کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار داشت: در بحث سیاست خارجی و روابط بین المللی ما نگرانی های جدی داریم و تیم جدید بایدن تا حالا سه بار پالس هایی داده اند که حاضر هستند بنشینند.

به گزارش جماران، مصطفی کواکبیان گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که بعضی بن بست های در مسیر جمهوری اسلامی باید با بازنگری در قانون اساسی حل شود. به اضافه اینکه حاکمیت مردم و جمهوریت نظام باید بیشتر تقویت شود که الآن تا حدی تضعیف شده است. رفراندوم قانون اساسی سال 58 و بازنگری آن در سال 68 بود و از سال 68 بالغ بر 30 سال گذشته و هیچ تغییری در این قانون داده نشده است.

دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار داشت: در بحث سیاست خارجی و روابط بین المللی ما نگرانی های جدی داریم و تیم جدید بایدن تا حالا سه بار پالس هایی داده اند که حاضر هستند بنشینند. یک بار گفتند ما با تروئیکای اروپایی می آییم ولی ناظر هستیم و هنوز به برجام برنگشته ایم. متأسفانه این طرف گفتند نمی شود و اصلا چرا آمریکا بیرون رفته است؟! یک بار هم آنها گفته اند ما بیاییم ببینیم بر سر چه چیزی باید بحث کنیم و ظاهرا این هم پذیرفته نشده است. آخرین مورد هم سه روز پیش بود که اعلام کردند ما گام به گام حاضریم. یعنی مثلا شما یک گام از پنج گام خود برگردید و ما هم بخشی از تحریم ها را بر می داریم و ظاهرا این هم جواب منفی گرفته است.

 

دیدار دبیر کل و اعضای حزب مردم سالاری با سید حسن خمینی

 

وی افزود: متأسفانه انگار خود دولت هم جدی نیست. جالب است که برای تفاهم با آژانس بین المللی انرژی اتمی من شنیدم که مصوبه شورای عالی امنیت ملی را مقام معظم رهبری هم تأیید کرده بودند. یعنی اساسا مصوبه شورای عالی امنیت ملی بدون تأیید رهبری قابل اجرا نیست. اینها گفتند ما نظارت های فراپادمانی را نمی پذیریم ولی در چهارچوب پادمان حاضریم با همدیگر هماهنگ کنیم. جالب است که آقای قالیباف هم در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشته است.

کواکبیان ادامه داد: بعد یکدفعه 221 نفر در مجلس گفتند که بی خود توافق کرده اند و رئیس جمهور و مسئولین اجرایی باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و رهبری هم واکنش نشان داده که باید یک صدا از کشور برخاسته شود. شاید بعضی ها دلسوزانه هم بگویند ولی متوجه نیستند. مثلا نماینده گفته بود اگر FATF راست می گوید قاتل شهید فخری زاده را اعلام کند؛ چه ربطی دارد؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.