مجمع ایثارگران در بیانیه ای به آنچه اهانت به برخی مراجع مستقل از سوی برخی رسانه ها در کشور خوانده می شود، واکنش نشان داد و تصریح کرد: پوشیده نیست که عده ای دوست ندارند مراجع عظام تقلید، مواضعی خلاف آنچه در تریبون های رسمی کشور دنبال می شود، داشته باشند. این افراد یا در زمره دشمنانی هستند که می خواهند مرجعیت، بدنام شده و وابسته به قدرت و به نوعی شریک در تصمیمات اشتباه حکومت تلقی شوند تا همزمان بتوانند آنها را تخریب کنند و یا جزو کسانی هستند که علاقه ندارند روند تخریبی اقداماتشان با مانع بزرگ و موثری همچون مخالفت مراجع مواجه شود.

به گزارش جماران، در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند، بررسی های کارشناسانه نشان می دهد که اغلب تنگناهای موجود به دلیل ماجراجویی ها و تصمیمات انزواطلبانه برای کشور ایجاد شده اند. این روند مدت­هاست که مورد انتقاد و اعتراض دلسوزان قرار دارد و حتی بسیاری از مراجع تقلید و علما هم اخیرا با صراحت بیشتری، مسئولین را از بی تفاوتی بازداشته و خواستار تعامل با کشورهای دنیا برای حل مسائل موجود شده اند. نمونه مشخص این انتقادهای خیرخواهانه را در دیدار رئیس جمهور با آیت الله العظمی جوادی آملی و دیدار رئیس مجلس با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مطرح شده­ اند

در ادامه این بیانیه با ابراز تأسف از اینکه رسانه هایی که آنها را «برخی رسانه های افراطی وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی» نامیده، به جای استقبال از چنین سخنانی به این مراجع تاخته و در گامی فراتر اظهارات آنها را «لیبرالی» توصیف کرده اند؛ آماده است: باید دید که در چنین شرایطی که مردم نیازمند شنیدن صدای مستقل مرجعیت و پشتیبانی آنها از خود هستند، مورد هجمه قرار دادن این صداها چه معنایی دارد؟ پوشیده نیست که عده ای دوست ندارند مراجع عظام تقلید، مواضعی خلاف آنچه در تریبون های رسمی کشور دنبال می شود، داشته باشند. این افراد یا در زمره دشمنانی هستند که می خواهند مرجعیت، بدنام شده و وابسته به قدرت و به نوعی شریک در تصمیمات اشتباه حکومت تلقی شوند تا همزمان بتوانند آنها را تخریب کنند و یا جزو کسانی هستند که علاقه ندارند روند تخریبی اقداماتشان با مانع بزرگ و موثری همچون مخالفت مراجع مواجه شود.

حزب ایثارگران میافزاید: از این رو، برخی رسانه های نزدیک به خود را تشویق به موضع گیری علیه مراجع معظم می کنند. اقداماتی که نمونه هایی از آنها را در اخبار روزهای اخیر این رسانه ها شاهد بودیم. همه این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که مرجعیت شیعه در طول تاریخ، همواره انعکاسی از صدای مظلومان و محرومان کشور بوده و رمز ماندگاری اش هم همین است که هیچ گاه در برابر تصمیمات اشتباه حکومت ها سکوت نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اینکه در دهه های اخیر تلاش های معناداری برای از بین بردن استقلال حوزه و مرجعیت در ایران صورت گرفته، اما صداهایی که این روزها از زبان حوزویان و مراجع شنیده می­ شود، نوید شکست این سیاست را می دهد.

حزب ایثارگران تصریح کرد: به همین منظور، مجمع ایثارگران به عنوان یکی از تشکل های سیاسی کشور که در مسیر ایثارگران و شهدای گرانقدر حرکت می کند، بر خود لازم می داند که ضمن محکومیت اهانت به مراجع عظام تقلید، از همه مسئولین و دست اندرکاران حکومت بخواهد که صدای مرجعیت مستقل را بشنوند و پیش از آنکه دیر شود به توصیه های دلسوزانه و حکیمانه این بزرگان جامه عمل بپوشند تا بلکه با پیروی از تصمیمات عاقلانه بتوان مانع تضعیف بیشتر اقتصاد و فروپاشی اقشار مختلف جامعه شد. از همه مراجع بزرگوار و علمای اعلام انتظار می­ رود در این وضعیت سخت کشور ضمن دفاع از کلیت نظام اسلامی، در کنار مردم استوار بایستند و اصلاح روند جاری اداره مملکت را با هدف بهبود اوضاع مردم طلب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.