مجمع روحانیون مبارز جنایات را در افغانستان محکوم مى کند و با مردم ستم زده این کشور همسایه بویژه با خانواده هاى داغدار حادثه اخیر صمیمانه ابراز همدردى مى نماید و نیز اقدامات ضد بشرى رژیم صهیونیستى و کشتار مردم مظلوم فلسطین و اهانت این آدمکشان به مسجد الاقصى را به شدت محکوم مى کند.

به گزارش جماران؛ متن بیانیه مجمع روحانیون مبارز در خصوص حوادث اخیر در افغانستان و فلسطین در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم 

در این روزها که جهان اسلام باید خود را آماده برگزارى جشن عید بزرگ اسلامی کند و عید فطر را گرامى دارد با کمال تأسف و با اندوه فراوان شاهد صحنه هاى خونبارى است که جهل و تحجر از یک سو  و قساوت و توحش از دیگر سو، عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرده است  . 

 در افغانستان جهل و خرافه در لباس دین هر روز به نوعى فاجعه به بار مى آورد که آخرین مورد آن کشتار هولناک و وحشیانه جمع زیادی  دختران خرد سال و نوجوان  در مدرسه ایی در شهر کابل است ، این مدعیان دیندارى که نه تنها از دین خدا که از انسانیت نیز فرسنگ ها فاصله دارند چه بسا بازیچه دست کسانى هستند که نه تنها جان مسلمانان که جان هیچ انسانى براى آنان ارزش ندارد ، کسانى که تنها به منافع مادى خود و قدرتى که ضامن تأمین این منافع نامشروع و حراست از آن باشد مى اندیشند .

این جهل و خرافه در لباس دین و خود شیفتگى این جاهلان بى آزرم به آنچه خود باور دارند و سرکوب و نابود کردن کسانى که جز به آن باورها مى اندیشند نه تنها در افغانستان که در جاى جاى کشورهاى اسلامى در گذشته حضور داشته و امروز در حال گسترش است که عالمان دین و آگاه به زمان باید  به علاج و به پیشگیرى از آن بپا خیزند . 

همزمان با فاجعه افغانستان  رژیم اشغالگر صهیونیستى در فلسطین  دراوج قساوت و وحشیگرى انسان هاى مظلوم را مى کشد و فلسطینیان را در مسجد الاقصى به خاک و خون مى کشد و این جنایت بشرى به دست رژیمى انجام مى گیرد که مورد حمایت  دولت هاى مدعی حقوق بشر و دموکراسى است .

فلسطین و صاحبان اصلى آن و مسجد الاقصى زیر چکمه اشغالگران لگد مال مى شود در حالى که سران کشورهاى اسلامى نه تنها در پى اقدامى مؤثّر براى جلوگیرى از این جنایات نیستند که برخى از آن ها در مسیر عادى سازى روابط خود با این رژیم غاصبند.

مقاومت و پایدارى مردمى که هدف حملات بى رحمانه سربازان صهیونیست ها هستند و حس وفادارى رشک بر انگیز  آنان نسبت به سر زمینشان بویژه به مسجد الاقصى نشان مى دهد که اگر کشور هاى اسلامى کمک هاى لازم را به آنان برسانند و دست دوستى به آدمکشان بى رحم ندهند خود آن مردم با مقاومتشان مى توانند این رژیم سفاک را به زانو در آورند و ما با همه وجود آرزو مى کنیم که جهان روزى شاهد چنین پیروزى آسمانى باشد.

خداوندا تو این مردم مظلوم را بر اشغالگران غاصب پیروز و غالب بفرما. 

مجمع روحانیون مبارز این جنایات را در افغانستان محکوم مى کند و با مردم ستم زده این کشور همسایه بویژه با خانواده هاى داغدار حادثه اخیر صمیمانه ابراز همدردى مى نماید و نیز اقدامات ضد بشرى رژیم صهیونیستى و کشتار مردم مظلوم فلسطین و اهانت این آدمکشان به مسجد الاقصى را به شدت محکوم مى کند و پیروزى صاحبان اصلى این سرزمین و نابودى اشغالگران صهیونیست را از خداوند مسئلت دارد.

مجمع روحانیون مبارز  

۱۴۰۰/۰۲/۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.