سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مجلس برای در دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: محور انتخاب وزیر، شایستگی است، نه قرابت نه رفاقت و نه فشار رسانه‌ای. آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع بشوند من اقدامی نمی‌کنم. با ۲۰ گزینه در زمینه انتخاب وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم.

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۳ روز قبل از همین تریبون برای رأی اعتماد به کابینه مسائلی را عرض کردم، با امیدواری به اینکه مسایل کشور با تلاش دولت و با همکاری مجلس و همه بخش‌های کشور حل شود و امروز از همیشه به حل مسایل کشور و باز شدن گره‌ها امیدوارتر هستم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دلایل این امیدواری تفضل و لطف و کرم الهی، امدادهای حضرت حق و دعای خانواده معزز و مکرم شهدا است، افزود: با تلاش همه دلسوزان و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز بیش از همیشه احساس بنده آن است که جلوه‌هایی از گشایش بحمدالله وجود دارد.

رئیسی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: امروز شاهدیم که با تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن گام مثبتی در جهت صیانت از جان مردم برداشته شده است. اگر چه خطر مرتفع نشده، اما گام بسیار خوبی بود. همچنین با مدیریت میدانی وضعیت دسترسی مردم به دارو و تامین واکسن کاملا متفاوت از گذشته شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حتی قبل از تشکیل رسمی دولت سیزدهم از کیفیت پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت نگرانی وجود داشت، تصریح کرد: امروز با گذشت ۸۳ روز از عمر این دولت، بدون استقراض از بانک مرکزی، حقوق و دستمزد و پرداختهایی که دولت باید انجام دهد، در زمان خودش انجام شده است.

رئیسی با بیان اینکه موضوع افزایش فروش نفت و افزایش درآمدها با موفقیت دنبال شده است، خاطرنشان کرد: در تامین منابع مالی، ارزی و ریالی گشایش‌های خوبی شده و نگرانی‌ها نسبت به منابع تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است. همچنین نگرانی‌ها نسبت به ذخیره و تأمین کالاهای اساسی تا حدود زیادی برطرف شده است.

رئیس جمهور با اشاره به شروع ساخت مسکن و رونق اشتغال، گفت: اجرای قانون مصوب مجلس، با تشکیل شورای‌عالی مسکن و تقسیم کار، کلید خورده است. در بسیاری از شهرستان‌ها موضوع تأمین زمین انجام شده و با تشکیل شورای‌عالی اشتغال و تقسیم کار در این زمینه نیز، برنامه مشخصی تدوین شد که در مسیر اجرا قرار دارد.

رئیسی افزود: امروز تعاملات بین‌المللی کشور با اولویت دیپلماسی با همسایگان و بر اساس احترام متقابل و اصول عزت، حکمت و مصلحت دنبال می‌شود و دپیلماسی کشور از حالت انفعال خارج شده و به حالت فعال درآمده است.

رئیس جمهور ادامه داد: بعضی از مسائل مثل موضوع هفت تپه در مناطقی مثل خوزستان به دغدغه نمایندگان تبدیل شده بود. بنده در دولت گذشته در جایگاه ریاست قوه قضائیه هم چند بار با دولتمردان آن زمان صحبت کردم که بیایید این مسأله را حل کنید، اما هر بار گفتند با کدام بودجه و امکانات، مگر ممکن است بدون پول این مساله حل شود! اما امروز بحمدالله شاهد هستید که در این مدت خداوند تفضل کرد و این مساله و نظایر آن که پیش روی دولت بود، حل شد و پرداخت حقوق کارگران و معوقات آنها سامان پیدا کرد.

رئیسی با بیان اینکه کارهای زیادی در دست اقدام است که باید گزارش آنها به نمایندگان ملت و مردم عزیزمان داده شود، اظهار داشت: قرار ما آن بود که به مردم بگوییم چه کارهایی انجام داده‌ایم نه اینکه چه کارهایی در دست انجام است و الا گفتنی از کارهای در دست انجام، بسیار است.

رئیس جمهور با اشاره به نشست‌ها و ارتباطات خود و بخش‌های مختلف دولت با نمایندگان مجلس و با بیان اینکه حتی این میزان از ارتباط با مجلس را کافی نمی‌دانیم، تصریح کرد: نظر دولت بر این است که نمایندگان بیشتر در جریان مسائل قرار گیرند. این موضوع را به دوستان و همکارانم در دولت هم گفته‌ام.

رئیسی به نشست‌های خود با مجامع استانی نمایندگان اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم در این جلسات به هیچ عنوان دغدغه خودشان و مسایل شخصی را مطرح نمی‌کنند. آنچه مطرح شده فقط دغدغه‌های مردم و مشکلات حوزه‌های انتخابیه و درخواست‌هایی است که مردم دارند.

رئیس جمهور با اشاره به معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بعد از ۱۰ سال شورای‌عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد تا همه ظرفیت های دولت در خدمت آموزش و پرورش قرار گیرد و اجرای سند تحول آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شود.

رئیس جمهور همچنین به برگزاری جلسات شورای اداری در سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: در ۸۳ روز سپری شده از آغاز به کار دولت توفیق داشتم که به یک سوم استان‌های کشور سفر کنم. در این جلسات قبل از اینکه تریبون در اختیار وزرا قرار گیرد، در اختیار نمایندگان منطقه بوده است که سخنان و نظرات مردم را مطرح کنند، اما این را هم کافی نمی‌دانم.

رئیسی افزود: به نظر می‌رسد لازم است نشستی با نمایندگان محترم داشته باشیم و بنده خودم در خدمت نمایندگان باشم. از برادر مجاهدم آقای دکتر قالیباف درخواست می‌کنم که برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس در اسرع وقت را پیگیری کنند تا در جلسه‌ای که همه وزرا حضور داشته باشند مسائلی را که نمایندگان محترم نتوانسته‌اند در نشست‌های استانی مطرح کنند، آنجا مطرح شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه این نشست‌ها با نمایندگان باید به صورت متناوب برگزار شود چرا که پیشرفت کشور نیازمند همکاری، همراهی و همدلی بین دولت و مجلس است، اظهار داشت: همه مسایل اینگونه پیش خواهد رفت. مردم عزیزمان بدانید اگر کاری در این کشور پیش می‌رود با کمک همگان است. اگر امروز مردم امیدی به دولت و مجلس و دولتمردان و مسئولین پیدا کردند، این امیدواری باید روز به روز افزون شود.

رئیسی تصریح کرد: این امیدواری باید روز به روز در مردم عینیت پیدا کند که به آنچه خواسته آنهاست عمل شده و این عمل در گرو همکاری و همراهی همه بخش‌ها بویژه دولت و مجلس است. ان‌شاءالله نشست مستمر بین دولت و مجلس باید دنبال شود تا دغدغه‌هایی که نمایندگان دارند و دغدغه حوزه انتخابیه و مسایل مردم و احیاناً پیشنهاداتی که برای دولت دارند، دنبال شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سفر به استان‌ها با وجود همه حرف‌هایی که بعضاً در گوشه و کنار زده می‌شود، برای بنده بسیار مغتنم است، خاطرنشان کرد: این سفرها از این جهت مغتنم است که در اول کار دولت پس از ۶ روز فعالیت در سطح ملی، یک روز هفته را صرف رسیدگی به استان‌ها کنیم تا از نزدیک در جریان مسایل، پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات مردم در مناطق مختلف قرار بگیریم تا مدیران حس بیشتری پیدا کنند و کار را با حساسیت بیشتری پیگیری کنند.

رئیسی گفت: در دور دوم سفرها آنچه در دور اول سفرها گفته و تصویب شد، پیگیری خواهیم کرد تا آنچه که مطرح شد، بتواند به اجرا در بیاید.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس مقداری طولانی شده بود و لذا باید برنامه‌ریزی جامعی برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهر انجام می‌دادیم و آموزش مجازی و آموزش حضوری تثبیت می‌شد که این کار الحمدالله انجام شد.

رئیسی اضافه کرد: از همین تریبون قول دادم که به شورای‌عالی آموزش و پرورش اهمیت می‌دهم و خودم در جلسات آن شرکت خواهم کرد. بعد از ۱۰ سال اولین جلسه شورا را در این مدت تشکیل دادیم و در خدمت عزیزان و مدیران آموزش و پرورش مسایل اصلی را مرور کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد اجرای سند تحول در دولت با مدیریت معاول اول تشکیل شد، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش مدیریت آموزش و پرورش را بر عهده دارد، اما برای اجرای برخی از مواد سند تحول آموزش و پرورش، تمام دستگاه‌های دولتی باید کمک کنند، لذا نیازمند این بودیم که دولت سهم بیشتر و همکاری بیشتری با وزارتخانه داشته باشد. لذا تشکیل این ستاد در جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش مطرح شد که بتواند در اجرای سند تحول به وزارتخانه کمک کند.

رئیسی تصریح کرد: موضوع طرح رتبه‌بندی معلمان که دغدغه بحق عزیزان بود در این مدت دنبال شده و امیدواریم به نتیجه قطعی هم برسد. ارتقاء منزلت و شأن و جایگاه و کیفیت کار معلمان مسأله مهمی است و حتماً در دستور کار دولت و مجلس است و دنبال می‌شود و با همکاری این دو بخش به نتیجه خواهد رسید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جا دارد، صمیمانه از خانواده آموزش و پرورش و از همه خانواده‌های کشور برای همکاری در بازگشایی مدارس تشکر کنم. با گسترش و افزایش واکسیناسیون شرایط به نحوی فراهم شده که بشود مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کسب و کارها را فعال کرد. این روزها شاهدیم که با گذشت ۸۳ روز از آغاز فعالیت دولت، فضا برای رونق کسب و کارها و بازگشایی مراکز علمی و فرهنگی عادی می‌شود. اگر رعایت‌ها بیشتر شود فکر می‌کنم این فعالیت و تلاش‌ها بیشتر هم خواهد شد.

رئیسی فرآیند انتخاب وزراء و مسئولین دولتی را توجه به شایسته سالاری دانست و گفت: رابطه، رفاقت، قرابت و فشار آوردن‌های احیاناً رسانه‌ای، هیچ کدام موجب نمی‌شود که یک فردی معرفی شود. می توانید این دولت را با دولت های ۳ دهه گذشته در این زمینه و مقایسه کنید.

رئیسی افزود:  محور اصلی در انتخاب افراد، شایستگی است و این موضوع را به عدالت نزدیک می‌دانیم. در ارتباط با انتخاب وزیر آموزش و پرورش نیز به همین ترتیب عمل شده است.

رئیسی گفت: جایگاه و شأن وزارت آموزش و پرورش، ایجاب می‌کند که  نسبت به آن هم شما، هم فرهنگیان و هم دولت با حساسیت عمل کند. فسادستیز بودن فردی که معرفی می‌شود، داشتن روحیه انقلابی، داشتن کارآمدی و روحیه تحولی از شرایطی است که برای انتخاب همه وزراء و همکاران‌مان داریم و این شرط همکاری است. بارها هم گفتیم که این شرط باید همواره به صورت مستمر در افراد باقی بماند و موضوع مقطعی نیست و در همه مقاطع باید ارزیابی شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: با بررسی‌هایی که در کارگروه‌ها انجام شده، آقای دکتر فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه‌های مختلف کارگروه‌ها، از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار شد. خود من هم چند بار با ایشان مصاحبه و صحبت کردم، دوستان مورد اعتمادی در حوزه فرهنگ و آموزش با ایشان صحبت کردند و اینکه آقایان وزرای اسبق هم اعلام کردند که ایشان را فرد با صلاحیتی  برای آموزش و پرورش می‌دانند در راستای همین است که هم آموزش و پرورش  را می‌شناسند و هم نسبت به ایشان شناخت پیدا کرده و اعلام کردند که ایشان را فرد صالح  برای این مسئولیت می‌دانند.

رئیسی افزود: اگر کسی با توصیه و سفارش در پستی گذاشته شود به همان میزان بی‌عدالتی است که اگر به دستاوردهای زندگی کسی، بی‌اعتنایی و بی توجهی شود. در مورد افرادی که بنده به مجلس معرفی می‌کنم، توصیه افراد به هیچ عنوان تأثیرگذار نیست. افراد زیادی را در سایت‌ها و نوشته‌ها معرفی می کنند ولی تشخیص نهایی با شاخص‌های لازم، کاملاً هم‌خوانی دارد و این برای ما مهم است.

رئیسی گفت: آنچه برای بنده به عنوان طلبه و مسئول مهم است. حجت الهی است و تا حجتی بین خودم و خداوند متعال نداشته باشم، یقین بدانید که اگر همه هم جمع شوند، چون حجت ندارم، اقدام نمی‌کنم. لذا برای معرفی وزیر و یا حتی هر مسئولی که باید در جایگاهی قرار بگیرد، باید حجت داشته و شایستگی‌ها را احراز کرده باشم. البته بنده کار خودم را می‌کنم و مجلس هم حق خود و جایگاه قانونی را دارد و پیگیری‌ می‌کند و تصمیم با مجلس محترم خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آقای دکتر فیاضی کلاس، مدرسه، تعلیم و معلم را می‌شناسد. سال‌ها معلم آموزشی و پرورشی بوده است. با فرآیند محتوای درسی آشناست. با بسته‌های یادگیری و آموزشی آشنایی دارد یا در تهیه آن‌ها مباشرت داشته است. در ستاد آموزش و پرورش، مدیر کل بوده است، همچنین با زیرساخت‌های آموزش و پرورش در حوزه نوسازی مدارس و بخش‌های مختلف آشنایی دارد. در حوزه آموزش مجازی مثل سامانه رشد، بعضاً طراح بوده است. در یک مقطعی مسئول فناوری وزارتخانه بوده است. کسی که مسئول فناوری باشد با بخش‌های مختلف انتشارات، چاپ و کتاب آشنایی دارد.

رئیسی تصریح کرد: در میان کسانی که برای آموزش و پرورش مطرح بودند، شناخت ایشان نسبت به آموزش و پرورش از هیچ کدام از این عزیزان، کمتر نبوده است. ایشان کسی هستند که هم شناخت دارد و هم برای آموزش و پرورش برنامه قابل ارایه و دفاع دارد که کارشناسان، نظرات و دیدگاه‌هایش را با سیاست‌های کلان، سند تحول و اسناد بالا دستی انطباق و بررسی کردند.

رئیس جمهور افزود: ایشان در کنار برنامه و شناخت، تحول‌گرا است. با روحیه تحولی است که تغییر و اتفاقی رخ می دهد والا وضع موجود همین است که معلمان و والدین محترم از آن گله‌مند هستند.

رئیسی با اشاره به افزایش سطح انتظارات برای حل مشکلات در کشور به دلیل همسویی دولت و مجلس گفت: این انتظار به جایی است و از ما و مجلس برمی‌آید که خیلی از این گره‌ها را باز کنیم و مسائل را ان‌شاء الله حل کنیم.

رئیسی با توجه به روحیات گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آقای فیاضی روحیه تحولی، تعاملی و همکاری با بخش‌های مختلف دارد. روحیه همکاری با بخش‌ها در ایشان روحیه قوی‌ای است و مسائل آموزش و پرورش هم تعامل می‌خواهد.

رئیس جمهور با تاکید بر نیازمندی آموزش و پرورش به تحول، تصریح کرد: اگر این روحیه در مورد آقای فیاضی را احراز نمی‌کردیم ایشان را به نمایندگان مجلس معرفی نمی‌کردم.

رئیسی تاکید کرد: علاوه بر تدین، تقوا و آن شرایط کلی که هر کسی که در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کند باید برخوردار باشد، شاخص‌هایی چون آشنایی با مسأله آموزش و پرورش، آشنایی با آموزش، آشنایی با پرورش، آشنایی با سازمان و ساز و کار آموزش و پرورش در کشور و داشتن روحیه تحولی برای اجرای سند تحول را در ایشان می‌بینم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: در سخنان خیلی از آقایان وزرا، مدیران و مسئولین موضوع سند تحول را دیدید؛ اما این نگاه که کسی سند را که یک سند بالادستی است، هم قبول داشته باشد و هم بنایش این باشد که اجرا کند، نکته مهمی است.

رئیسی با اشاره به اهمیت تحول در آموزش و پرورش، گفت: کسانی هستند در همین بیست و چند نفری که با آنها مصاحبه شده و یا افرادی که احیاناً معرفی شدند سوابق اجرایی قابل قبولی هم دارند، اما باید می‌دیدیم که تحول اتفاق می‌افتد یا نه.

رئیس جمهور با تاکید بر روحیه تحولی در مدیران اظهار داشت: این برای ما مهم است که در انتخاب افراد روحیه تحولی وجود داشته باشد. بنده شاید یک روز هم با برخی از مدیران روبرو نشده‌ام و هم حزبی، هم گروهی و هم دسته‌ای هم نبودم و اصلا هم نمی‌دانم به چه کسی رأی دادند اما آنچیزی که برایم مهم است این بود که معلوم شود مدیران روحیه انقلابی دارند ولو اینکه بنده با آنها آشنا نباشم.

رئیسی در مورد سوابق مختلف گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه پژوهش ایشان بیش از ۲۵ پژوهش قابل قبول و ارائه دارد که هم در بحث دانشگاه و هم در حوزه بوده است. همچنین هم در مدرسه و در صف، هم در ستاد و وزارت آموزش و پرورش، هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش، هم در حوزه کار مهندسی و هم در حوزه کار علمی و هم در حوزه‌های دانشگاهی کار کرده‌اند.

رئیس جمهور گفت: در رابطه با آموزش و پرورش آن دغدغه‌هایی که شما نمایندگان محترم دارید و درست هم است آنها را پیگیری و بررسی کردیم و رسیدیم به آقای دکتر فیاضی؛ با برخورداری از نیروی جوانی، ابتکار و خلاقیت‌اش و با کمک شما عزیزان نماینده مجلس.

رئیسی با اشاره به اهمیت تعامل کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت و وزرات آموزش و پرورش اظهار داشت: تحول باید در مدرسه بیاید تا متحول شود و مردم این تحول را احساس کنند. تا تحول از سند و از وزارتخانه و از شورای آموزش و پرورش به کف مدرسه نیاید اتفاقی نمی‌افتد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در انتخاب آقای فیاضی دغدغه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: آن دقت‌هایی که نمایندگان مجلس و دولت دارد را برای انتخاب آقای فیاضی مدنظر قرار دادیم و حتماً هم نظر شما در این رابطه نظر صائبی خواهد بود و ما هم به نظر شما احترام قائلیم و نظر نمایندگان تعیین کننده است.

رئیسی با اشاره به برنامه‌ های دولت در آغاز فعالیت خود گفت: از همین تریبون قول دادم که برنامه‌ای را به صورت کوتاه‌مدت نسبت به مسائل پیش‌رو، خواهیم داشت و بحمدالله این برنامه به عنوان سند تحول دولت سیزدهم با استفاده از سیاست‌های نظام، اسناد بالادستی و مواردی که پیش‌روست هم ظرف چند روز آینده در اختیار نمایندگان، فرهیختگان و صاحبنظران قرار خواهد گرفت و نقد‌ها و نظرات را درباره این سند به دولت منتقل کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه تاکید بنده در دولت این است که ارتباط وزرا با نمایندگان همواره برقرار باشد تا نمایندگان نکات خود را منتقل کنند، گفت: اگر نمایندگان در جایی نیاز دیدند که مسأله‌ای به بنده منتقل شود، حتماً موضوع را از طریق معاونت پارلمانی یا از طریق رئیس محترم و هیات رئیسه محترم مجلس به بنده منتقل کنند تا بدون فوت وقت در جریان مساله قرار گیرم.

رئیسی افزود: گاهی اگر یک مسأله از زمان خودش بگذرد، آثارش را از دست می‌دهد. دوست دارم زود در جریان قرار بگیرم. وقت بنده هم برای همین کارهاست. یکی از کارهای مهم این است که به دغدغه‌های مردم توجه کنیم و برای این هم انگیزه وجود دارد. در نکاتی که احتیاج به توضیح و تبیین وجود دارد، دوستان اعلام کنند، آقای رئیس محترم  مجلس اعلام کند، هر جا نیاز به توضیح و تبیین و تشکیل کارگروه‌ها و کمسیون‌های مشترک بین مجلس و دولت باشد، حتماً پییگری خواهد شد که این اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز مسأله ارتباط با نماینده و اینکه من از چه کسی خوشم بیاید، از چه کسی بدم بیاید، نیست، مسأله مهم این است که یک امیدواری در مردم پیدا شده و بنده و شما باید این امید را ارتقاء دهیم. باید این امید و سرمایه اجتماعی نظام را افزون کنیم. مسأله را نباید در حد یک بخش و فرد و اینها دید، مسأله در حد نظام و کشور است و امروز بنده و شما یک مأموریت بسیار مهمی داریم.

رئیسی با بیان اینکه مأموریت و مسئولیت مهم ما آن است که باید در مقابل تلاش روزافزون دشمن برای مأیوس کردن مردم در عمل آنها را امیدوارتر کنیم، تصریح کرد: این امری است که نه در شعار بلکه در عمل باید اتفاق بیفتد. دیدیم در هر حوزه‌ای که وارد شویم در آن حوزه اگر با اخلاص باشیم، اگر با شناخت باشیم، اگر با تدبیر باشیم حتماً نتیجه بخش خواهد بود و نتیجه خواهیم گرفت.

رئیس جمهور، وجود روحیه «ما می‌توانیم» را برای حل مشکلات کشور مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بزرگانی مثل حاج قاسم سلیمانی از این روحیه برخوردار بودند و سوابق اجرایی و تجربیات ما و شما نیز همین را می‌گوید که می‌توانیم بسیاری از مسایلی را که پیش رو داریم با همکاری دولت و مجلس حل کنیم تا روز به روز مشکلات مردم کاهش یابد.

رئیسی فرصت پیش آمده برای ارائه گزارش به نمایندگان محترم مجلس بعد از ۸۳ روز فعالیت را مغتنم توصیف کرد و گفت: فرصت تقدیم بودجه ۱۴۰۱ نیز توفیقی است که در جمع نمایندگان محترم خواهم بود. آنچه شما بارها در نطق‌های قبل از دستورتان مبنی بر لزوم اصلاح ساختار بودجه گفتید و تا حالا تحقق پیدا نکرده، در بودجه ۱۴۰۱ با تعامل با مجلس در حال محقق شدن است.

رئیس جمهور افزود: همکاران بنده در دولت با اعضای کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه و سایر عزیزان کار مشترکی انجام می‌دهند تا نمایندگان محترم مجلس نیز بدانند در زمینه اصلاح ساختار بودجه در حال انجام چه کاری هستیم. امیدوارم آنچه انجام می‌دهیم در راستای گره‌گشایی از زندگی مردم و در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و آرامش مردم باشد.

رئیسی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مردم و بازار آرامش داشته باشند، بازار سرمایه آرامش داشته باشد، اینها نیاز به کار دارد. کارهایی آغاز شده و کارهایی هم بعد از این انجام خواهد شد که همه اینها در جهت پیشرفت امور تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس جمهور در پایان با تشکر از رئیس و نمایندگان مجلس تصریح کرد: امیدوارم به زودی، یعنی تا قبل از پایان سال، خداوند توفیق دهد و بتوانیم به همه استان‌های کشور سفر کنیم تا از نزدیک خدمت مردم عزیزمان و نمایندگان محترم باشیم و در خدمت شما مسایل را دنبال کنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.