تناقض ها را می توان در موارد ریز و درشت زیادی در که در سال های اخیر رخ داده، مشاهده کرد؛ از چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور گرفته تا علت خسارات سیل و زلزله در برخی نقاط کشور، از علت دقیق عدم تصویب اف. ای. تی. اف علی رغم نظر تأکید مسئولین دولتی و کارشناسان تا تشتت تصمیمات قوای کشور در قبال برجام و مذاکره با آمریکا.

پایگاه خبری جماران: در حالی که آلودگی شدید هوا در تهران و برخی کلان شهرها نفس ساکنان آنها را بند آورده و به بلایی بزرگ در کنار کرونا تبدیل شده است، قطعی نامنظم و اعلام نشده ی برق در قامت معضلی نوظهور روزهای سخت تری را برای مردم رقم زده است.

اگرچه هرکدام از این سه معضل به طور مستقیم جان انسان ها را به خطر می اندازد و در کنار آنها را علاوه بر مشکلات حادّ اقتصادی عامل نارضایتی مردم از زندگی بدانیم؛ اظهارات منتاقض و غیرمسئولانه مدیران کشور خود بحرانی اساسی تر و جانکاه تر از همه این موارد است که مردم نمی دانند برای حل آن باید به چه کسی جز خداوند متعال پناه ببرند؟!

در همین راستا به دو اظهارنظر متناقض دو تن از مسئولان کشور به فاصله چند ساعت، در خصوص علت قطعی برق دقت کنید:

1-ظهر امروز سخنگوی صنعت برق گفت:‌ «این خاموشی‌ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست» و سپس افزود: «به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده است».

وی ادامه داد:‌ «این محدودیتِ عرضه سبب شده نیروگاه‌ها نتوانند نسبت به تأمین سوخت گاز اقدام کرده و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شده‌اند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است».

رجبی‌مشهدی، از «تلاش برای تامین سوخت جایگزین برای این نیروگاه‌ها» خبر داد و خاطرنشان‌کرد: ـ«طی ساعت‌های آینده و با عرضه سوخت این خاموشی‌ها برطرف خواهد شد.

وی بر «لزوم رعایت صرفه‌جویی از سوی مشترکا»ن تاکید کرد و گفت:‌ «صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب می‌شود اعمال خاموشی‌ها کمتر شود».

2-امشب نیز محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تاکید مسئولان وزارت نیرو مبنی بر کمبود گاز در نیروگاه ها و قطعی برق به این علت گفته است: «قطع برق به دلیل کمبود یا قطعی گاز صحت ندارد».

وی گفت: «مسئول گازرسانی ما نیز این موضوع را اطلاع رسانی کرده که قطعی گاز نیروگاه های برق، ناشی از مسائل دیگری است و ارتباطی با شرکت گاز ندارد؛ شرکت ملی گاز ایران یک تعهدی دارد که طبق تعهدش در حال انجام گازرسانی است».

این تناقض گویی خود نمونه گویایی از نحوه مدیریت «پراکنده» و روحیه «مسئولیت ناپذیری» است که مردم را اینچنین در گرداب مشکلات و دردهای مختلف قرار داده است؛ سخنانی که تنها رهاورد آنها توصیه به صرفه جویی در مصرف گار از سوی مردم است! که باز همین مشکل هم از سوی دستگاه مربوطه(شرکت گاز) رد می شود!

این تناقض ها را می توان در موارد ریز و درشت زیادی در که در سال های اخیر رخ داده، مشاهده کرد؛ از چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور گرفته تا علت خسارات سیل و زلزله در برخی نقاط کشور، از علت دقیق عدم تصویب اف. ای. تی. اف علی رغم نظر تأکید مسئولین دولتی و کارشناسان تا تشتت تصمیمات قوای کشور در قبال برجام و مذاکره با آمریکا.

این وضعیت «بی تصمیمی» هر علتی که داشته باشد، محصول آن همین وضع بلاتکلیف و بغرنج اقتصادی، دیپلماتیک، زیست محیطی، سیاسی و... است که مردم را مستأصل و «عاصی از وضع موجود» کرده است.

اگر همه این نمونه های یاد شده را هم کنار بگذاریم، در همین مورد امروز مردم از چه کسی باید پاسخ بگیرند که آن «مسائل دیگری» که سخنگوی شرکت ملی گاز می گوید، چیست؟ مشکل در کجاست که مردم نباید بدانند؟! واقعا حقیقت ماجرای مصرف مازوت در نیروگاههای برق چیست؟ کدام مسئول حرف صحیح  را می گوید؟ و اساسا از کدام «مسئول» باید جواب خواست و جواب شنید؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • بهروز

    شماهم ازفرصت استفاده کرده وگ ... رو به شقایق ربط دادی fatfچرااعتراف نمیکنید به بی لیاقتی و فشل بودن مدیریت دولت دلخواهتون

    پاسخ
  • ناشناس

    ادرات بنزین وگاز وبر مجانی بیت کوین فکرسلامتی مردم نیستن واکسن زدن

    پاسخ