امروز در تهران، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جماران؛ مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دیدار با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت بحران یمن و راه های دستیابی به صلح و ثبات این کشور را  مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات پس از آغاز بحران یمن و به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن پرداخت و تنها راه حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی دانست .

دکتر ظریف در این ملاقات آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از هر گونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل این بحران با توجه به شرایط بسیار سخت برگرفته از جنگ و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم یمن را اعلام کرد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، آگاهی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری صلح و آرامش در یمن را با اهمیت ارزیابی کرد و  دیدگاه سازمان ملل متحد را در خصوص حل بحران در یمن از طریق برقراری آتش بس،  کمک رسانی اقتصادی و از سر گیری گفتگوهای سیاسی تشریح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.