پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم افتتاح طرح های آب و نیرو؛

روحانی: از دولت جدید آمریکا چیزی ندیده ایم

روحانی رئیس جمهوری گفت: دولت فعلی آمریکا بارها به اشتباه بودن اقدامات دولت قبلی اعتراف کرده است. اما بعد از گذشت دو ماه در عمل برای جبران این اشتباهات چیزی ندیده ایم و فقط حرف بوده است که امیدواریم به مسیر عقلانیت و قانون برگردند و در این راه قدم بردارند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور افتتاح 307 طرح و پروژه در حوزه آب و نیرو در سال جاری با 81 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و با تشکر ویژه از وزارت نیرو برای اجرا و افتتاح این طرح های ارزشمند، گفت: پنج شنبه های افتتاح و اینکه توانستیم در شرایط سخت تحریم و کرونا جهش تولید را در مقام عمل نشان دهیم، در تاریخ ایران ثبت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در پنجاه و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو، با اشاره به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از افتتاح طرح های ملی و بزرگ در حوزه آب، افزود: برخی از افتتاح های انجام شده در سال جاری در تاریخ کشور بی نظیر بوده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه افتتاح این طرح ها در شرایط سخت جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا نشان داد که ملت ایران، جوانان و مهندسان کشور زنده هستند، گفت: دولت جنایتکار آمریکا با طرح تروریستی خود، ظلم بزرگی علیه ملت ایران انجام داد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت فعلی آمریکا بارها به اشتباه بودن اقدامات دولت قبلی اعتراف کرده است اما بعد از گذشت دو ماه در عمل برای جبران این اشتباهات چیزی ندیده ایم و فقط حرف بوده است  که امیدواریم به مسیر عقلانیت و قانون برگردند و در این راه قدم بردارند.

رئیس جمهور افزود: بی‌تردید اگرآنها به انجام تعهدات خود بازگردند این کار نه تنها به نفع خودشان است، بلکه به نفع منطقه، سازمان‌های بین‌المللی و تعهدات در عرصه جهانی خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه امسال سال سختی برای مردم بزرگ ایران بود، گفت: به واسطه اقدام تروریستی  آمریکا که هنوز هم ادامه دارد، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و روند صادرات و واردات کشورمان دچار مشکل شد و حتی برای خرید واکسن کرونا، با محدودیت مواجه شدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی تا هفته آخر فعالیت دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: افتتاح اینگونه طرح‌ها باعث دلگرمی مردم بوده و ضربه بزرگی به دشمنان محسوب می‌شود، چرا که دشمنان انتظار داشتند، اقتصاد ایران را دچار مشکل کنند.

دکتر روحانی گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این بوده که در هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب، هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب و هر یک ماه و چند روز یک سد بزرگ را به افتتاح رسانده است، افتتاح این طرح‌ها اقدام بسیار ارزنده‌ای است و همچنان تا آخرین ساعتی که وظیفه خدمت به ملت ایران را داریم، ادامه خواهد داشت و ان‌شاء الله دولت آینده نیز مسیر این خدمات را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت ابا عبدالله الحسین(ع)، پرچمدار با وفایش حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و امام سجاد(ع) را تبریک گفت.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیشاپیش خدمت ملت بزرگ ایران میلاد با سعادت حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) که امشب شب میلاد آن حضرت است و روز بعد هم میلاد برادر و پرچمدار باوفایش حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و البته روز بعد هم میلاد حضرت سجاد(ع) است را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم اعیاد بزرگی قبل از تحویل سال و ورود به سال 1400 پیش رو داریم.

اولاً می‌خواهم از وزارت نیرو بطور ویژه  تشکر کنم که برنامه جهش تولید و افتتاح  پنج‌شنبه ها را از آغاز سال تا پایان سال را ادامه دادند اول سال که این برنامه‌های پنج‌شنبه را شروع می‌کردیم در پیشگاه  خداوند گفتم به ما توفیق بده تا بتوانیم تا پایان سال این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

به فضل الهی پنج‌شنبه‌های افتتاح در تاریخ ایران ثبت شد و در سال بسیار سخت کرونا و جنگ اقتصادی توانستیم جهش تولید را در مقام عمل محقق کنیم.

در این کار وزارت نیرو، تلاش بسیار زیادی انجام داد. برخی از پنج‌شنبه‌های ما در واقع انجام همان افتتاح‌هایی بود که وزارت نیرو تحت  عنوان الف، ب، ایران آن را دنبال می‌کرده و ان‌شاء الله سال آینده هم آن را ادامه خواهد داد.

این طرح موجب خشنودی همه مردم بوده است و مقام معظم رهبری از وزارت نیرو هم، کتباً تشکر کرده و هم شفاهاً طرح‌ها را بیان کردند من هم از وزیر محترم نیرو جناب آقای دکتر اردکانیان، همه مدیران، مهندسان و طراحان و مجریان تشکر می‌کنم. کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

همانطور که خود ایشان گفتند 307 طرح و پروژه توسط این وزارتخانه با رقم 81 هزار میلیارد تومان به افتتاح رسیده است.

یعنی مردم بدانند که یک وزارتخانه فقط در سال 99 ،بیش از 81 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را به ثمر رسانده و افتتاح کرده است.

البته طرح‌های بسیاری در دست اجرا دارد که برخی در این دولت و برخی در دولت بعد افتتاح می‌شود، من از سایر وزرا، سایر دست‌اندرکاران که طرح‌های بسیار مهمی را افتتاح کردیم هم تشکر می کنم.

 پریروز طرح بزرگ آب در شرق کشور افتتاح شد دیروز خدمت مقام معظم رهبری بودم، ایشان خیلی از این طرح خوشحال بود خدمت ایشان توضیح دادم که با این طرح امروز آب به سیرجان، رفسنجان، یزد، ارکان رسیده و طرحی که برای اصفهان، خراسان جنوبی و مشهد و سیستان و بلوچستان را هم شامل می شود.

این طرح بسیار بزرگ در تاریخ ایران بود. یعنی برخی از افتتاح‌های امسال در تاریخ ایران بی‌نظیر بود و برخی‌ هم یک جهش بزرگ در تاریخ ایران بود.

مردم می‌دانند سال خیلی سختی بود. می‌دانم بر مردم خیلی سخت گذشت. هم کرونا و مشکلات برای کسب و کار و سفرشان بود همه اینها را متوجه هستیم که از نظر زندگی هم مردم با چه مشکلاتی مواجه بودند. با یک عمل تروریستی که آمریکا در طول این 3 سال انجام داده و البته هنوز هم این طرح تروریستی ادامه دارد. همه منابع مالی ما را قفل کردند بسیاری از فعالیت‌ها و صادرات ما را دچار مشکل کردند. حتی برای خرید واکسن کرونا آن همه دچار مشکل شدیم.

واقعاً یک ظلم بسیار بزرگی دولت جنایتکار آمریکا نسبت به ملت ایران انجام داده است. دولت فعلی هم که مدعی است و می‌گوید دولت قبلی اشتباه کرده و راه را به خطا رفته و می‌خواهیم جبران کنیم، 2 ماه گذشته و فعلاً در این 2 ماه چیزی را ندیدیم و آنچه برای ما مهم است، عمل است و در مقام عمل باید کاری انجام دهند که البته اگر انجام دهند تنها به نفع مردم ایران نیست بلکه اول به نفع خودشان، به نفع ایران و منطقه و سازمان‌های بین‌المللی و تعهدات در جهان است. امیدواریم آنها هم در مسیر عقلانیت و قانون برگردند و قدم بردارند.

می‌خواهم بگویم در این سال بسیار سخت، مشکل و پیچیده الحمدالله طرح‌های بسیار بزرگی را به افتتاح رساندیم و این جلسه پنجاه و هشتمین جلسه افتتاح بود و امیدواریم پنجاه و نهمین جلسه هم در پنجم فروردین باشد و ان‌شاء الله این کار را تا هفته آخر دولت اگر خداوند حیات را برای ما مقرر کرده بود،‌ادامه دهیم.

خودم خیلی خوشحالم از اینکه در این سال با یک نظم و ترتیب خاصی این افتتاح‌ها انجام گرفت و این برای مردم دلگرمی بود. برای دشمن هم ضربه بسیار بزرگی بود علیرغم اینکه آنها می‌خواستند اقتصاد ما را دچار شکست کنند. این طرح‌ها نشان داد که ملت و جوان‌ها و مهندسین ما زنده‌ هستند و همه تلاش می‌کنند.

کار بسیار عظیم و بزرگی بود که الحمدالله انجام گرفت. ان‌شاء الله سال آینده هم ادامه خواهد یافت.

در طرح امروز بیش از 14 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد. یک طرح بزرگ افتتاح شد و  بیش از 2 میلیون نفر از آن منتفع می‌شوند. بسیاری از مردم و جمعیت محلات تهران، خیال آسوده‌ای پیدا می‌کنند و فاضلاب ، تصفیه می‌شود و این آب بازچرخانی می‌شود. در این تصفیه‌خانه‌ها میلیون‌ها متر مکعب آب تصفیه می‌شود و دو مرتبه به کشاورزی و صنعت برمی‌‌گردد و کار بسیار بزرگ و عظیمی است.

یکی از افتخارات دولت این بوده که هر ماه توانستیم یک تصفیه‌خانه را به افتتاح برسانیم.

هر 2 ماه توانستیم یک تصفیه‌خانه آب را به افتتاح برسانیم و حدود یک ماه و چند روز توانستیم یک سد بزرگ را به افتتاح برسانیم اینها کارهای بسیار عظیم و بزرگی بود که الحمدالله امسال انجام گرفت و اقدامات بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای بود که مردم شاهد بودند.

ان‌شاء الله این تلاش را ادامه می‌دهیم. امروز مردم هم شاهد نیروگاه سیکل ترکیبی بودند و هم تصفیه‌خانه فاضلاب و آب در استان‌های مختلف بودند. به همه این استان‌ها و به ملت ایران تبریک می‌گویم ان‌شاء الله این کار، تلاش و فعالیت همچنان تا ساعتی که وظیفه ما است که به ملت بزرگ ایران خدمت کنیم، ادامه خواهد یافت و ان‌شاء الله بعد هم خدمتگزاران دیگری خواهند آمد و مسیر این خدمات برای سرافرازی ایران بزرگ و ملت بزرگ ادامه خواهد یافت.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.