عباس عبدی از دفاع یک روزنامه از انتصابات فامیلی و پست دادن به فرزندان مسئولان انتقاد کرد.

به گزارش جماران؛ عباس عبدی نوشت: «این فرزندان از دو حال خارج نیستند. یا صلاحیت و توانایی و فهم دارند که حاضر نمی‌شوند با رانت پدرانشان پستی را بپذیرند و خود را بی آبرو کنند، در نتیجه می‌روند دنبال یک کار شرافتمندانه. یا صلاحیت و فهم ندارند که مجبورند پست اهدایی را بپذیرند و مردم را بدبخت کنند.»

روزنامه جوان این موضوع را مطرح کرده است که اینکه فرزندان منصوبین نظام نباید وارد کار حاکمیتی شوند، ظلم مضاعف به بخشی از آینده‌داران این کشور است.

روزنامه جوان، در سرمقاله امروز به قلم عبدالله گنجی، مدیر مسئول این روزنامه نوشته است: «امنیت روانی خویشاوندان مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی با چالش جدی مواجه شده است. انتصابات فامیلی و خانوادگی در جمهوری اسلامی که در دولت ابراهیم رئیسی هم ادامه داشته در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته و به آن اعتراض‌هایی شده است. هویت، شخصیت، اشتغال و امنیت روانی منسوبین به مدیران جمهوری اسلامی با چالش سیاسی- اجتماعی جدی مواجه است و هر کس دفاعی از آنان کند خود نیز جزو متهمان خواهد بود. دو نوع انتصابات در بین مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد، گروهی که مدیر مسئول روزنامه جوان آن را اقلیت خوانده به حضور ۴ یا ۸ ساله در قدرت "به سان طعمه" نگاه می‌کنند و گروه دیگری "که اینگونه" نیستند. محروم کردن جوانان آینده کشور به جرم انتساب به مسئولان جمهوری اسلامی ظلم به آنان است. داستان فرزندان مدیران کشور مانند داستان ملانصرالدین، خر و فرزندش شده است. فرزندان فلان مسئول کار آزاد می‌کنند مورد حمله‌اند، کار دولتی می‌کنند مورد هجوم‌اند. اینکه طبق هیچ قاعده‌ای نباید فرزندان منصوبین نظام وارد کار حاکمیتی شوند، ظلم مضاعف به بخشی از آینده‌داران این کشور است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.