علی لاریجانی داوطلب نامزدی در انتخابات 1400 در نامه ای به شورای نگهبان نوشت: بند (11-2) سیاستهای کلی ابلاغی رهبری معظم در باب انتخابات، صراحت دارد که شورای نگهبان موظف است به «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان» است. لذا ضوابط روشنی (فوق الذکر) در این امر وجود دارد و عبارت «عدم پیش بینی حکمی در قانون انتخابات» بهانه و آدرس غلط است.

به گزارش جماران؛ متن نامه علی لاریجانی بدین شرح است:

شورای محترم نگهبان، احتراما به استحضار می رساند:

1- بند (11-2) سیاستهای کلی ابلاغی رهبری معظم در باب انتخابات، صراحت دارد که شورای نگهبان موظف است به «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان» است. لذا ضوابط روشنی (فوق الذکر) در این امر وجود دارد و عبارت «عدم پیش بینی حکمی در قانون انتخابات» بهانه و آدرس غلط است.

2. سیاست کلی صراحت براعلام کتبی دلایل ردصلاحیت توسط شورا دارد و ضرورتی بر حضور کاندیدا، دیده نشده است. آن زمانیکه که لازم بود شورای محترم نگهبان برای کشف صحت و سقم گزارش های کذب، از کاندیداها دعوت نماید، دعوتی صورت نداد.

3- با توجه به عدم دریافت دلایل رد صلاحیت اینجانب، مجددا این درخواست را اعلام می کنم. اما چرا بر این امر اصرار دارم؟ در تاریخ 24/10/1382، رهبری معظم در دیدار با اعضای شورای نگهبان در مورد احراز مجدد صلاحیت حتی نمایندگان مجلس فرمودند: «آن وقت که صالح بود، حالا صلاحیتش را استصحاب کنید...اگر خلاقش ثابت نشده، این احراز، استصحاب است و هیچ لزومی ندارد که انسان بخواهد از طریق دیگری این صلاحیت را احراز کند.»

صلاحیت اینجانب، یک بار برای ریاست جمهوری و چند بار برای مجلس، مورد تایید شورای نگهبان واقع گردیده است.

آیا اینجا جای استصحاب نبود؟

مگر اینکه با این بیان صریح رهبری معظم، شورای محترم، استنادات قوی داشته که بیان رهبری در استصحاب را کنار گذاشته اند، یعنی عملا به ردصلاحیت اینجانب رسیده اند.

لذا انتظار طبیعی است که بنده «اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد» شورا را جدی تر مطالبه نمایم.

4- در سالهای قبل، بارها مناقشات جدی با آن شورا – البته از سر دلسوزی برای احقاق حقوق مردم – در مورد ردصلاحیت نمایندگان مجلس داشته ام، گاه موثر واقع می شد و گاه هیچ تاثیری در آراء شورا نداشت. امید است با اجرای سیاستهای کلی انتخابات و اینگونه مطالبات، مردم حق گرایی دستگاه های حکومتی را بهتر از گذشته حس نموده و در انتخابات مشارکت پرشورتری داشته باشند.

بنده خدا

علی لاریجانی

 

 

0222

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.