علی اکبر صالحی در پیامی با تسلیت رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نوشت: آن عالم ربّانی و فقیه صمدانی، یکی از ستارگان درخشان و تابان عرصه دیانت و فقاهت و از طلایه داران صیانت و حراست از حریم مقدّس مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در سده چهاردهم خورشیدی بود و افزون بر مجاهدت مستمر و کوشش خستگی ناپذیر در مسیر تبیین و ترویج آموزه ها و تعالیم اصیل اسلامی، از همراهی و همگامی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) غافل نماند.

به گزارش جماران؛ متن پیام تسلیت علی اکبر صالحی، قائم مقام رئیس و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم، بدین شرح است:

بِسمِ الله الرَّحمن الرَّحیم

یا ایَّتُها النَّفسِ المُطمئنه، اِرجَعی الی ربک راضیهً مرضیهً، فَادخِلنی فی عِبادی و ادخِلی جَنَّتی

با کمال تأسف و تآلم، خبر ارتحال زعیم عالیقدر جهان تشیّع، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قَدَّس الّله نفسه الزَّکیَه) را دریافت نمودم.

آن عالم ربّانی و فقیه صمدانی، یکی از ستارگان درخشان و تابان عرصه دیانت و فقاهت و از طلایه داران صیانت و حراست از حریم مقدّس مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در سده چهاردهم خورشیدی بود و افزون بر مجاهدت مستمر و کوشش خستگی ناپذیر در مسیر تبیین و ترویج آموزه ها و تعالیم اصیل اسلامی، از همراهی و همگامی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) غافل نماند و در طول حیات پر برکت خویش، وظیفه دینی و ملّی خود را به احسن وجه به انجام رساند. اکنون آن فقیه وارسته و زعیم روشن اندیش در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، جامه از این خاکدان برگرفته و به دیدار معبود شتافته است. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله اعظم (عج) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام، علمای اعلام و شاگردان و ارادتمندان آن عالم جلیل¬القدر و ابراز همدردی عمیق با اعضای محترم بیت شریف صافی¬گلپایگانی خاصه فرزندان و بازماندگان آن عالم عامل، از درگاه ایزد متعال مسألت می¬نمایم تا در این ایام فرخنده، بر درجات و مقامات ایشان در ملاء اعلی بیفزاید و به پاس خدمات ارزنده آن فقیه روشن ضمیر در راه اعتلای کلمه الله و پاسداری از معارف معنوی و دینی، ایشان را جلیس و همنشین انبیاء و اولیاء و(علیهم الاف التحیه و الثناء) قرار دهد. و السلامُ علی عِباد-الله الصالحین.

علی اکبر صالحی

قائم مقام رئیس و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.