روحانی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: «سال ۱۴۰۰ سال پیروزی قاطعانه ملت ایران در جنگ اقتصادی و سال مهار کرونا است. ان‌شالله سال ‌آینده آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود. سال بعد سال بهتری در کنترل و درمان این بیماری خواهیم داشت».

مصاحبه رییس جمهوری با خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت. عکس: ایرنا، مرضیه موسوی

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از آخرین جلسه هیات دولت در سال 99 در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: سال آینده حتما سال بهتری در کنترل و مهار ویروس کرونا خواهیم داشت و شرایط به مراتب بهتر از این سالی که در روزهای پایانی آن قرار داریم خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه از سال 97 تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران شرایط بسیار سختی برای کشور ایجاد کرد و در بیش از یکسال گذشته نیز شیوع ویروس کرونا بر مشکلات افزود، اظهار داشت: برغم همه مشکلات و سختی ها، رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه اول سال مثبت بوده که بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به انجام 58 افتتاح بزرگ در کشور طی یکسال گذشته، گفت: سال 99 بخش تولید کشور خوش درخشید و در سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر از امسال خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در زمینه کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی با اتکا به فرهنگ بلند خود، اطاعت از دستورات دینی و علمی و با کمک‌های مؤمنانه انجام دادند، اظهار داشت: برغم اینکه در تحریم و فشار بودیم، اما سال را به خوبی گذراندیم. در این مدت 61 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با 483 مصوبه داشتیم که همه مصوبات آن اجرایی شده است. ضمن اینکه کمیته‌های تخصصی و قرارگاه نیز جلسات مستمری داشتند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: کرونا همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از شغل، اقتصاد و زندگی روزمره مردم را دچار مشکل کرد که برای هر کدام از این موارد برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام دادیم و از آنجایی که می‌دانستیم در مقابله با این ویروس کسی ما را یاری نخواهد کرد. با اتکا به توان داخلی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنیم و در برخی زمینه‌ها در آستانه صادرات هستیم.

رئیس جمهور افزود: دولت همچنین در حد توان تلاش کرد از لحاظ اقتصادی کمک‌هایی را برای مردم و کسب و کارهای آسیب‌دیده اختصاص دهد و در این راستا بیش از 120 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و یا وام در اختیار مردم قرار گرفته و یک میلیون یورو هم به وزارت بهداشت و درمان برای تهیه تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

دکتر روحانی گفت: در زمینه خرید و ساخت واکسن کرونا هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده که امیدواریم سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم قرار بگیرد و بی‌تردید سال آینده سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی، گفت: از سال 97 دیگر بحث تحریم مطرح نبود و وارد جنگ اقتصادی شدیم و در این جنگ نیز همانند جنگ 8 ساله تنها بودیم و با همه توان ایستادگی و مقاومت کردیم.

دکتر روحانی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در یک سال گذشته، درآمد حقوق بگیران ثابت را بیش از 40 درصد افزایش دادیم و همزمان همسان‌سازی نیز انجام گرفت، ضمن اینکه برای اشتغال روستایی و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دادن روستائیان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

دکتر روحانی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند و با برجسته کردن نقاط ضعف، اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند، گفت: سیاه نمایی کار زشت و ناپسندی است در شرایط جنگ همه باید متحد و در کنار هم باشیم، نه اینکه یک نقطه ضعف را ترویج و بزرگ کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح 12 مجموعه پتروشیمی و همچنین پالایشگاه بزرگ بیدبلند و طرح عظیم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، اظهار داشت: تمام طرح‌هایی که افتتاح می‌شود در طول سال‌های 94 الی 96 سرمایه‌گذاری شده است.

دکتر روحانی افزود: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از جمله اقدامات بسیار بزرگی بود که در تاریخ کشور ثبت شد و می‌تواند تحول بزرگی در شرق کشور ایجاد کند. عملیات اجرایی خطوط دیگر این طرح را هم کلید زدیم که به واسطه آن آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی و در نهایت خراسان رضوی انتقال می‌یابد و از خط دیگر نیز آب را به اصفهان، زاهدان و زابل منتقل می‌کند.

رئیس جمهور گفت: دولت توانست یک آرزوی 40 ساله را برای افراد کم‌درآمد در زمینه آب، گاز و برق رایگان محقق سازد و در بنزین گازوئیل و گاز و گندم به خودکفایی رسیده و در برنج و شکر در مسیر خودکفایی هستیم و به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی افزود: در بخش آب و برق در مجموع 81 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده و در بخش صنعت بیش از 70 هزار میلیارد تومان طرح به افتتاح رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست آورده‌ایم، خاطر نشان کرد: 30 شهریور 99، روز بسیار مهمی در تاریخ کشور است و در این روز طرح اسنپ بک آمریکا شکست خورد، همچنین 27 مهرماه سال جاری روز پایان تحریم تسلیحاتی بود و در بهمن امسال نیز در دادگاه لاهه موفقیت بزرگی به بدست آوردیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به صراحت و بارها اعلام کردند که مسیر دولت قبل غلط بوده و فشار حداکثری شکست خورده است و تأکید کردند که می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند، البته صرفاً گفتن کافی نیست و منتظر عمل هستیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است، تصریح کرد: هر جناح، فرد و گروهی اگر یک ساعت پایان تحریم را به هر دلیلی به تأخیر بیندازد، خیانت بسیار بزرگی به تاریخ ملت ایران کرده و ننگ ابدی برای آن جناح یا فرد باقی خواهد ماند.

دکتر روحانی با بیان اینکه تحریم تضییع حقوق مردم ایران است و باید جلوی آن گرفته شود، گفت: امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر چنین کنند دولت، هم بلد است و هم قادر است به تحریم پایان دهد.

رئیس جمهور ضرورت برگزاری انتخابات باشکوه در سال آینده را مورد تأکید قرار داد و گفت: سال آینده یک کار بسیار مهم داریم که همه باید دست به دست هم دهیم و آن برگزاری یک انتخابات باشکوه در سال 1400 است. همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشورمان است.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز میلاد با سعادت سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت ابی‌عبدالله الحسین (ع) و فرارسیدن میلاد سردار باوفایش قمر بنی‌هاشم و فرزند برومندش امام سجاد (ع) را تبریک و تهنیت می‌گویم.

در آستانه سال جدید، سال 1400 هستیم که خودِ 1400 هم سال آستانگی قرن جدید، قرن پانزدهم است و انشاءالله امیدواریم ملت بزرگ ما که در همه صحنه‌ها با ایستادگی و مقاومت و اتحاد،پیروزی‌های درخشانی را به دست آورده، سال آینده شاهد پیروزی‌های بزرگتری باشد.

سال 99 که در پایان آن هستیم در مجموع سال سختی بود و در آغاز سخن یاد می‌کنم از همه عزیزانی که برای مبارزه با ویروس کرونا جان عزیز خودشان را فدا کردند. از کادر درمان حدود 277 نفر از عزیزان در این راه جان سپردند و حدود 61 هزار نفر از مردم در این سال در برابر این ویروس جان خود را از دست دادند. به روان پاک همه آنها درود می‌فرستیم و به خانواده‌های عزیزشان تسلیت می‌گوییم. امیدواریم سال آینده سال بهتری باشد.

باز هم می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم؛ سال آینده، سال آستانه قرن پانزدهم است، سال آستانه مهار کروناست، سال آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است و انشاءالله آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید هم خواهد بود.

در زمینه کرونا ملت بزرگ ایران کار بزرگی انجام داد. با فرهنگ بلند خود، با اطاعت از دستورات دینی خود و دستورات علمی و پزشکی و هماهنگی و کمک‌های مومنانه در طول این یک سال، برغم اینکه در تحریم و فشار بودیم، بحمدالله سال را به خوبی گذراندیم. شاید اگر کشورمان را با کشورهای دیگر در مبارزه با کووید 19 مقایسه کنیم، می‌توانیم نمره خوب و قابل قبولی داشته باشیم.

همه تلاش کردند. 61 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، 483 مصوبه در این ستاد داشتیم که همه مصوبات اجرا شده و ‌آخرین مصوبات هم مربوط به ایام عید نوروز است و انشاءالله امیدواریم آن یکی دو مصوبه مربوط به عید هم به طور کامل اجرا و عملیاتی شود.

کمیته‌های ستاد کرونا نیز در طول این یک سال فعالیت کردند و جلسات متعددی داشتند. قرارگاهی که تشکیل شد در این راه فعالیت و تلاش مستمری داشت و همه آنهایی که در صحنه آمدند، از جان و دل مایه گذاشتند. البته در صحنه مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان و کادر درمان در خط مقدم بود، اما همه پشتیبانی کردند. از بخش اقتصادی دولت گرفته تا نیروهای مسلح تا همه مردم در این راه تلاش و کوشش کردند.

در زمینه مقابله با کرونا همه کشورها دچار مشکل اقتصادی شدند، دچار مشکل فرهنگی شدند، دچار مشکل اجتماعی شدند. این پاندمی یک پاندمی نبود که تنها سلامت را مورد حمله قرار دهد، شغل مردم، کسب و کار و معیشت مردم، زندگی مردم، رفت و آمد خانوادگی مردم، مدارس، دانشگاه‌ها همه را مورد تهدید و حمله قرار داد، اما برای هر یک از اینها برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفت.

می‌دانستیم که در برابر کووید 19 کسی ما را یاری نخواهد کرد، اگر هم بخواهیم برویم از کشوری ماسک بخریم به ما نخواهند داد. اگر بخواهیم از کشوری ونتیلاتور بخریم، به ما نخواهند داد، اگر بخواهیم تجهیزات پزشکی بخریم، حتی در واکسن می‌دانستیم که مشکلات فراوانی پیش روی ما است. در نقل و انتقال پول مشکلات فراوانی هست، اما همه این کارها انجام گرفت.

به مردم عزیز که در فشار بودند، هم در همان آغاز کرونا وام یک میلیون تومانی دادیم، هم بدهی‌هایی که مردم در آب، برق و مسائل دیگر داشتند امهال کردیم، در بدهکاری‌های بانکی که داشتند، این کار یک تسهیلی برای همه آنها بود. کسب و کارهایی که دچار مشکل شدند وام در اختیار آنها گذاشتیم، به مستاجرینی که برای پرداخت ودیعه اجاره خانه‌شان دچار مشکل بودند، کمک کردیم، در همه این زمینه‌ها مردم را یاری کردیم و اقشاری که از لحاظ مالی تحت فشار بودند نیز در ماههای اولیه در سه ماه یک کمک معیشتی فوق‌العاده پرداخت کردیم و در پایان سال هم به مدت چهار ماه این کمک معیشتی را پرداخت کردیم. یعنی برای حدود 60 میلیون نفر کمک معیشتی ارائه کردیم که در این 4 ماه آخر، ماهی 100 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کردیم. اینها اقداماتی بود که دولت از لحاظ مالی انجام داد.

بیش از 120 هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض یا وام در اختیار مردم قرار گرفت و یک میلیارد یورو هم به وزارت بهداشت و درمان برای تجهیزات پزشکی و نیازمندی‌هایی که داشتند و همچنین معوقاتی که برای کادر درمان بود، اختصاص پیدا کرد.

در مجموع یک کار دسته جمعی خوبی از لحاظ مالی، درمانی، فداکاری کادر درمان و همچنین تجهیزاتی که نیاز داشتیم، انجام شد. شرکت‌های دانش‌بنیان کار بسیار بزرگ و خوبی کردند. ما در بعضی از زمینه‌ها الان در آستانه صادرات برخی از کالاها هستیم و کاملا بی‌نیاز شده ایم.

در زمینه واکسن نیز، هم برای خرید واکسن اقدامات بسیار خوبی شد و هم برای ساخت واکسن که امیدواریم در سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم باشد؛ از واکسن پاستور گرفته تا واکسن برکت، واکسن رازی، واکسن فخرا و همه اینها انشاءالله در اختیار مردم قرار بگیرد.

سال آینده حتما در کنترل و مهار این بیماری سال بهتری خواهیم داشت. البته همه باید همدیگر را کمک و یاری کنیم و همه دستورالعمل‌ها را در این زمینه اجرا و پیاده کنیم.

تشکر ویژه می‌کنم در این زمینه از کادر درمان و شخص وزیر بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی که بارِ بسیار سنگین و کار بسیار سختی بود. واقعا در یک میدان جنگ مستقیم در برابر خشم یک ویروس مهاجم خطرناک حضور داشتند که جان عده زیادی از انسان‌های عزیز را گرفت. هنوز هم با این مشکل مواجه و به آن دچار هستیم.

موضوع دوم موضوع تحریم است. در موضوع تحریم، از سال 97 بحث، دیگر بحث تحریم نبود‌. یعنی ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم. دشمنان برای یک جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی کردند و در این جنگ ما تنها بودیم. همانطور که در جنگ 8 ساله در برابر متجاوزین تنها بودیم اما ایستادیم. در این سه سال در جنگ تحمیلی اقتصادی هم ملت ما تنها بود اما با همه توان ایستادگی و مقابله کرد. الان می‌بینید که تقریبا در همه کشورها به استثنای چند کشور، در این سال کرونایی همه اینها دارای رشد منفی بودند، حال این رشد منفی به طور متوسط در دنیا 3 تا 4 درصد است، ولی کشورهایی هستند که رشد منفی آنها منهای 5 تا منهای 10 هم در بعضی از کشورها داریم. البته در سه ماهه اول رشد ما هم منفی بود، ولی تلاش بسیار خوبی در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم شد که در نتیجه رشد اقتصادی 9 ماهه ما خوشبختانه مثبت شد. رشد اقتصادی 2.2 آمار قابل قبولی در شرایط تحریم است. در شرایط کرونا این یکی از افتخارات ملت و تولیدگران ما و تیم اقتصادی دولت است که در این زمینه تلاش بسیار زیادی کردند.

در این یک سال به آنهایی که حقوق‌بگیر ثابت بودند، کمک زیادی کردیم. یعنی امسال حقوق‌ها سرجمع به هر حال بالای 40 درصد افزایش پیدا کرد. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با آنهایی که حقوق‌بگیر بودند انجام گرفت که کار بسیار عظیم و بزرگی بود. برای اشتغال روستایی یک کار بزرگی انجام شد. بسیاری از روستاییان در پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. تمام مردم ما در پوشش بیمه سلامت هستند. یعنی هر کس امروز وارد بیمارستان می‌شود اگر هم بر فرض از پوشش بیمه غفلت کرده باشد و نداشته باشد، همانجا تحت پوشش بیمه فوری قرار می‌گیرد. اگر برای کرونا بستری شود در بیمارستان حداکثر پولی که دریافت می‌شود برای شهری 10درصد و برای روستایی 5 درصد است. یعنی کار عظیم و بزرگی انجام می‌گیرد.

عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند و می‌گویند اینجا اینطور شد، آنجا آنطور شد. اگر هزار کار مثبت انجام می‌گیرد به هر حال یک جا نقطه‌ ضعف پیش‌ می‌آید که همان نقطه ضعف یا مشکل را عده‌ای بزرگ می‌کنند. سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است. در جنگ در برابر دشمن همه ما باید متحد باشیم و کنار هم بایستیم، نه اینکه یک نقطه ضعف کوچکی پیدا کنیم، آن را بزرگ و ترویج کنیم و دائم تکرار کنیم.

البته در بخش اقتصادی، در بخش تولید و پایان یافتن طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ، امسال سالی بود که تولید ما خوش درخشید و 58 افتتاح بزرگ داشتیم و انشاءالله سال آینده هم در اولین پنجشنبه که پنجم فروردین می‌شود پنجاه و نهمین افتتاح ملی بزرگ را خواهیم داشت و تا آخر دولت اگر خدا توفیق داد، آخرین پنجشنبه این دولت که عید غدیر خم هم هست، انشاءالله به عنوان آخرین پنجشنبه دولت باز هم افتتاح خواهیم داشت. این افتتاح‌های هفتگی را انشاءالله تا پایان ادامه می‌دهیم و کار عظیم و بزرگی در این افتتاح‌ها انجام می‌شود.

اینکه امسال 12 پتروشیمی بزرگ افتتاح شد، اینکه امسال طرح پالایشگاه بیدبلند که یک افتخار بود با 3.5 میلیارد دلار افتتاح شد. همه این افتتاح‌ها را ببینید، سرمایه‌گذاری‌هایی است که در سال 93 الی 96 انجام شده و امروز به افتتاح رسیدیم. در این روزهای پایانی یک افتتاح بسیار مهمی داشتیم که در تاریخ کشور ثبت شده و آن تحول در شرق کشور است.

امروز در شرق کشور شاهد آبرسانی در استان هرمزگان، کرمان و یزد هستیم. یعنی آب از هرمزگان رسید به سیرجان از سیرجان به رفسنجان، از آنجا رسید به اردکان، بنابراین، این 3 استان الان از آب دریا که شیرین می‌شود، استفاده می‌کند.

خط اول را به طور کامل به اتمام رساندیم و بخشی‌اش در آبان و بخشی‌اش را در اسفند افتتاح کردیم و عملیات اجرایی خطوط دیگر را هم کلید زدیم.

یعنی خطی که آب را از خلیج فارس به خراسان جنوبی و در نهایت به خراسان رضوی منتقل می‌کند، خطی که آب را به اصفهان و  خطی که آب را به زاهدان و زابل منتقل می‌کند، همه این خطوط، خطوطی است که می‌توانیم شرق کشور را، شرق آباد در سال‌های آینده ببینیم و کار بسیار عظیم و بزرگی در این زمینه انجام شد. البته در همه بخش‌ها در آب و برق عملکرد دولت همین‌گونه بود.

دیروز چهل و نهمین سد ملی را در این دولت افتتاح کردیم و ان‌شاء الله در پایان دولت، پنجاه و هفتمین سد را افتتاح خواهیم کرد.

کارهایی که برای تصفیه‌خانه‌ها، تصفیه‌های فاضلاب، آب و برق روستایی انجام شده، در حضور ملت ایران با افتخار می‌گویم که این دولت توانست یک آرزوی چهل ساله را به ثمر برساند و برای افراد کم‌مصرف که قاعدتاً افراد کم‌درآمد هم هستند آب، برق و گاز را مجانی کند. این کار بسیار عظیم و بزرگی بود که انجام گرفت.

در خودکفایی‌ها، خودکفایی در تولید بنزین، گازوئیل، گاز و گندم، (برنج و روغن) هم باز در مسیر خودکفایی هستیم که ان‌شاء الله می‌توانیم آنها را به ثمر و به نتیجه برسیم.

بنابراین در بخش اقتصادی یک کار عظیم و بزرگی در این مدت انجام گرفت و ان‌شاء الله این مسیر و این راه را ادامه می‌دهیم.

فقط بدانید در زمینه آب و برق در مجموع 81 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده، در بخش صنعت بیش از 70 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و در بخش شرق و آب شرق در مجموع 128 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده یا در حال اجرا است. کار عظیم و بزرگی در این بخش اقتصادی انجام شد.

بخش دیگری که می‌خواهم روی آن تأکید کنم در مبارزه با آنهایی است که با ما جنگیدند. در این 3 سال در یک جنگ اقتصادی بزرگ بودیم. از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بزرگی داشتیم. یعنی در این مدت در همین سال 99، 30 شهریور 99، روز بسیار مهمی برای ما بود.

30 شهریور 99 روز شکست آمریکا برای آن طرحی بود که دنبال می‌کرد، معروف به اسنپ بک که شکست خورد و این روز، روز تاریخی است که برای ما مانده است.

روز 27 مهر ماه هم یک روز بزرگ در تاریخ ماست و آن پایان تحریم تسلیحاتی است. اینها کارهای عظیم و بزرگی است که امسال انجام گرفته است.

در بهمن امسال در دادگاه لاهه یک موفقیت بزرگ به دست آوردیم و آن اینکه دادگاه لاهه صلاحیت خود را برای رسیدگی به دعوایی که علیه آمریکا مطرح کرده بودیم، تأیید کرد. یعنی پیروزی که در دادگاه لاهه در سال 1951 میلادی و 1330 شمسی به دست آوردیم، در طول این چند سال دو بار تکرار شد و این موفقیت عظیم و بزرگ را تکرار کردیم و این نشان می‌دهد در زمینه سیاسی و حقوقی کار عظیم و بزرگی را به ثمر رساندیم. از همه دست‌اندرکاران و عزیزان در این زمینه تشکر می‌کنم.

یک نکته مهم دیگر این است که امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگر آماده‌تر است. آمریکایی‌ها به صراحت این را نه یک بار که بارها اعلام کردند که مسیر و راه دولت قبلی غلط بوده و فشار حداکثری منجر به شکست شده و این را بارها تکرار کردند و گفتند و باز هم بیان کردند که می‌خواهیم به مسیر تعهد و برجام برگردیم.

البته روشن است که این گفتن برای ما کافی نیست، ما منتظر عمل هستیم. اما بر این نکته تأکید کنم، تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است. هر جناح، فرد و گروهی اگر پایان تحریم را به هر دلیلی یک ساعت به تأخیر بیندازد، این خیانت است. البته امروز دلیل این موضوع فقط انتخابات 1400 است. به هر دلیل کسی بخواهد پایان تحریم را به تأخیر بیندازند، خیانت بزرگ به تاریخ ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح و فرد باقی خواهد ماند. مردم ما کاملاً متوجه‌اند و می‌دانند این یعنی چه؟ تحریم یعنی تضییع حقوق مردم و ما جلوی تضییع حقوق مردم را باید بگیریم. مردم باید به همه تسهیلات تجاری و مالی و بانکی خودشان دست پیدا بکنند.

امیدوارم یک اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند، ان‌شاء الله توبه کنند و در این ایام ماه شعبان از این رویه دست بردارند. شب عید است، عیدی که به مردم می‌دهند این است که دست از تخریب بردارند و اگر برندارند، دولت، هم بلد است و هم قادر است به خوبی این تحریم را پایان دهد. این نکته مهمی که بر آن تأکید دارم.

نکته پایانی اینکه سال آینده یک کار بسیار مهم داریم. همه باید دست به دست هم دهیم و آن یک انتخابات باشکوه در سال 1400 است. همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشور و آینده است. ان‌شاء الله سال آینده سال مبارکی برای همه، برای خبرنگاران عزیز و همه آنهایی که تلاش کردند و صدا و سیما که در این یک سال تلاش کرد، باشد. ان‌شاء الله موفق باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حجم ویدیو: 4.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19
حجم فایل صوتی:5.52M | مدت زمان فایل صوتی :00:24:03
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.