یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

سخنی با مدیر عامل خبرگزاری رسا

آیا بهتر نیست به جای انتشار مصاحبه ها و اخبار دروغین و به جای پنجه کشیدن به چهره‌ دوستان و تخریب بیت و موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام و نفرت پراکنی نسبت به فرزندان انقلاب و کسانی که با آنان همفکر و هم سنخ نیستید، به عاقبت این بداخلاقی ها که جز تفرق و واگرایی و سست شدن عقیده مردم و تزلزل پایه های نظام اسلامی نتیجه ای ندارد بیاندیشید؟

پایگاه خبری جماران: دیدار اخیر مدیر عامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و اتهامات چندباره ایشان و چنگ انداختن به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و مجموعه های وابسته به آن، نگارنده این سطور را وا داشت تا نکاتی را به ایشان گوشزد نماید:

در روزگاری که اهل رسانه، می‌بایست بر نقش مهم و مؤثر این قشر اجتماعی برای بیان مطالبات، اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی، در راستای ارتقای وجدان مدنی و افزایش حساسیت‌های جامعه، در دفاع از اخلاق  گرفته تا حرمت و حقوق آحاد ملت، تأکید ورزند، بر عکس، گاه شاهد گرایش‌ها و رویکردهایی هستیم، که روزی خود را از راه اشاعهٔ شایعه، شبهه، افشاگری و آبروریزی، و تخریب ارزش‌ها ونمادهای ملی اخلاقی و... کسب می‌کنند.

اگر چه معتقدم که در برابر اکثریت جستجوگر حقیقت و عدالت، نباید به این اقلیت اهل هیاهو و جنجال، بیش از وزنی که ندارند بها داد و در عوض، شایسته می دانم که از کوشش‌های کنش‌گران عرصهٔ رسانه و مطبوعات که از امنیت و آزادی خود در راه راستی، توسعه و تعالی ملی و مردمی، مایه می‌گذارند، قدردانی کرد اما به عنوان عضوی کوچک از این مجموعه بزرگ، از اقلیت بداخلاق می خواهم  که خود را در مسیر هدایت و انسانیت قرار داده و  با آسیب‌شناسی عمیق‌تری، به اصلاح‌گری ساختاری و اساسی‌ خود پرداخته و به نشر فضائل اخلاقی و انسانی همت ورزند.

 آیا بهتر نیست به جای انتشار مصاحبه ها و اخبار دروغین و به جای پنجه کشیدن به چهره‌ دوستان و تخریب بیت و موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام و نفرت پراکنی نسبت به فرزندان انقلاب و کسانی که با آنان همفکر و هم سنخ نیستید، به عاقبت این بداخلاقی ها که جز تفرق و واگرایی و سست شدن عقیده مردم و تزلزل پایه های نظام اسلامی نتیجه ای ندارد بیاندیشید.

آگاه باشید که ثمره این تفرق و تخریب، تنها به سود دشمنان در کمین نشسته عزت و آزادی در این وطن است.

 تخریب دیگران برای کسبِ نان و نام و متولیِ توزیعِ نامتوازن و ناعادلانه‌ ارزش‌هایِ فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی  شدن،  عملی زشت و غیر اخلاقی است.

نباید  ارزش‌ها را به‌منزله‌ پشتوانه‌ تعصب و تصلب، خرافه‌پردازیِ دینی و انسدادِ سیاسی، در وجدان و آگاهیِ عمومیِ نسلِ جدید درج کرد و با کتمان حقیقت و وارونه جلوه دادن آن، نسل جدید را بی‌پناه و بریده از حقیقت، رها ساخت و ارزش ها را به‌مثابه‌یِ بُرنده‌ترین صورتِ عقل‌ستیزی و شرارت و خشونت عرضه کرد.

نباید با دشمنان ملت و نظام در تأمین هدفِ تخریبِ جامعه هم‌ پیمان شد وافراد را از تشخیص حقیقت و درک درست جامعه محروم‌ ساخت و حیات سیاسی را به بازارِ هرج و مرج بی اعتمادی فرو کاهید و حیثیت همه خبرگزاری ها مخصوصا  حوزوی را لکه دار و زحمات ارزشمند آنان را زیر آوار بی اعتمادی و بد بینی دفن کرد!

گوش کردن به سخنان بزرگان ریشه دار، دلسوز و معتقد و عمل به توصیه‌های اخیر رهبر انقلاب پیرامون رعایت اخلاق در مطبوعات و فضای مجازی و پرهیز از بداخلاقی و جدا سازی صف خود از دشمنان امام و انقلاب و براندازان خارجی و افراطیون داخلی  و توبه و بازگشت به درستکاری، شاید بهترین نسخه درمان این همه بیماری  باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.