در پی اعلام مواضع اسلام ستیزانه رییس جمهور فرانسه، مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه ای ضمن مذموم و محکوم دانستن ارتکاب قتل و خشونت از سوی هرکس و ذیل هر نامی، توهین به مقدسات را در تضاد با مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر و موجب تهدید آزادی و سلب کرامت دیگران دانست.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خط امام متن کامل بیانیه به این شرح است:

تداوم توهین‌ها و هتک حرمت‌ها به ساحت قدس نبوی(ص) در برخی کشورهای اروپایی به بهانۀ دفاع از آزادی بیان، و تلاش برای ارائه چهره‌ای خشن از مسلمانان که اوج آن را در ظهور و بروز داعش شاهد بوده‌ایم، نشان از جریان پیچیده‌ای دارد که نه تنها مبارزه با اسلام که فروپاشی همه ارزش‌های انسانی و توحیدی در طول تاریخ را هدف قرار داده است.

بجاست همه بیاندیشند که در وضع اسف‌بار فعلی هر کس چه میزان سهم دارد؟ بی‌تردید قتل و خشونت از سوی هرکس و ذیل هر نامی که صورت بگیرد، مذموم و محکوم است، لکن اصرار بر تکرار رفتاری که خشم مسلمانان را برانگیخته و دل‌های آن‌ها را جریحه‌دار می‌کند، چه معنایی دارد؟

آیا رئیس جمهور فرانسه که نمایندگی همه شهروندان کشورش و از جمله مسلمانان را برعهده دارد، خود را در برابر آنان مسئول نمی‌داند؟ آیا این شیوۀ رفتار، نوعی دوگانگی و تبعیض در حفظ حقوق شهروندان نیست؟ چرا تدبیری برای اصلاح این روند اتخاذ نشد؟

مجمع نیروهای خط امام، ضمن محکومیت مواضع اخیر رئیس جمهور فرانسه، ضروری می‌داند این مهم را یادآور شود که اگر سران کشورهای غربی ‌مدعی حمایت‌ از آزادی ‌و اصول ‌حقوق‌ بشر هستند باید به‌ لوازم ‌آن ‌نیز پایبند باشند.

توهین به مقدسات، در تضاد با مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر، موجب تهدید آزادی و سلب کرامت دیگران خواهد شد و تبعات آن متوجه همۀ کسانی است که از این مهم غفلت می‌کنند.

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.