گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

انتقاد شدید دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم از شهردار شدن زاکانی: تصور آقایان این است که ریاست جمهوری یک دوره ای است و از حالا دورخیز کرده اند

علی بنایی دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با انتقاد از شهردار شدن علیرضا زاکانی در تهران، گفت: بنده در اواخر آبان سال ۱۳۹۸ در دیدار با یکی از بزرگان جریان اصولگرایی، گفتم ورود آقای زاکانی به قم اولاً موجب واگرایی و یاس و ناامیدی نیروهای جوان و مومن و انقلابی خواهد شد و ثانیا این کار یک نوع توهین و تحقیر یک شهر یک میلیون و نیم نفری است.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با انتقاد از شهردار شدن علیرضا زاکانی در تهران، گفت: از شواهد امر اجمالاً بدست می آید که بنا بر بی توجهی و بی اعتنایی به نهی رهبری است، زیرا رهبری به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان  ماموریت دادند که مراقبت کند تا کسی از مجلس به دولت نرود. حال آقایان چگونه می خواهند این کلام بدون قید و شرط را تخصیص ویا تقیید بزنند؟ و الله اعلم!

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب یک نماینده شهر قم به عنوان شهردار تهران، گفت: همانطور که در ایام تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم در سال 1398 هم گفته شد، باید نسبت به کسانی که می خواهند به جای پیگیری مطالبات مردم قم، از قم به عنوان نردبانِ رسیدن به پست و مقام استفاده کنند و برای خود جایگاه و اعتبار کسب کنند، حساس باشیم. مـتأسفانه برخی با تصمیم های نادرست، قمِ مظلوم را به نردبانِ یک طرفه تبدیل کرده اند.

وی با اشاره به آغاز کار دولت جدید گفت: امیدواریم با آغاز به کار دولت جدید و معرفی کابینه کارآمد و توانمند، گام بلندی در حل مشکلات جامعه برداشته شود و با رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای جناب آقای رئیسی، شرایط تحقق دولت قوی  فراهم شود.

بنایی با اشاره به موضوع موضوع استعفای نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ونامزدی تصدی پست شهرداری تهران توسط شورای اسلامی شهر تهران، افزود: واقعاً دوست ندارم که از اشخاص نام برده شود ولی چون مسأله یک مصداق بیشتر ندارد من هرچه بخواهم اسم  نبرم، ولی شما به ناچار به آن منتقل خواهید شد. اگر بخواهیم مطلب را به صورت شفاف مطرح کنیم، باید بگوییم اصل ماجرا به انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه قم بازمی‌گردد. با اعلام عدم  حضور آقای دکتر لاریجانی در مسأله انتخابات، تحرکات جدیدی برای دستیابی به کرسی نمایندگی قم در مجلس صورت گرفت و نهایتاً با ورود کاندیدای «استقراضی» به قم، لیست سه نفره قم بسته شد.

 

گفته بودم ورود زاکانی به قم توهین و تحقیر یک شهر یک میلیون و نیم نفری است

 

بنایی ادامه داد: بنده در اواخر آبان سال ۱۳۹۸ در دیدار با یکی از بزرگان جریان اصولگرایی، گفتم ورود آقای زاکانی به قم اولاً موجب واگرایی و یاس و ناامیدی نیروهای جوان و مومن و انقلابی خواهد شد و ثانیا این کار یک نوع توهین و تحقیر یک شهر یک میلیون و نیم نفری است؛ شهری که  همیشه در انقلاب محل زایش نیروهای انقلابی و تربیت کادرهای نظام بوده است، مضاف برآن کاندیدای شما اهل و ساکن قم نیست و فقط در ایام تحصیل در دانشگاه با چند دانشجوی قمی هم دوره بوده است! ولی آن شخصیت محترم گفت، این پیشنهاد دوستان بوده و به علاوه آقای زاکانی در پردیسان قم منزل دارد و همین مقدار برای صدق سکونت در قم کافی است!

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در ادامه افزود: طبیعی بود که نیروهای انقلاب و تشکل‌های سیاسی باسابقه قم زیر بار این تحمیل نروند. ولی متأسفانه جمعی از دوستان ما درقم به مغلطه ی برخی از آقایان تهران گرفتار آمدند و دعوت از آقای زاکانی را کلید زدند. البته از همان ابتدا دوستان ما متوجه بومی نبودن و عوارض ناشی از آن بودند، ولی چون «مرغ یک پا داشت»، این جریان توانست آقای زاکانی را به صندلی مجلس برساند.

بنایی با اشاره به اینکه اگر جوانان برومند قمی بتوانند در مصادر کلیدی نظام در هر سطحی موثر واقع شوند باعث سپاس وخوشحالی است نه گلایه و ابراز نا سپاسی، گفت: ولی این موضوع  در جایی است که شهروند قمی به قم اعتقاد و باور داشته باشد و دلش برای رشد و آبادانی قم جوش بزند، نه اینکه در حدّ یک مسافر عبوری از نعمات این سفره بهره مند شود.

 

لاریجانی سه دوره پیاپی نماینده قم و رئیس مجلس بود که تراز ریاست مجلس را بالا برد و خدمات زیادی را برای توسعه و پیشرفت کشور و استان قم انجام داد

 

وی گفت: آقای دکتر لاریجانی سه دوره پیاپی نماینده مردم شریف قم و رئیس مجلس شورای اسلامی بود که به اقرار موافق و مخالف، تراز ریاست مجلس را بالا برد و خدمات زیادی را برای توسعه و پیشرفت کشور و استان قم انجام داد. او با همه بی مهری ها وتحمل پرتاب کفش و مهر درسالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جوار مرقد حضرت فاطمه معصومه (س)، و شنیدن انواع ناسزاها، باز هم افتخار نمایندگی مردم انقلابی قم را از دست نداد و هم چنان با صبر و متانت مثال زدنی خدمت رسانی به قم را ادامه داد .

حجت الاسلام و المسلمین بنایی با اشاره به اینکه آقایانی که قیم مآبانه برای قم عزیز تصمیم می گیرند باید از همان ابتدای امر، اسم ایشان را در لیست نامزدهای مجلس یازدهم از شهر تهران قرار می دادند تا بعداً با این محذورات مواجه نشوند، افزود: این که علی رغم  نهی صریح مقام معظم رهبری از ورود و تلاش نمایندگان به دولت و کارهای اجرایی، شورای محترم شهر تهران آقای زاکانی را از قم فرا می خواند، چه پاسخی خواهند داد؟ به قول آقای مصلحی «باید حساب هزینه و فایده اش را می کردند» تا ناچار نشوند از سرمایه معنوی انقلاب هزینه کنند. از شواهد امر اجمالاً بدست می آید که بنا بر بی توجهی و بی اعتنایی به نهی رهبری است، زیرا رهبری به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان  ماموریت دادند که مراقبت کند تا کسی از مجلس به دولت نرود. حال آقایان چگونه می خواهند این کلام بدون قید و شرط را تخصیص ویا تقیید بزنند؟ و الله اعلم!

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی سپس گفت: البته آقای زاکانی با قم خداحافظی کردند، اما اگر آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس، میزان حضور و غیبت آقای زاکانی در دوره نمایندگی و یا تذکر مرحوم حسینیان، در صحن علنی را به اطلاع عموم می رساندند  نقش مهمی را در افزایش آگاهی های مردم ما ایفا می کردند.

 

رئیسی اجازه ندهد فرمایش صریح رهبری بر زمین بماند و قانون دور بخورد

تصور آقایان این است که ریاست جمهوری یک دوره ای است و از حالا دورخیز کرده اند

 

بنایی گفت: خدمت آقای رئیسی هم عرض می کنیم که در ابتدای تشکیل کابینه که فشار زیادی هم روی شما هست، اجازه ندهید فرمایش صریح رهبری بر زمین بماند و قانون دور بخورد. تصور آقایان این است که ریاست جمهوری یک دوره ای است و از حالا دورخیز کرده اند.

 

حلقه «خود انقلابی پندار»  به بهانه خالص سازی نیروهای انقلاب، در پی حذف نیروهای اصیل و وفادار  به نظام وانقلاب و تثبیت خود است

 

وی گفت: ذکر این نکته ضروری است که حلقه «خود انقلابی پندار»  به بهانه خالص سازی نیروهای انقلاب، در پی حذف نیروهای اصیل و وفادار  به نظام وانقلاب و تثبیت خود است که مردم باید مراقبت کنند که سره از ناسره قابل تشخیص باشد.

وی در پایان با تأکید بر عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع با رعایت شرایط وپروتکل های بهداشتی، گفت: عزاداری امام حسین (ع) جزو شعائر  دین و عامل پایداری و تقویت دین است. همه باید با هر توان و ظرفیتی که دارند و با حفظ محدودیت های کرونایی، حتی با جمعیت اندک و اطعام  بهداشتی و مختصر در اقامه مجالس حسینی  بکوشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.