مجمع روحانیون مبارز در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، تاکید کرد: این مرجع عالیقدر از میراث داران فقه سنّتی بود و در کرسی تدریس و ساحت تألیف و حضور در عرصه های سیاسی همواره بر همان راه و روش پایبند و وفادار ماند، در مجلس خبرگان قانون اساسی و در جمع فقهاء شورای نگهبانِ قانون اساسی بیشترین دغدغه آن بزرگوار صورتبندی ساختار نظام جمهوری اسلامی بر اساس فقاهتی بود که تخلف از آن را در هیچ عرصه ای به صلاح دین و دنیای ملت و کشور نمی دانست.

به گزارش جماران؛ پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز در پی رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بدین شرح است:

بسم الله الرّحمٰن الرّحیم 

إنّا لله و إنّا إلیه راجعون 

ارتحال فقیه بزرگوار، عالم متقی، آیت الله العظمیٰ صافی گلپایگانی ضایعه ای بزرگ برای حوزه های علمیّه بویژه حوزه علمیه قم بود.

این مرجع عالیقدر از میراث داران فقه سنّتی بود و در کرسی تدریس و ساحت تألیف و حضور در عرصه های سیاسی همواره بر همان راه و روش پایبند و وفادار ماند، در مجلس خبرگان قانون اساسی و در جمع فقهاء شورای نگهبانِ قانون اساسی بیشترین دغدغه آن بزرگوار صورتبندی ساختار نظام جمهوری اسلامی بر اساس فقاهتی بود که تخلف از آن را در هیچ عرصه ای به صلاح دین و دنیای ملت و کشور نمی دانست .

این پیر فقاهت حوزه علمیه قم تا آخرین روزهای حیات مبارک خود در اندیشه مشکلات مردم و کشور بود و نصایح خیرخواهانه خود را به گوش مسؤلان و مردم می رساند ،خداوند او را با اولیاء دین ، پیامبر اعظم و خاندان گرامی اش محشور فرماید .

این فقیه دور اندیش همواره در پی حفظ استقلال حوزه بود و آن را به درستی شرط اساسی نقش آفرینی آن می دید و از ثمرات همین استقلال حوزه بود که علیرغم جوان بودن ره صدها ساله را پیمود و با دست توانای فرزند برومند خود - امام خمینی رضوان الله تعالٰی علیه - ساختار  دیرپای سیاسی کشور را ورق زد و ایران را از نظام سلطنتی بسته و پوسیده آزاد ساخت  و این ایام سالگرد آن واقعه عظیم است، خداوند آن عالم وارسته را با شهیدان انقلاب اسلامی محشور فرماید.

 مجمع روحانیون مبارز فقدان این شخصیّت ارزشمند را به حوزه های علمیه بویژه حوزه پر بار و برکت حوزه علمیه قم و به مراجع معظم تقلید و به فرزندان و خاندان گرامی اش و به مقلدان و ارادتمندان آن عالم وارسته تسلیت می گوید و جبران این ضایعه بزرگ را در ظلّ عنایات حضرت ولی عصر امام زمان ارواحنا فداه از ساحت باریتعالیٰ مسئلت می نماید .

مجمع روحانیون مبارز  

۱۲ بهمن ۱۴۰۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.