آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی در پیامی ارتحال علامه ذوفنون آیت‌الله حسن حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام تسلیت آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی بدین شرح است:

 

هوالحق 

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی

بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران

کز سنگ گریه خیزد روز وداع یاران

 

زبان الکن و قلم عاجز است از توصیف درد هجران و غم مصیبت استاد عزیزم علامه ذوفنون حضرت آیت‌الله حسن حسن زاده آملی( رفع الله درجاته فی علیین)!

استاد بی مثالی که بی هیچ اغراق و مبالغه ای لحظه لحظه تمام سالهایی که توفیق ملازمت و تلمذش را داشتم ، همه آکنده از درس توحید و معرفت النفس بود.

چگونه می توان از استادی سخن گفت که اگر دوران طلائی بهره مندی و حضور در محضر نورانی و ملکوتی اش  از  صفحات عمر کم شود ، سنگینی حسرت و خسارت این محرومیت و حرمان بر همه عمر سایه می افکند.

او در عین برخورداری از فضیلت های کم نظیر و بیشمار اخلاقی و معنوی، نمونه ای نادر از نسل عالمان و متفکرانی بشمار می آمد که جامعیت و برخورداری از تخصص های ویژه و مختلف، آنان را در زمره سرآمدان تاریخ علم و اندیشه قرار داده است ، عالمان سرآمدی چون فارابی ، شیخ الرئیس، خواجه‌ نصیرالدین طوسی و...

تخصص و مهارت ویژه در شاخه های مختلف علمی نظیر فقه،  اصول ، فلسفه،  عرفان ، تفسیر ، نجوم ، ریاضیات ، طب ، لغت ، ادب عربی و فارسی( افزون بر آشنائی با زبان و ادبیات عبری و فرانسوی ) و....

از این استاد علامه ، شخصیتی بی مثال ساخته بود که اینک فقدانش بی تردید مصداق تام و بارز "خسارت جبران ناپذیر( ثلمة لایسدها شئ)" است.

هَیهاتَ أن یَأتی الزَمانُ بِمِثلِهِ. 

إِنَّ الزَمانَ بِمِثلِهِ لَعقیم

اکنون شرایط و شدت تألمات ، اجازه تفصیل سخن بیشتر را به این شاگرد کمترین نمی دهد ! همچنانکه مجال سخن از پاره ای ناسپاسی ها و جفاهای رنج آوری که بر این سرمایه های گران رفته و می رود نیست ،  باشد تا وقت دگر .

من چه گویم یک رگم هشیار نیست

شرح آن یاری که او را یار نیست

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقت دگر.

این مصیبت عظمی را به محضر مولایش و مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم( سلام الله علیه) و حوزه ها و مجامع علمی و همه حقیقت جویان و تشنگان معرفت تسلیت عرض می نمایم .

فی سَلَامٍ آمِنِینَ

سید عباس حسینی قائم مقامی 

یکشنبه ۴/۷/۱۴۰۰ =۱۹ صفر ۱۴۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.