با آغاز دوباره دور هفتم گفت‌وگوها در وین، امروز شرکت‌کنندگان در مذاکرات در جلسات و نشست‌هایی در فرمت‌ها و سطوح مختلف در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به بحث و بررسی در مورد متون پرداختند.

به گزارش جماران؛ رایزنی‌ها در وین در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای ادامه دارند.

با آغاز دوباره دور هفتم گفت‌وگوها در وین، امروز شرکت‌کنندگان در مذاکرات در جلسات و نشست‌هایی در فرمت‌ها و سطوح مختلف در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به بحث و بررسی در مورد متون پرداختند.

روز جمعه علاوه بر جلسات کارشناسی، دیدار دوجانبه‌ای نیز میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه و همچنین ملاقاتی میان باقری و وزیر خارجه اتریش برگزار شد.

گفتنی است که قرار است تا ساعتی دیگر ملاقات دوجانبه‌ای هم میان مذاکره‌کننده ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

قرار است رایزنی‌ها و مذاکرات فردا نیز در سطوح مختلف ادامه یابد.

 

 معاون وزیر خارجه روسیه: دلیلی برای ناامیدی در مذاکرات نیست

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: وضعیت دور فعلی مذاکرات برجام پیچیده است، اما این دلیلی برای ناامیدی نیست. هیچ یک از شرکت کنندگان مذاکرات برجام در وین علاقه ای به از بین رفتن این پیمان ندارند./ اخبارجهان

 

 نماینده روسیه در وین: برخی سوءتقاهم‌ها در مذاکرات رفع شد

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال ساعاتی پیش در توییتی نوشته بود که یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به اطلاع وی رسانده است که مذاکرات وین در جهت عقلانی در حال پیشرفت است.

اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی در پاسخ به این خبرنگار نوشت: این اظهاراتی مقام ارشد اتحادیه اروپا به دیدگاه ما از شرایط مذاکرات وین نزدیک است. مذاکرات توانست برخی از سوتفاهم‌هایی که در انتهای هفته گذشته با آن مواجه بودیم را رفع و کار عملی را آغاز کند.

 

 مشاور تیم مذاکره‌ کننده ایران: تغییر موضع اروپایی‌ها نشانه خوبی است

مرندی در مصاحبه با المیادین: اروپایی‌ها در مواضع خود در مورد دو پیش نویس کمی تغییر داده‌اند، هر چند این تغییر موضع اروپا نشانه خوبی است، اما سند نهایی باید همه حقوق ایران را به رسمیت بشناسد.

وقتی پیش‌نویس‌های جدید را ارائه کردیم، گفتیم که این بدان معنا نیست که پیش‌نویس قدیمی دیگر معتبر نیست. ما از طریق پیش‌نویس‌های جدید، مواردی را به پیش‌نویس‌های قبلی اضافه کرده‌ایم، زیرا از یک جهت کامل نبودند.

 

 مذاکره کننده روس در وین: کارشناسان سرگرم تدوین متن نهایی توافق هستند

اولیانوف، دیپلمات ارشد روسی حاضر در جریان مذاکرات هسته ای وین در توییتی نوشت: اعضای برجام برای حصول توافق در مذاکرات وین نتیجه گرا هستند و کارشناسان سرگرم کار و تدوین متن سند نهایی توافق هسته ای هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1534424
  • منبع: خبرگزاری ها
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.