بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با علما، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان قم است.

به گزارش جماران؛ رئیسی در سیزدهمین سفر استانی خود وارد استان قم شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه وارد استان قم شد و در بدو ورود در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از سوی مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با علما، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان قم خواهد بود.

رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی می‌کنند.

 

رئیسی حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد

 

رئیسی حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد

رئیس جمهور در ابتدای سفر خود به استان قم حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد.

رئیسی صبح روز پنجشنبه و در ابتدای سیزدهمین سفر استانی خود به قم، با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دقایقی به زیارت و اقامه نماز پرداخت.

رئیسی همچنین با حضور بر سر مزار علمای مدفون در این مضجع شریف فاتحه ای قرائت کرد.

 

رئیسی: قم شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و بصیرت است

 

رئیسی: قم شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و بصیرت است

رئیس جمهور قم را بصیرت آفرین دانست و بر برنامه ریزی برای حل مشکلات این استان تاکید کرد.

رئیسی صبح پنجشنبه در سیزدهمین سفر استانی خود، در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در جمع خبرنگاران گفت: سلام خداوند و اولیا خدا بر مردم با بصیرت و بصیرت آفرین قم؛ شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و بصیرت و بصیرت آفرینی.

رئیس جمهور با گرامیداشت روز ۹ دی گفت: امروز روز بصیرت و میثاق با ولایت است. قم نماد بصیرت است و حوزه علمیه این شهر و طلاب آن در قبل از انقلاب و سالهای پس از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب پیشتاز بوده اند.

رئیسی خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز نشر معارف نزد همگان شاخص است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات استان قم تصریح کرد: من از زحماتی که برای این استان کشیده شده تشکر می‌کنم اما مشکلاتی در این شهر است که مردم قم را رنج می‌دهد.

رئیسی اظهار داشت: قبل از اینکه به این استان سفر کنم تیمی از دولت به قم آمدند و مشکلات را بررسی و از دیدگاه مراجع، علما و مسئولین استانی بهره بردند.

رئیس جمهور افزود: مشکلاتی مثل فرودگاه قم در این شهر وجود دارد که با برنامه طراحی شده باید به سامان و نتیجه قطعی برسد. قم با ۱۷ استان در ارتباط است و باید به این استان توجه خاص شود.

رئیسی تاکید کرد: امیدوارم با همت جوانان و مسئولین استانی مشکلات این استان حل شود.

 

 

 

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان قم: مسئولان اقدامات اجرایی شان را به مردم گزارش کنند / مردم فساد و رشوه را در نظام اسلامی نمی پذیرند

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان قم ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات سفرهای استانی تصریح کرد: اقدامات و کارهای اجرایی باید از ضمانت اجرا برخوردار باشند.

رئیس جمهور با اشاره به سفرهای استانی دولت خاطرنشان کرد: روش دولت در سفرهای استانی این است که کارها ضمانت اجرا داشته باشند.

رئیسی با تاکید بر اینکه گزارش اقدامات باید به مردم اعلام شود، اضافه کرد: لازم است آثار کارها و اقدامات در زندگی مردم مشخص شود. مردم به خوبی شرایط را درک می‌کنند. مسئولان باید نسبت به کارها گزارش دهند اگر به نتیجه رسید که خوب است اما اگر به نتیجه نرسید علل آن را باید ناظرین، مجریان و مردم بدانند.

رئیس جمهور افزود: کاری که به دنبال آن هستیم یک کارِ جهادی است و باید به نتیجه برسد. جواب‌های اداری به درد کاری که می‌کنیم نمی‌خورد و نتیجه کارها باید مشخص شود و در این کارها نه نداریم.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: اگر این اقدامات نتیجه‌ نداشته باشد موجب ناامیدی مردم و کاهش اعتماد خواهد شد و سرمایه اجتماعی آسیب می بیند.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید شاهد یک فعالیت مضاعف توسط مدیران باشیم، اظهار داشت: دشمن در کمین نظام اسلامی است از طرفی مسیر هم هموار نیست اما جمع مدیران توانایی لازم را برای رفع این موانع دارند.

رئیس جمهور افزود: همه مدیران باید خود را در چهار ساحت پاسخگو بدانند اولا در محضر خداوند متعال، ثانیا به مردم و شهروندان، ثالثا ارباب رجوع و در آخر پاسخگو بودن به سلسله مراتب و ناظران اداری.

رئیسی با اشاره به اینکه شهر قم ۶ هزار شهید تقدیم کشور کرده است، گفت: هیچ خانه‌ای در این شهر نیست که جانباز، شهید و آزاده در آن نداشته باشد همانطور که رهبری فرمودند خدمت به قم تنها خدمت به یک شهر نیست زیرا قم جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد. به همین علت باید به این شهر نگاه ویژه‌ داشته باشیم و اقدامات ویژه انجام شود.

رئیسی با تاکید بر جایگاه آیت‌الله مصباح یزدی در حوزه اندیشه‌ورزی و شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان‌داری جهاد و شهادت و تبعیت از ولایت گفت: صیانت و مصون‌سازی قم باید به دست صاحبان خرد و اندیشه انجام شود. مجموعه‌ای که به دنبال خردورزی در ایران و جهان اسلام است نیازمند صیانت است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند در حوزه‌های فکری و فرهنگی قم ایجاد انحراف کنند، تصریح کرد: به همین دلیل بزرگان و مسئولان قم موظف به صیانت هستند و مسائل فرهنگی اولین مساله‌ قم است.

رئیسی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در شهر قم، اظهار داشت: اگر بعضی از آسیب‌های اجتماعی در قم پیشگیری و درمان نشود به جرم قابل کیفر تبدیل می‌شود.

رئیس جمهور آمار طلاق را در قم نگران کننده دانست و تاکید کرد: حداقل آسیب‌های اجتماعی هم در قم زیاد است.

رئیسی در مورد بیکاری در استان قم گفت: کارخانه‌های نیمه تعطیلی داریم که باید فعالشان کنیم. راه حل رفع بیکاری فعالسازی مراکز تولیدی است.

رئیس جمهور با اشاره به دو پروژه فرودگاه قم و مونوریل این شهر اشاره کرد: زمانی که در قوه قضاییه بودم قرار شد با رفع مشکل مجری طرح فرودگاه قم، پروژه نهایی شود. استاندار باید پیگیری کند تا زودتر این پروژه ها به نتیجه برسند.

رئیسی همچنین از وزیر صمت خواست با کمک بانک مرکزی، صندوق توسعه و استانداری قم کارگروهی برای رفع مشکلات صنایع استان ایجاد کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اقتصاد گردشگری را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط قم با ۱۷ استان کشور، مساله گردشگری در این استان مهم است. کارگروه زیارت استان قم باید با حضور افراد مسئول، کار گردشگری مذهبی را دنبال کنند.

رئیسی در ادامه افزود: گفته می شود که برخی مؤسسات چندین هکتار زمین را در اختیار دارند. اینکه زمینی را برای آینده حبس کنند کار درستی نیست؛ توسعه همه مؤسسات و پژوهشگاه ها لازم است اما اینکه مؤسسه‌ای این زمین‌ها را برای آینده حبس کند قابل قبول نیست.

رئیسی تاکید کرد: مردم فساد، رشوه و روابط ناسالم اداری را در نظام اسلامی نمی‌پذیرند.

رئیس جمهور افزایش اعتماد مردم به دولت و دست‌اندرکاران را مهم‌ برشمرد و گفت: این اعتماد مهم‌ترین مؤلفه امنیت است و کاهش ‌اعتماد به امنیت ملی آسیب میزند.

رئیس جمهور با اشاره به رزمایش کمک مومنانه در ایام کرونا تصریح کرد: کارآمدترین نظام کنترل، خودکنترلی است اما باز هم نباید از نظارت غافل شد.

 

 

 

رئیسی در دیدار جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم: حزب الله و جریان مقاومت در منطقه امروز دست برتر را دارند / عظمت کار مدافعین حرم روز به روز بیشتر نمایان می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه همیشه باید پرچم شهادت را برافراشته نگاه داشت، گفت: اینکه رهبر انقلاب از عنوان مکتب شهید سلیمانی استفاده کرده است فلسفه دارد و آن فلسفه این است که حاج قاسم شخص نبود یک جریان بود و این مکتب در امتداد مکتب اباعبدالله است و برای همین رهبر انقلاب تکلیف کردند مکتب شهید سلیمانی شناخته شود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان قم در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با اشاره به اخراج آمریکایی‌ها از سوریه، افغانستان و عراق گفت: امروز آمریکایی‌ها از همیشه ضعیف‌تر هستند. در منطقه هم دست برتر و ابتکار عمل با نیروهای حزب الله و مجاهدین و از جمله فلسطینیان است. اینها پیروزی‌های بزرگی است که در منطقه به وجود آمده است.

رئیسی تصریح کرد: شهدا، امنیت منطقه را تضمین کردند و راحتی ما به برکت خون شهدا است اما دشمنان دست بردار نیستند و داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات افغانستان تاکید کرد: امنیت افغانستان امنیت جمهوری اسلامی و ناامنی در آنجا ناامنی در ایران است.

رئیسی افزود: علاوه بر روابط همسایگی، خویشاوندی و تاریخی، سرگذشت ایران و افغانستان با همدیگر گره خورده است. رنج مردم افغانستان در این سه دهه گذشته رنج همه ما است. همه تلاش ما این است که دولتی در افغانستان سرکار بیاید که مردم این کشور احساس کنند این دولت برای همه گروه‌های افغانستانی و اقوام این کشور است و برای مردم این کشور آرامش فراهم کند.

رئیسی تصریح کرد: قریب ۴ میلیون مردم افغانستان که برادران و خواهران ما هستند در ایران زندگی می‌کنند؛ زندگی ایرانیان و افغانستانی‌ها طوری با هم عجین شده که قابل تمایز نیست.

رئیسی با اشاره به مجاهدت نیروهای حیدریون، زینبیون و فاطمیون در منطقه تصریح کرد: این مجاهدت‌ها حرکت ماندگاری در دفاع از منطقه و ارزشهای اسلامی در مقابل جریان تکفیری بود. مبارزه با جریان تکفیری همیشه در خاطره مردم منطقه ماندگار است که به دور از گویش، خاک و دولت‌ها صورت گرفت.

رئیس جمهور افزود: یک گروهک که دست ساخته آمریکا بودند آمدند تمام منطقه را به هم بریزند و الان هم تهدید بزرگی در افغانستان هستند. ایستادگی مردانه جوانان برومند، مسلمان، معتقد و پایبند مبانی باعث شد منطقه امن شود.

رئیس جمهور با اشاره به فتنه داعش در منطقه اظهار داشت: وقتی گروه های مقاومت از جمله حیدریون، زینبیون و فاطمیون با داعش مبارزه می‌کردند خیلی‌ها اصلا این گروهک را به خوبی نمی‌شناختند. کار داعش مسلمانی نبود زیرا مسلمان سر نمی‌برد و کودک نمی‌کشد. رهبر انقلاب به خوبی تشخیص دادند و همان اول فرمودند که جنس کار داعش صهیونیستی است. در ابتدا خیلی‌ها این تشخیص را درک نکرده بودند اما به مرور مشخص شد که این کار، دست ساخته صهیونیست ها است و آنها داعش را مامور کردند اقدامات نیابتی انجام دهند و منطقه را به هم بریزند.

رئیس جمهور افزود: همین جریان الان هم نمی‌خواهد صلح و آرامش در افغانستان شکل گیرد و مسجد مسلمانان را منفجر میکنند و آنها را به خاک و خون می‌کشند. جنس این کارها صهیونیستی است.

رئیسی تاکید کرد: قدر کار حاج قاسم و مدافعان حرم و بچه هایی که در مقابل صدامیان ایستادند روز به روز روشن تر می‌شود. آن روزی که خیلی‌ها خوابشان برده بود آنها مردانه ایستادند و کار ماندگاری انجام دادند.

 

سفر رئیسی به قم (3)

 

رئیس جمهور در دیدار با علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از مردم قم: سرمایه‌گذاران با تضمین اصل و سود سرمایه، طرح‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانند/ بانک‌ها باید منضبط عمل کنند/ صدور دستور ساخت پارک علم و فناوری در قم

رئیس جمهور با تاکید بر به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در کشور گفت: اصل سود سرمایه‌گذاران برای اتمام این پروژه‌ها تضمین شود.

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مردم قم با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: روز ۹ دی یکی از ایام‌الله است و حضور مردم در صحنه، امنیت، اقتدار، عزت و پایان دادن به فتنه‌ها را رقم زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از زمان‌شناسی مردم قدردانی کرد که با حضور به‌موقع توطئه‌های دشمنان را نقش بر‌آب کردند، افزود: باید بابت داشتن چنین مردم زمان‌شناس و دشمن‌شناس سپاسگزار خداوند بود.

رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، او را جلوه یک انسان با بصیرت و روشنگر توصیف کرد که حقیقتا مجاهد فی سبیل‌الله بود و خداوند هم او را بلندآوازه کرد.

رئیسی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای استان قم گفت: تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز با توجه به جمعیت این استان، جای افتخار دارد و نشان از صدق مردم قم در راه انقلاب است.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز قم نماد بصیرت‌آفرینی برای منطقه و جهان است، تصریح کرد: همه قم را پایتخت تشیع، نماد جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و حضور در صحنه می‌دانند و این، مسئولیت سنگینی بر دوش دولت می‌گذارد که وظایف خود را در قبال قم به خوبی انجام دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری حل مشکلات استان قم، به مسئله تولید در این استان اشاره کرد و گفت: باید با ثبات در بازار، تولیدکنندگان احساس امنیت و آرامش کنند زیرا اگر بازار برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی نباشد، تولید آسیب جدی می‌بیند.

رئیسی با تاکید بر ضرورت منضبط بودن بانک‌ها، اهمیت پرداخت تسهیلات و افزایش مهلت بازپرداخت به تولیدکنندگان تصریح کرد: دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست و هر بانکی سود بیشتر دریافت کرده حتما باید به مردم بازگرداند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به درخواست‌ها برای ایجاد پارک علم و فناوری در استان قم، از استاندار خواست هر چه سریع‌تر چنین پارکی در قم ایجاد شود.

رئیسی درباره مشکل کمبود نهاده‌های دامی در کشور نیز گفت: اینکه گفته‌ می‌شود نهاده‌های دامی باید در کشور تولید شود، درست است و دولت هم سمت و سوی مدیریت در عرصه کشاورزی را تامین نهاده‌های دامی در داخل تعریف کرده است که البته زمانبر است و به تدریج شدنی است.

رئیسی با اشاره به کثرت طرح‌های نیمه‌تمام در کشور و اولویت دولت به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام از سرمایه‌گذاران اقتصادی خواست با تضمین اصل و سود سرمایه، پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانند.

رئیس جمهور یکی از مسائل مهم کشو را مردمی‌سازی حکمرانی در دولت برشمرد و گفت: مشارکت مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

رئیسی با اشاره به سفر اخیر خود به یزد و دیدار با خیرین گفت: پس از جلسه با خیرین یزدی، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع برخی مشکلات جمع‌آوری شد که نتیجه همراهی مردم با دولت است.

رئیس جمهور رفع آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب دانست و در این باره گفت: یکی از علل آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی است که همه باید برای رفع آن پای کار بیایند.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز مسئله ما ملی است و اگر بخواهیم حزبی، گروهی و بخشی نگاه کنیم کارها سامان نمی‌یابد،گفت: به محض اینکه انتخابات تمام شد، در جمع اعضای ستاد و کسانی که در انتخابات حضور داشتند گفتم ما دیگر ستاد نداریم، بلکه می‌خواهیم دولت تشکیل بدهیم و حالا هم می‌گویم هر کس چه در ستاد ما بود و چه نبود و چه به ما رای داد یا نداد، دولت متعلق به اوست و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و امکانات در کشور کم نیست، تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد واگر ما در کشور هزینه‌ها را کم کنیم و درآمدها را افزایش دهیم، رشد اقتصادی ایجاد می‌شود.

رئیسی با اشاره به مسئله حاشیه‌نشینی در استان قم این سوال را مطرح کرد که چرا با وجود گاز، آب، برق، جاده و خانه بهداشت در روستاها، روستایی به حاشیه شهرها می‌آید؟

رئیسی گفت: روستائیان در پاسخ می‌گویند روستا برای ما صرفه اقتصادی ندارد؛ و راه‌حل هم این است که خرید محصول کشاورزی تضمین شود و دولت تسهیلات بیشتری به بخش کشاورزی ارائه دهد.

رئیسی در خاتمه ضمن عذرخواهی از مردم قم به دلیل اینکه نتوانسته بود در اجتماعات مردمی حضور یابد، گفت: امیدوارم پس از شکست کرونا در وقت مقتضی بتوانم در اجتماعات عظیم مردمی حضور یابم.

 

 

رئیسی در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم/ راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات، تحول علم‌پایه است / ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت یک ضرورت است

رئیس جمهور گفت: یقین داریم با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، راه پیشرفت کشور را می‌توان ادامه داد و مشکلات را پشت سر گذاشت.

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه سفر استانی به قم در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، تقارن این سفر با روز ۹ دی روز بصیرت را مبارک دانست و گفت: حوزه علمیه قم که همواره پیشتاز امیدآفرینی بوده، جایگاه رفیعی در حمایت و هدایت ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش و برکات علمای بزرگ حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: معتقدیم فقه ما از غنایی برخوردار است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشری باشد و امروز برای دنیا روشن شده است که دین حقیقی می‌تواند پاسخگوی نیازهای همه شئون بشر باشد.

رئیسی با طرح این پرسش که چرا پس از ۴۰ سال هنوز کاستی‌هایی در کشور وجود دارد؟ گفت: پاسخ این پرسش را باید در عملکرد خودمان جستجو کنیم؛ زیرا آنجا که کار با اعتقاد و تلاش دنبال شد به مقصد رسیدیم اما آنجایی که باورها سست شد، مشکلات ایجاد شد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، عمل نکردن به مبانی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را عامل عقبگرد برشمرد و اظهار داشت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم.

رئیسی گفت: محدودیتی برای کسب دانش و تجربه از هیچ کجای دنیا وجود ندارد، اما در نسخه‌پیچی برای حل مشکلات کشور باید با احتیاط حرکت کنیم زیرا نسخه‌ها باید بومی‌سازی شود و برای پیشرفت باشد، نه وابستگی کشور.

رئیس جمهور تاکید کرد: راه پیشرفت کشور را علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، با یقین ادامه می‌دهیم و جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ظرفیت‌های نسل جوان هرگز متوقف نمی‌شود.

رئیسی با نهی همگان از ایجاد یأس در جامعه و با بیان اینکه هر چه امور پیش می‌رود گشایش هم بیشتر می‌شود، افزود: همه تحریم‌ها برای متوقف کردن و کند کردن پیشرفت در کشور است اما باید با امید و حرکت، عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

رئیسی راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات را تحول علم پایه توصیف کرد و گفت: فضای کار و تلاش برای تحول اساسی در کشور وجود دارد و در این راه اتاق فکر حوزه‌های علمیه می‌تواند به دولت کمک کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت: نقش حوزه در تدوین این برنامه محوری خواهد بود.

رئیسی همچنین با اشاره به پیشرفت نامتوازن کشور و توزیع ناعادلانه برخی امکانات در استان‌ها گفت: به جای نظام چانه‌زنی و پیگیری‌های فردی و اقلیمی، باید یک نگاه متوازن به اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

رئیسی با تاکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت تصریح کرد: دشمنان حرکت و پیشرفت ملت ایران را نمی‌خواهند اما باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

سفر رئیسی به قم (2)

 

رئیس جمهور در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی استان قم: تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است/ ماموریت دولت، تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است

رئیس‌جمهور ماموریت دولت را ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه‌ دانست و بر اهمیت نقش حوزه‌های علمیه در رفع مشکلات کشور تاکید کرد.

رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به قم در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: سازوکاری را طراحی می‌کنیم که بتوان از طریق آن از نظرات و تجربیات اهالی فرهنگ و جهادگران عرصه‌های اجتماعی استفاده کرد.

رئیس جمهور افزود: ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در جایی که اخلاص، برنامه و حضور مردم باشد، کارها به خوبی انجام خواهد شد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته، اقدامات مهمی برای پیشرفت کشور انجام شده اما عقب ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار سلیقه‌ای دوام ندارد، اظهار داشت: برای عبور از کار سلیقه‌ای باید توجه جدی به نقش حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم شود؛ زیرا نگاه حوزه‌های علمیه به مسائل، نگاه واقعی و جهانی است و نگاه عالمان و فقیهان حوزه علمیه می‌تواند نسخه‌های ارزشمندی برای دولت ایجاد کند.

رئیسی با اشاره به برخی نظرات مطرح شده درباره بانکداری اسلامی، زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی گفت: بسیاری از این نظرات ارزشمند هستند که باید با کمک مردم، اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور دو دهه‌ای بیش از چهار میلیون افغانستانی در کشور گفت: برای حل مشکل اتباع غیرایرانی در کشور، باید کار متمرکزی صورت گیرد.

رئیسی، مسائل زنان و خانواده را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ای است که باید با کمک حوزه‌های علمیه راه‌کارهایی برای حل آنها ارائه شود، زیرا فقه ما غنی است و برای مسائل روز پاسخ دارد و ما دفتر دولت در حوزه علمیه قم را فعال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

رئیسی درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دولت سیزدهم گفت: متاسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در حالی که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی ‌کنند. یا در موضوع کاهش نرخ رشد تورم که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

رئیسی اعتماد مردم را پشتوانه مهم دولت توصیف کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ادراکی ایجاد کنند که امکان حل مشکلات کشور وجود ندارد اما حتما می‌توان مشکلات را حل کرد.

 

سفر رئیسی به قم (1)

 

حضور رئیس جمهور در گلزار شهدای قم

سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز پنج‌شنبه در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) در شهر مقدس قم حضور یافت.

رئیس جمهور ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت و برای آنان علو درجات مسئلت کرد.

رئیسی در بدو ورود با حضور بر مزار شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین، فاتحه‌ای قرائت کرد.

رئیسی همچنین با قرائت فاتحه بر مزار شهدای مدافع حرم، نام و یاد ایشان را گرامی داشت.

 

رئیسی در قم (2)

 

نشست های جداگانه رئیس جمهور با شورای عالی مدیریت حوزه، اعضای خبرگان و هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین

رئیسی نشست های جداگانه ای با اساتید حوزه و علمای قم داشت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه دیدارهای خود در شهر قم نشست های جداگانه ای با اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشت.

در این نشست ها اساتید و علمای حاضر به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پرداختند و رئیس جمهور هم نکاتی درباره اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم ارائه کرد.

 

رئیسی در قم (3)

 

رئیسی در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم/ در حال بررسی طرح هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می شود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان قم، در دیدار با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر از زحمات دولت‌ها و مجالس و مدیران پیشین گفت: در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم بطوریکه حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبرو بودیم اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها پرداخت شده است.

رئیس جمهور با تشریح تلاشهای دولت در ماههای ابتدایی تحویل گرفتن دولت ، افزود: با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی ها اکنون ۲ رقمی شده ، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است.

رئیسی ایجاد سامانه‌ «بازرگام» را اقدامی موثر و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است

رئیس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم اعلام کرد و تصریح کرد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

رئیسی در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین گفت: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عدلانه کند که انهم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می شود تا اثار مثبت و منفی انرا دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.

 

رئیسی در قم (1)

 

رئیسی در دیدار با جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم: تدوین سند تحول دولت در مراحل پایانی است/ احیای امید مردم وظیفه همه خصوصا نخبگان است

رئیس جمهور با اشاره به تدوین سند تحول در دولت گفت: احیای امید مردم وظیفه همه خصوصا نخبگان است و مردم منتظر اقدام و عمل هستند.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان قم در دیدار با جمعی از اساتید حوزه علمیه گفت: سفر به قم و دیدار با مردم و مراجع و شنیدن نظرات انان برای دولت بسیار مغتنم است.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای امیدوارکردن مردم به آینده کشور گفت: تدوین سند تحول دولت در مراحل پایانی است و هر وقت مردم اقدام و عمل مسئولان برای پیشرفت کشور را ببینند از آن حمایت می کنند.

رئیسی بار دیگر تاکید کرد: بنا نداریم نسبت به اقدامات دولت‌های گذشته حرف بزنیم و بگوییم دولت را چگونه تحویل گرفتیم. ما بدون گله از گذشته به دنبال رفع مشکلات هستیم.

رئیس جمهور افزود: یأس و ناامیدی بدترین آفت برای پیشرفت جامعه است و همه خصوصا نخبگان وظیفه دارند برای حل مشکلات متحد و همگرا باشند.

رئیسی جایگاه و نقش حوزه علمیه را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه مبداء انقلاب است که می‌تواند در سخت‌افزار و نرم افزار به دولت کمک کند و اتاق فکر ما باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.