سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در جلسه سه شنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه‌شنبه شب به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از برنامه مدون خود در زمینه «رشد اقتصادی بدون تورم» ارائه کرد.

در این برنامه سیاست‌های حوزه پولی، مالی، کنترل نقدینگی، بودجه، تشویق تولید، اجرا و تکمیل پروژه‌های زیربنایی مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس تصمیم اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد با برنامه‌های سایر بخش‌های تیم اقتصادی دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه، تلفیق شده و برای عملیاتی و اجرایی شدن در بودجه سال ۱۴۰۱ با رویکرد و هدف کنترل تورم و تامین رشد اقتصادی کشور آماده و ارائه شود.

در این جلسه همچنین سازمان برنامه و بودجه از وضعیت بودجه سال جاری گزارشی ارائه کرد که مبنای آن به کارگیری تمهیداتی از جمله تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم بود.

رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.

در ادامه این جلسه موضوع تعامل و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای بزرگ و دوست از جمله روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه، دورنمای همکاری‌های دو کشور را روشن و سازنده توصیف و بر لزوم تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه با ریاست معاون اول رئیس جمهور و پیگیری توافقات تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.