مجمع نیروهای خط امام به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بیانیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: این نظام متکی به مشارکت مردم تأسیس و تثبیت شد و جز این راهی برای حفظ و تقویت آن نیست و هر اقدام و رویکردی که به این مهم آسیب برساند، یا موجب کاهش مشارکت در صحنه‌هایی مانند انتخابات بشود، در تضاد با منافع و امنیت ملی خواهد بود.

به گزارش جماران؛ مجمع نیروهای خط امام به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم برای یادآوری و احیای آرمان‌های بلند این حماسه بزرگ انسانی و اسلامی است.

انقلابی که ذیل رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) در عصری به ثمر نشست که معنویت و مبارزۀ آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه بنام دین رونقی نداشت و از سوی پیروان مکاتب شرقی و غربی غیرممکن خوانده می‌شد؛ اما همگان در کمال ناباوری دیدند که دین و ارزش‌های منبعث از آن نه تنها راهگشا بود که الهام‌بخش دیگر مبارزان در داخل و خارج از ایران هم شد.

آن سال‌ها هر کس با هر گرایش فکری و سیاسی و عقیدتی، خود را در شمار میلیون‌ها انسانی می‌دید که امام خمینی(س) مطالبات آن‌ها را نمایندگی می‌کرد و این شگفت آور نبود، زیرا این امام خمینی(ره) بود که مترقی‌ترین مواضع را در دفاع از آزادی و کرامت انسانی و حقوق مردم با نگاهی مبتنی بر دین عرضه می‌کرد. او همان‌گونه که از ضرورت تشکیل حکومت دینی سخن می‌گفت، از جمهوریت و اصالت رأی مردم هم دفاع می‌کرد و این دو را نه در عرض هم که در طول یکدیگر می‌دید. و اساساً یکی از دلایل قیام عمومی مردم واکنش به نادیده گرفته شدن و تحقیر آنان در طول بیش از پنجاه سال سلطنت پهلوی بود.

اکنون این ما هستیم و انقلابی که بنام خدا و تایید مردم شکل گرفت. این ما هستیم و ملتی که تا پای جان در دفاع از نظام و کشور ایستادند و با تقدیم جان و مال خود هزینه‌هایی سنگین پرداختند. 

این مردم شریف و نجیب که امام خمینی(ره) آنان را بهتر و برتر از مردم عهد رسول‌الله(ص)، توصیف نمود، شایسته بهترین و بالاترین کرامت‌ها هستند. و این مهم بیش از هر چیز مسئولیتی سنگین بر دوش کارگزاران نظام در همۀ بخش‌ها نهاده است.

مجمع نیروهای خط امام( ره) با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و درود به روان پاک همۀ شهیدان و تعظیم در برابر تمام ایثارگران و خانواده مکرم آنان، تصریح می‌کند که منافع و امنیت ملی در گرو حضور موثر و آگاهانه و امیدوار مردم در همۀ صحنه‌هاست.

این نظام متکی به مشارکت مردم تأسیس و تثبیت شد و جز این راهی برای حفظ و تقویت آن نیست و هر اقدام و رویکردی که به این مهم آسیب برساند، یا موجب کاهش مشارکت در صحنه‌هایی مانند انتخابات بشود، در تضاد با منافع و امنیت ملی خواهد بود.

بالطبع یکی از راه‌های حفظ حضور آگاهانه مردم، شناخت روشن مطالبات آنان و همراهی با آن است و هرگونه مقاومت یا نادیده گرفتن یا تفسیر سلیقه‌ای و غیر کارشناسی و انحراف خواسته‌های مردم و عدم درک تحولات فرهنگی و اجتماعی، آسیب جدی به اعتماد عمومی و پشتوانه مردمی نظام خواهد زد.

به دلسوزان در همۀ جناح‌ها یادآور می‌شویم که بدبینی به انتقادات مشفقانه و خیرخواهانه و دلخوش شدن به تمجیدهای ریاکارانه موجب غفلت از آسیب‌هایی خواهد شد که جبران آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

مجمع نیروهای خط امام از همۀ مسئولان و نهادهای سیاستگذار انتظار دارد با فهم عمیق از تحولات فرهنگی و اجتماعی که موضوعی فرا جناحی و فرا بخشی است، به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی نگریسته و زمینه‌های تقویت وحدت ملی حول منافع ملی را بیش از پیش فراهم آورند.

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1496096
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی خط امام
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.