مجید انصاری در مورد آخرین خطبه ی نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نماز جمعه ۲۶ تیر سال ۱۳۸۸) گفت: این خطبه‌ها، به نوعی وصیت نامه سیاسی مرحوم آیت‌الله هاشمی بود و حتی اگر امروز هم به آن عمل شود، راهگشاست.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در اتاق آخرین خطبه (کلاب کافه خبر) گفت: فضا و موقعیت آخرین نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی، با انبوه جمعیتی که حتی از شهرستانها آمده بودند به گونه ای بود که مردم با هیجان آماده شنیدن سخنان و راهکارهای جدید بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عصاره اندیشه سیاسی ایشان که مبتنی بر اندیشه امام و نظام سیاسی اسلام بود،در تحلیل ایشان که تکیه برمردم سالاری، اراده و رای مردم و مشارکت در امور جامعه بود، آمد. خطبه ها از حیث بیان مبانی حکومت اسلامی بسیار مهم بود.

مجید انصاری گفت: روان، مستدل و مستحکم به لحاظ مبانی حقوقی بیان شد و اینکه جمهوری، یک لفظ تشریفاتی در نظام اسلام نیست، بلکه یک حقیقت است.

 وی تاکید کرد: دلسوزی و تحلیل آینده و نقش مردم و آسیبی که به اعتماد مردم وارد شده و تکیه بر عمل به قانون برای همگان، راهکارهایی بود که برای حل مشکلات دادند که اگر پیگیری می‌شد شرایط امروز اینگونه نبود.

حجم ویدیو: 47.49M | مدت زمان ویدیو: 00:08:02
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.