سخنگوی شورای نگهبان امروز خبر داد، از امروز استدلال‌ها و مبانی نظرات شورای نگهبان «درباره مصوبات مجلس» منتشر می‌شود امیدواریم که استدلال های آن شورا در رد یا تایید نامزدها اعلام شود و در این صورت، ان شاءالله انتشار این استدلال ها گزینشی نباشد!

پایگاه خبری جماران: سخنگوی شورای نگهبان امروز خبر داد، از امروز استدلال‌ها و مبانی نظرات شورای نگهبان «درباره مصوبات مجلس» منتشر می‌شود. ضمن اینکه از هر اقدامی جهت شفافیت در تصمیمات کشور استقبال می کنیم لازم است مسئولان شورای نگهبان توجه کنند که آنچه در خصوص عملکرد شورای نگهبان بیش از هر تصمیمی محل سوال و بحث است، بیان ادلّه رد صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قانون اساسی است؛ والا دلایل رد و تایید مصوبات مجلس به جز موارد خاص چندان محل بحث عموم مردم نبوده و بیشتر متناسب مجامع حقوقی و علمی است.

در این زمینه توقع می رود که روال تصمیمات حداقل به خود کاندیداها گفته شود؛ اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و این در حالی است که برخی کاندیداها خواستار این امر شده اند. به عنوان مثال دکتر علی لاریجانی در دوره اخیر-رسما از آن شورا درخواست کرد تا دلایل ردصلاحیتش به طور شفاف از سوی شورای نگهبان اعلام شود.

اما شورای نگهبان نه تنها اقدام به این مهم نکرده است، بلکه برخی اظهارات همچون سخنان اخیر وزیر اسبق اطلاعات در خصوص ردصلاحیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یا مصاحبه اخیر آقای یونسی وزیر اطلاعات با جماران، بر ابهام ها در خصوص روند اعلام صلاحیت نامزدها در طول ادوار مختلف انتخابات افزوده است.

به هرحال امیدواریم که استدلال های آن شورا در رد یا تایید نامزدها اعلام شود و در این صورت، ان شاءالله انتشار این استدلال ها گزینشی نباشد!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.