جهانگیری معاون اول رییس جمهور در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه گفت: متاسفانه اتفاق ناگواری افتاد که دستگاه مربوطه نباید از این اتفاق شانه خالی کند بلکه باید اقدام مناسبی در این رابطه انجام دهد. کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند

به گزارش جماران؛ معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مصوبه مفصلی به پیشنهاد وزیر نفت و رئیس سازمان امور اداری استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بود و برای کارکنان رسمی صنعت نفت تصویب کردیم فکر می‌کنم با این پیشنهاد در حد دغدغه کارکنان رسمی صنعت نفت اقدامات خوبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مسئول ستاد احیای دریاچه ارومیه هستید و با توجه به حادثه هفته گذشته و اینکه آقای کلانتری هیچ عذرخواهی نکردند آیا قرار نیست به ایشان تذکری داده شود، برکناری ایشان مطالبه اهالی رسانه است، گفت: هفته گذشته اتفاق خیلی تلخی افتاد،  به خانواده‌های دو عزیزی که جانشان را از دست دادند تسلیت می‌گویم و برای مصدومان آرزوی سلامتی دارم.

وی افزود: دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی تنظیم می‌کنند و مرتب خبرنگاران برای بازدید از طرح‌ها دعوت می‌شوند. گاهی متاسفانه اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد  اما هیچ دستگاهی نباید از مسئولیت خود شانه خالی کند. باید مسئولیتش را قبول کند و اقدام مناسب انجام دهد و به‌موقع حضور داشته باشد و امکاناتی که لازم است را در حد توان دولت است مهیا کند تا اطمینان لازم حاصل شود.  همه کارها با امنیت و رفاه مناسب انجام شود

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی در باره علت عدم عذرخواهی کلانتری در آن حادثه گفت: هرگاه تخلفی صورت گیرد و دستگاهی قصوری را انجام دهد باید مسئولان زیربط با شهامت عذرخواهی کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره ضرورت عذرخواهی کلانتری گفت: حتماً کسانی که مسئول بودند باید پاسخ دهند و من از طرف جامعه خبرنگاری حتماً این موضوع را پیگیری می کنم و از آقای کلانتری می‌خواهم اقدامات لازم را انجام دهد. اگر تخلفی انجام شود باید عذرخواهی شود. اگر ثابت شود که قصوری از سوی دستگاهی انجام شده است باید عذرخواهی انجام شود. خودم آن دو خبرنگار را می‌شناختم جزو بهترین‌ها بودند وقتی شنیدم بسیار  متاثر شدم. حتما تذکر لازم را در این باره می‌دهم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلافات بر سر احیای برجام و دور جدید مذاکرات گفت: من  در جریان مذاکرات نیستم که بدانم اختلاف‌ها چه هست باید از آقای عراقچی سوال کنید.

جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره اعتراض کارکنان صنعت نفت گفت: مصوبه‌ای امروز در دولت تصویب کردیم برای کارکنان صنعت نفت که به دلیل مصوبه مجلس در قانون بودجه محدودیتی داشتند. این مصوبه به پیشنهاد وزیر نفت و رئیس سازمان امور اداری استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بود و تصویب کردیم فکر می‌کنم با این پیشنهاد در حد دغدغه کارکنان رسمی صنعت نفت اقدامات خوبی انجام شود. برای کارکنان قرادادی هم وزیر تعاون قرار شد پیگیری کند و در چارچوب قوانین اگر لازم است کاری انجام شود.  مصوبه ما در مورد کارکنان رسمی صنعت نفت مصوبه مفصلی است که از فردا قابلیت اجرایی شدن را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.