سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری با بیان اینکه «عدم بیعت با حاکمانی مثل یزید، تحول خواهی و عدالت طلبی با الگو گرفتن از سیره عملی امام حسین (ع) مهمترین درسهای عاشوراست»، تاکید کرد: «باید برای عزت و سعادت جامعه و حل مشکلات مردم، بر اساس سیره امام حسین (ع) تلاش کنیم».

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه چهارشنبه همزمان با نهمین شب ماه محرم، با حضور در جمع عزاداران حسینی در اجتماع عظیم «عشیره عاشورا» گفت: مهمترین درس عاشورا در بیان خود اباعبدالله الحسین (ع) به چشم می‌خورد که فرمودند شایسته است از فکر، سیره و عمل ما درس و الگو بگیرید.

رئیس جمهور، واقعه کربلا را برای همه ارادتمندان و سوگواران امام حسین درس‌آموز توصیف کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و دلباختگان عاشورا فرصتی گرانبها در جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار گرفته تا با تاسی به نام و مرام اباعبدالله ‌الحسین (ع) شرایط را به سمت و سویی ببریم که قیام عاشورا برای آن رخ داد. باید مشکلات را سامان دهیم و برای عزت و سعادت جامعه بر اساس سیره امام حسین (ع) تلاش کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: تابلوی عاشورا درس و تضمینی برای عدالت، حق‌گرایی، حق‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در همه عصرها و دوران‌هاست. عاشورا الگویی برای چگونه زیستن است.

رئیسی با بیان اینکه شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ و نه صرفا یک زمان خاص است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در فرازی از سخنانش می‌گوید هرگز دست امثال من با دست حاکمانی مثل یزید بیعت نخواهد کرد؛ این شعاری به درازای تاریخ و چراغ راه همه عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان است که تا امروز شهدای بسیاری نظیر سردار عزیز ما، شهید سلیمانی پیرو و رهرو آن بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحول در جامعه بشری به نام امام حسین (ع) گره خورده و خون مطهر شهدای کربلا روز به روز بیشتر در جهان تحول ایجاد می کند، گفت: توجه دادن همه ائمه به عاشورا و پیام آن از همین رو است. عاشورا در زمان جاری بوده و یکی از جلوه‌های بارز آن انقلاب اسلامی در ایران و نهضتهای اسلامی در منطقه است.

رئیسی با اشاره به اینکه لحظه به لحظه وقایع منتهی به عاشورا خیلی دقیق و بر اساس یک برنامه پیش رفت، اضافه کرد: عاشورا از منظر دشمنان دین قرار بود روز مرگ و پایان عاشوراییان باشد، اما به خواست خداوند این مقطع مهم تاریخ تبدیل به روز تولد و آغاز یک حرکت عظیم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.