حجت الاسلام و المسلمین انصاری در مورد مرحوم محتشمی پور گفت: در سنگرهای مختلف او بی قرار خدمت کردن بود؛ در وزارت کشور در دفاع از حقوق مردم و در انتخابات آزاد، هرچه در توان داشت انجام داد؛ در کسوت نمایندگی، از نمایندگان شاخص و اثر گذار و بسیار قهار در دوره ششم بود و حضور داشت.

به گزارش جماران؛ مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حجت الاسلام "سید علی اکبر محتشمی پور" را از رهروان ثابت قدم امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی نامید و گفت وی تا پایان عمر خود تلاش در این مسیر را ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز سه شنبه در آیین تشییع حجت الاسلام سید علی اکبر محتشمی پور بیان کرد: ای امام بزرگوار، شاگرد مخلصت از نوجوانی با بصیریتی که در شناخت انسان کامل و مراد خود داشت و شما را به عنوان پیشگام و رهبر خود انتخاب کرد و با شما و خدای خود، بر سر آرمان های بزرگی که داشتید و انقلاب اسلامی بزرگ داشت، پیمان وفاداری بست. حجت الاسلام محتشمی پور در این مسیر لحظه ای تردید نکرد و با ملامت ملامت کنندگان و سختی های مسیر، مدارا کرد و امروز همه ما، مردم و همه ایران شهادت می دهند که او با خدای خود بر سر پیمانش استوار بود.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری گفت: امروز در حسینیه جماران در این مکان مقدس، [محتشمی پور] راهسپار جوار رحمت حق و بر سفره امام شهدا و به خصوص بر سر سفره عشق زندگی اش حضرت صدیقه زهرا(ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مرحوم محتشمی پور بیان کرد: وی نماد بزرگ مردی بود که امام را از نخستین روزهای انقلاب اسلامی تنها نگذاشت و همواره همراه ایشان بود. او که در مخاطرات پاریس و نوفل لوشاتو همراه امام بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لحظه ای همراهی و اطاعت از امام راحل شانه خالی نکرد و به عنوان نخستین سفیر ایران راهی سوریه شد.

انصاری در مورد سوابق مرحوم محتشمی پور خاطرنشان کرد: ایشان در سوریه، هم به ظواهر و تشریفات سفارت اکتفا نکرد و در کسوت سفیر سوریه دنبال هدفی بزرگتر بود و با ابتکار و پشتکار و مشورت با امام خمینی(ره)، بنیانی مرصوص، با نام حزب الله را بنیان نهاد که بانی مقاومت در منطقه شد و امروز این شجره طیبه از یادگاران مرحوم محتشمی پور است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری افزود: آرمان قدس و آزادی فلسطین از آرزوهای وی بود و در مجلس و در دوره سوم و ششم هدف اصلی وی آزادی قدس بود و دفتر فلسطین را راه اندازی کرد و خود در آنجا مسئولیت و ماموریت داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مرحوم محتشمی پور گفت: نخستین کسی بود که به علت مقاومت در برابر صهیونیست ها مورد هدف مستقیم اسرائیل و ایادی آن قرار گرفت و تا پای شهادت پیش رفت و سلامتی خود را در این راه به مردم فلسطین تقدیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری ادامه داد: در سنگرهای مختلف او بی قرار خدمت کردن بود؛ در وزارت کشور در دفاع از حقوق مردم و در انتخابات آزاد، هرچه در توان داشت انجام داد؛ در کسوت نمایندگی، از نمایندگان شاخص و اثر گذار و بسیار قهار در دوره ششم بود و حضور داشت.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با بیان اینکه مرحوم محتشمی پور از موسسان مجمع روحانیون مبارز به خصوص گروه سیاسی مجمع بود و هر زمان که از نجف باز می گشت حتما در نشست های مجمع حاضر می شد، افزود: نکته مهم اینکه ایشان مقید به آرمان های امام راحل بود و در جریان انتخابات سال ۸۸ هم در کسوت حراست و صیانت از اراده و آرای مردم، مردانه به میدان آمد و وفادارانه عمل کرد و در نهایت به همراه همسر صبور و باوفایشان زندگی در جوار مولا امیر المومنین (ع) را انتخاب کرد. سالیان سال در جوار امام علی(ع) بودند و در نجف و در کنار عشق ورزی به امام علی(ع) را انتخاب کردند و به نجف بازگشتند و آنجا نیز در مسیر آرمان های امام برای برای نشر مشی سیاسی امام راحل تلاش کردند، حوزه های علمیه تاسیس و مجالس مختلف برای ترویج اندیشه های علوی امام را برپا کرد و پیشه ایشان اسلام ناب محمدی بود.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از وقتی که ایشان دعوت حق را لبیک گفته اند همه رهروان امام و ملت ایران عزادار شدند، همه ما عزادار شدیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.