گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و اقتصادی ضعیف هستند/ مجلس به رئیسی کمک می کند

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس سخنگوی کمیسیون قضایی با بیان اینکه دو وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد، وزرای ضعیفی هستند و با توجه به سوابقی که دارند باید هر چه بهتر و بیشتر برنامه شان را برای مجلس روشن و عرضه کنند.، عنوان کرد: مابقی وزرا افرادی هستند که در بخش های مختلف نظام کار کردند و این توانمندی را دارند که در شرایط فعلی کشور از عهده کار اجرایی بر بیایند.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره حضور وزرای مختلف در مجلس به ویژه در این کمیسیون گفت: آقای رحیمی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری چند ویژگی دارد اولین ویژگی‌اش این است که از جنس مجلس است؛ در دولت و در دیوان محاسبات، امور مجلس قوه قضاییه و منابع انسانی قوه قضاییه کار کرده است.

وی افزود: از نگاه بنده فردی است که در بخش های مختلف اجرایی و قانونگذاری کشور حضور داشته است و فردی توانمند و شریف است با توجه به شناختی که سالها بنده از ایشان دارم نسبت به حل مشکلات مردم صبورانه پیگیر است حوصله بسیار بالایی دارد و انسانی فرهیخته است انشالله مجلس یک رأی قاطع به ایشان خواهد داد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رأی اعتماد را از مجلس خواهد گرفت یا خیر؟ اشاره کرد: بله یقینا رأی اعتماد مجلس را می گیرد در کمیسیون قضایی هم که ایشان ارتباط داریم از نظر بنده یکی از انسان هایی است که حرف را می شنود و پیگیری بسیار خوبی دارد.

 سخنگوی کمیسیون قضایی در ادامه با بیان اینکه دو وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد، وزرای ضعیفی هستند و با توجه به سوابقی که دارند باید هر چه بهتر و بیشتر برنامه شان را برای مجلس روشن و عرضه کنند.، عنوان کرد: مابقی وزرا افرادی هستند که در بخش های مختلف نظام کار کردند و این توانمندی را دارند که در شرایط فعلی کشور از عهده کار اجرایی بر بیایند.

او در مورد سایر وزرای پیشنهادی کابینه رئیسی نیز اظهار کرد: من هم قبلا یک دیدگاهی داشتم مبنی بر اینکه سردار وحیدی برای وزارت دفاع بهتر بود، اما از آنجایی که ایشان هم در مکان های علمی، دانشگاهی، وزارت دفاع  کار کرده است می توان گفت که تجربه لازم را دارد البته باید گفت که  تقریبا 50 درصد از کار وزارت کشور، کار سیاسی-امنیتی  است. مسئولیت دستگاه های سیاسی-امنیتی با وزیر کشور و وزارت کشور است در استانها با استانداران و در شهرستانها با فرمانداران است.

دلخوش تشریح کرد: بنابراین به نظر بنده آقای وحیدی برای وزارت کشور گزینه خوبی است به هر حال ایشان هم در پیگیری امور وقت می گذارد.

این نماینده مجلس درباره وزرای فرهنگ و ارشاد و وزیر آموزش و پرورش نیز اشاره کرد: در مورد وزیر آموزش و پرورش باید گفت که تجربه اش را کافی نمی بینم البته ما باید به آقای رئیسی در شرایط فعلی کمک کنیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به وزیر پیشنهادی کار ادامه داد: وزیر کار و رفاه هم وضعیتش، نسبت 60 به 40 است. وزیر اقتصاد هم از نگاه بنده ضعیف است.

دلخوش اباتری در مورد وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه عنوان کرد: آقای امیرعبداللهیان هم در وزارت امور خارجه است و هم درزمانی به عنوان مشاور ارشد مجلس کار کرده است به نظر من چون از همان خانواده وزارت خارجه است می تواند موفق باشد.

وی در مورد سایر وزرای پیسنهادی هم گفت: آقای خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز، هم از خانواده شهید است و هم فرد توانمندی است و هم از درون تشکیلات وزارت اطلاعات است. نکته مثبت این است که از بیرون تشکیلات وزارت اطلاعات کسی را معرفی نکردند. آقای اوجی هم از بدنه وزارت نفت است و یک زمانی مدیرعامل گاز کشور بوده و به خوبی درخشیده و عمل کرده است و در آن زمان از امکاناتی که در اختیارش بود مردم توانستند استفاده کنند؛ بدین گونه که بیش از 15 هزار روستای کشور را گازرسانی کرد که بسیار مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.