهمی در  تنظیم بازار محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است.

 

 

سفر رییسی به مازندران (4)

 

کوتاهی در حفظ جنگل‌ها پذیرفته نیست/ باید از ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل‌ها جلوگیری شود/ دولت از هرگونه تلاش برای خودکفایی در محصول برنج حمایت می‌کند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کوتاهی در صیانت از جنگل‌ها پذیرفته نیست، گفت: لازم است ساخت و ساز در درون جنگل‌ها که تخلف آشکار است به سرعت بررسی و از ادامه تخلفات ساختمانی در جنگل‌ها جلوگیری شود.

رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در نشست با فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها گفت: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز  در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

رئیسی اضافه کرد: این کارگروه موظف است تا آخر امسال فهرست تخلفات را در مازندران مشخص کند تا جلوی آنها گرفته شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ادارات و سازمان های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

رئیسی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل، شناسایی و فورا متوقف شود و با متخلفین ذی‌نفوذ شدیدتر از سایرین برخورد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: از امروز نباید به هیچ‌عنوان اجازه داده شود آسیبی به جنگل‌های کشور وارد شود و ضمن برخورد با متخلفان، لازم است مردم نیز در جریان این برخوردها قرار گیرند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود استان مازندران را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور توصیف، و  بر لزوم حمایت از کشت برنج در سطح استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت و امکان خودکفایی در برنج وجود دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از کشاورزان است و بدیهی است دولت از هرگونه تلاش برای خودکفایی در محصول برنج حمایت می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع بررسی وضعیت سدها توسط دانشگاههای مازندران اشاره کرد و گفت: دانشگاههای استان می‌توانند وضعیت سدها را بدون نگاه اقلیمی و با دیدگاه دقیق کارشناسی و علمی بررسی و آسیب‌های آن را برطرف کنند.

رئیسی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب تاکید کرد و گفت: لازم است در مدیریت آب، تجدیدنظر جدی انجام شود و بی‌تردید با مدیریت مناسب می‌توان کاری کرد که با کمبود آب مواجه نباشیم؛ ضمن اینکه با پیش‌بینی‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات مناسب می‌توان از قطعی آب و برق نیز جلوگیری کرد؛ همچنان‌که در ماههای گذشته در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صیانت و حفظ محیط زیست به معنای مسدود و محصور کردن مناطق طبیعی نیست، گفت: حفظ محیط زیست بیش از هر چیز نیازمند طراحی‌های علمی و ابتکار عمل تخصصی است که ضمن صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، امکان استفاده مردم از این مناطق نیز فراهم باشد.

رئیسی در ادامه نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در حفظ محیط زیست مهم توصیف کرد و از رئیس سازمان محیط زیست خواست برای صیانت از منابع و ثروت ملی کشور با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برادرانه همکاری کنند.

 

 

سفر رییسی به مازندران (5)

 

رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مردم مازندران: دولتمردان با همه توان به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها و آبادانی کشور هستند

گردشگری نباید فرهنگ اصیل مردم مازندران را تهدید کند

رئیس جمهور با بیان اینکه مجموعه دولت با همه توان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و آبادانی کشور تلاش می‌کند، گفت: به رغم همه مشکلات، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان، امور کشور به خوبی پیش می‌رود و گام‌های خوبی نیز در آینده نزدیک برای پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم برداشته می‌شود.

رئیسی، عصر امروز جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مردم مازندران گفت: این استان از مشکلات و مسائل مختلفی رنج می‌برد که باید با نگاه مسئله‌محوری برای حل و فصل آن اقدام شود و در این زمینه دانشگاهها و محافل علمی استان به عنوان اتاق فکر و کانون اندیشه‌ورزی می‌توانند نظام مسائل استان را تعریف و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به دولت ارائه دهند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در بخش‌های مختلف اظهار داشت: استان از اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، در کنار تجارت و صادرات برخوردار است که با نگاه علمی و تخصصی می‌توان این حوزه‌ها را به نفع پیشرفت و آبادانی استان و کشور فعال کرد.

 رئیسی نشست مسئولان دستگاههای اجرایی با صاحب‌نظران و نخبگان را از تاکیدات دولت دانست و گفت: این نشست‌های مشترک را از جلوه‌های حضور مردم می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان بانوان ایثارگر مازندران، گفت: کارگروهی با حضور خواهران ایثارگر تشکیل شود و مسائل همسران و مادران ایثارگران را بررسی و راهکار ارائه کند.

رئیسی با اشاره به اهمیت موضوع زن و خانواده، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را حائز اهمیت دانست و گفت: ایثارگران عزیز از سرمایه‌های نظام هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و وظیفه مسئولین و دولتمردان است که به همه خانواده شهدا و ایثارگران توجه داشته باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت مردمی، دولت هیچ حزب و جریان سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: با بیش از نیمی از اعضای دولت سیزدهم بعد از انتخابات آشنا شدم و معیار اصلی در انتخاب وزرا و معاونان، کارآمدی و برخورداری از روحیه انقلابی آنان بوده است.

رئیس جمهور یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت مردمی را توجه به روستا و فعال کردن اقتصاد روستا اعلام کرد و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی را علت اصلی مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، باید اقتصاد روستا فعال شود.

رئیسی گفت: در این سفر بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص خواهد یافت تا مشکلات این حوزه برطرف شود زیرا کشاورزی در استان محوریت دارد و همه باید به آن توجه کنند تا با استقرار صنایع تبدیلی، میزان صادرات محصولات کشاورزی و باغی با ارزش افزوده بالا، افزایش یابد.

رئیسی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌های مازندران بر لزوم برخورد با این تخلفات تاکید کرد و گفت: معتقدیم در این دولت نباید به صورت واکنشی برخورد شود و باید قبل از هرگونه تخلفی جلوی آن گرفته شود و نباید اجازه داد ثروت ملی جنگل تخریب شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت صیانت از فرهنگ دینی و اصیل مردم مازندران گفت: مازندران از فرهنگ اصیل و باورهای عمیق اعتقادی برخوردار است که در سبک زندگی آنها متبلور است و نباید اجازه داد گردشگری، این فرهنگ اصیل را تهدید کند.

رئیسی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از سواحل آزادسازی شده تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه تقسیم وظایف انجام شود تا از سواحل آزادسازی شده به نفع مردم به صورت قانونمند استفاده شود و مردم در فضای امن، نشاط‌آور و امیدبخش در این سواحل حضور یابند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور اظهار داشت: در ماه‌های گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و همه دولتمردان شبانه‌روز در تلاش هستند عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر دیگر از بابت کالاهای  اساسی، منابع ارزی و تامین منابع نگرانی وجود ندارد و آینده امیدوارکننده‌ای پیش رو داریم.

در این دیدار شماری از نمایندگان قشرهای مردم مازندران در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

 

سفر رییسی به مازندران (6)

 

رئیس جمهور در دیدار و گفتگوی صمیمی با جمعی از خانواده شهدای مازندران:

دولت خود را خادم خانواده شهیدان می‌داند

شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت ایران هستند

رئیس جمهور در فضای صمیمی و سرشار از عطر شهیدان با جمعی از خانواده معظم شهدای استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی عصر جمعه در دیدار جمعی از خانواده معظم شهدای مازندران با تجلیل از رشادت و ایثار شهیدان و صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: شهدا در آزمون دفع شرّ دشمنان اسلام و قرآن پیروز و موفق شدند و خانواده معزز آنان نیز در میدان صبر و مقاومت، دشمنان را ناامید کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت ایران هستند، گفت: مسئولین برای رسیدگی به امور خانواده شهدا، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و خدمتگزاری در این عرصه توفیق و امتحان الهی است.

رئیسی گفت: دولت خود را خادم خانواده شهیدان والامقام می‌داند و خدمتگزاری در این زمینه را برای خود مغتنم و موجب برکت می‌داند.

در این دیدار شماری از مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدای استان مازندران در فضای صمیمی دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

 

 

سفر رییسی به مازندران (7)

 

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری مازندران: مدیران به دنبال گره‌گشایی از مشکلات و خدمت خالصانه به مردم باشند/

حضور مردم در صحنه، اساس قدرت ملی کشورمان است

مدیران با جدیت مصوبات سفر استانی را اجرایی کنند

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت گره‌گشایی از مشکلات و خدمت خالصانه به مردم، گفت: امروز فرصت خدمتگزاری برای مردم فراهم است و نتیجه تلاش شبانه‌روزی مدیران موجب افزایش اعتماد مردم به نظام و تقویت سرمایه اجتماعی است.

رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران خدمت به مردم را از زمینه‌های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: غیر از انجام واجبات و ترک محرّمات، تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم بهترین زمینه برای رشد انسان است.

رئیس جمهور با اشاره به وجود دیدگاه‌های‌ خدمت منفعت‌محور، انسان‌مدارانه و خدمت برای رضای خداوند گفت: در نظام مدیریت دینی بر دوست داشتن انسان و خدمت برای جلب رضای حضرت حق تاکید شده است و امروز فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه برای مردم فراهم شده که باید آن را قدر دانست.

رئیسی اعتماد مردم به نظام را از مؤلفه‌های قدرت توصیف کرد و گفت: حضور مردم در صحنه، مؤلفه اصلی قوت و قدرت نظام است و هر چقدر اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر باشد، آن نظام قوی‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کارآمدی نظام اداری کشور همه کارکنان و مدیران نقش‌آفرین هستند، اظهار داشت: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحولی است و با این روحیه می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

رئیسی با اشاره به نقش برجسته مدیریت در نظام اداری، گفت: بخش زیادی از موفقیت نظام اداری در گرو مدیر باانگیزه، کارآمد و با روحیه جهادی و انقلابی است و مدیران نقش زیادی در اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدوار کردن مردم و انجام بهتر امور دارند.

رئیسی تاکید کرد: برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی بر اساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است.

رئیسی گفت: استان مازندران از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها، وجود فقر در سطح استان قابل قبول نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای ریشه کردن فقر مطلق، گفت: برای دهک‌های زیر خط فقر لازم است متناسب‌سازی انجام شود و در این راستا دولت به دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است؛ ضمن اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های بندر امیرآباد تاکید کرد و گفت: توسعه این بندر زمینه مناسبی برای افزایش تجارت خارجی و صادرات ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه باید همزمان با تلاش برای خودکفایی در کالاهای اساسی، می‌توان از این بندر برای واردات کالاهای اساسی و غلات و نیز صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی هر نوع توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست هم باید به نوعی اقدام کند که بسترهای توسعه در کشور معطل و متوقف نباشد.

رئیسی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تکمیل خطوط راه آهن در استان مازندران گفت: توسعه خطوط ریلی در استان در دستور کار دولت قرار دارد و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین تلاش بر رفع مشکل پسماند در سطح استان و نیز رونق نساجی مازندران تاکید کرد.

رئیسی در پایان، با ابراز نگرانی از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی مازندران گفت: این موضوع دردناک است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است رسانه ملی هشدارهای لازم را به رانندگان ارائه کند و دستگاههای مربوطه، اقدامات ضروری و جدی در این زمینه انجام دهند.

 

سفر رییسی به مازندران (8)

 

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان مازندران:

وضعیت کشاورزی استان مازندران با تصمیمات اتخاذ شده متحول خواهد شد/ تاکید بر توسعه بندر امیرآباد

رئیس جمهور با تشریح مصوبات و تصمیمات دولت برای ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی استان مازندران گفت: دولت مصمم است ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان مازندران را در مسیر توسعه و آبادانی و رفع مشکلات این استان فعال کند.

رئیسی جمعه شب در نشست خبری پایان سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزی استان گفت: کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان از مهم‌ترین محورهای مورد توجه دولت در این سفر بوده است و به دنبال آن هستیم که اقتصاد روستا برای روستاییان مقرون به صرفه و همراه با امیدبخشی باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جریان این سفر بیشترین اعتبار برای حوزه کشاورزی اختصاص یافته است و با تصمیمات اتخاذ شده، وضعیت کشاورزی در استان مازندران متحول خواهد شد.

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای تکمیل زیرساخت‌های ورزشی استان مازندران به ویژه استادیوم فوتبال وطنی شهر قائمشهر گفت: تیم نساجی قائمشهر باید از مکان آبرومندانه و مستقلی برخوردار باشد و ظرف حداکثر ۴ ماه باید استادیوم ورزشی آن آماده و تکمیل شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص توجه دولت به توسعه کریدور شمال - جنوب و بازدید از بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد و مصمم هستیم زیرساخت‌های آن به طور کامل تکمیل شود و به مرکز تجارت و صادرات منطقه تبدیل گردد.

رئیسی در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان مازندران گفت: در بودجه سال آینده صندوقی زیرنظر استانداران پیش‌بینی شده است که درآمدهای استان از جمله حق مالکانه معادن و فروش اموال مازاد دولت در آن واریز می‌شود و استان‌ها با استفاده از منابع آن می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را تامین کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.