نماینده مدافع طرح صیانت پس از انتشار توئیتی توهین آمیز به مخالفان طرح، و دفاع مکرر از گفته خود سرانجام پس از 4 روز از مردم عذرخواهی کرد، سوال این جاست درک نادرست بودن توهین به مردم زمان زیادی می طلبید یا فشار ناشی از شبکه های اجتماعی عامل عذرخواهی شد؟!

پایگاه خبری جماران: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از جمله طرح های مجلس است که از ابتدا مخالفت های زیادی در پی داشته، و نگرانی های شدیدی برای عموم مردم ایجاد کرده است، تا جایی که بر اساس یک نظرسنجی که در مرداد ماه سال 1400 انجام شد 74 درصد مردم با این طرح مخالف بودند. 

اما تعدادی از نمایندگان مجلس علی رغم این حجم مخالفت ها از سوی جامعه بدون ذره ای توجه به دغدغه های مردم به شدت اصرار به تصویب آن دارند، و در مقابل این تعداد اندک، تعدادی زیادی از نمایندگان مردم نیز درخواست بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را دارند. 

در میان نمایندگانی که مصرانه به دنبال تصویب این طرح هستند نام دو تن از مدافعان طرح بیش از دیگران جلب توجه می کند:

آقای عنابستانی زخم خورده از فضای مجازی با سابقه ی سیلی زدن به سرباز نیروی انتظامی که سرانجام به خاطر فشار افکار عمومی در شبکه های اجتماعی مجبور به عذرخواهی شد، و آقای ویس کرمی که پس از انتشار توئیت توهین آمیز خود در جریان دفاع از تصویب طرح صیانت مخالفان را «سگ قلاده بلند» خطاب کرده، و علی رغم اعتراضات مردم و برخی مسئولین به این توهین گفته خود را علمی دانست! و در اظهارنظرهای ایشان بعد از آن ماجرا اثری از شرمندگی و پشیمانی در گفتار و رفتارشان دیده نمیشد، اما پس از گذشت 4 روز به طور ناگهانی بابت توهین خود از مردم عذرخواهی کرد! 

قول مشهوری در خصوص عذرخواهی وجود دارد، که شرط واقعی بودن عذرخواهی را پشیمانی حقیقی و جبران می داند، در جریان عذرخواهی های این نمایندگان که مدتی پس از انکار یا اصرار به اشتباهشان صورت می گیرد، واقعی بودن به چشم نمی خورد،  به علاوه جبرانی از سوی آقای عنابستانی دیده نشد، و مردم هنوز رفتار ناپسند ایشان را در خاطر دارند. اما در ماجرای توهین جدید به مردم و نمایندگان مردم علاوه بر آن که منتظر جبران خطا از سوی آقای ویس کرمی هستیم، سوالی از ایشان داریم و آن این که چه چیز موجب شد بعد از گذشت چند روز به توهین آمیز بودن کلامشان پی ببرند؟! 

آیا همین فضای مجازی نبود که عذرخواهی را بر ایشان تحمیل نمود؟ 

آیا حمایت چنین افرادی از طرح صیانت در کنار مخالفت با طرح شفافیت آراء نشان دهنده نگرانی از فاش شدن حقوق تضییع شده از مردم نیست؟! 

و فراموش نکرده ایم بسیاری از نمایندگان مجلس فعلی با وعده تصویب طرح شفافیت آراء به مجلس راه یافتند، نه طرح صیانت!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.