یک چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فشارهایی که به وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شد، گفت: در قضیه فرهنگ روحانی تحمل کرده، اما عقب ننشسته است.

حمیدرضا جلایی پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مورد ترمیم کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: در قضیه آقای جنتی به دولت فشار آوردند و جنتی را مجبور به استعفا کردند و به جایی رساندند که آقای روحانی باید اقدام می کرد. آقای روحانی هم برای جبران دو کار انجام داد؛ یکی اینکه دو وزارت خانه ای که لازم بود تغییر دهد و کارنامه خوبی نداشتند را در دستور کار گذاشت و دیگر اینکه افرادی را معرفی کرد که در مجموع قابل دفاع بودند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی وزیر مناسبی برای آموزش و پرورش است که این وزارت خانه اساسی حدود ده سال است وزیر خوب ندیده است. لذا از این نظر باید به کارکنان وزارت آموزش و پرورش و مردمی که بچه های آنها به مدرسه می روند تبریک گفت.

وی افزود: نکته دیگر این است که این رأی اعتماد نشان داد مجلس تغییر کرده است. اینها وزیرهایی بودند که در مجلس قبل عدم اعتماد گرفتند. این امر نشان می دهد کار مردم در سال 94 هم قشنگ بوده است. البته فقط قشنگی آن این نبوده است که آقایان علی مطهری و پزشکیان الآن نایب رئیس مجلس هستند و تأثیرات جدی تر نیز داشته است. لذا فقط تندروها از این رأی اعتماد ناراحت هستند.

جلایی پور ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر عقب ننشستن از قولی که به مردم داده، ادامه داد: رئیس جمهور واقعا در قضیه آموزش و پرورش این کار را انجام داد. دیگر وزرای جدید هم خوب هستند ولی رئیس جمهور در آموزش و پرورش استاندارد را بالا برد. چون آقای دانش آشتیانی 40 سال در آموزش و پرورش سابقه دارد و هم سواد و هم لیاقتش را دارد و وزیری است که فقط حرف نمی زند. به نظر من با روی کار آمدن ایشان کارهای خوب در آموزش و پرورش شروع می شود.

وی با تأکید بر اینکه به نظر من روز گذشته آقای روحانی یک امتیاز گرفت، گفت: آقای روحانی چند کار مهم انجام داد که برجام و کنترل تورم از جمله آنها است و در قضیه فرهنگ نیز تحمل کرده، اما عقب ننشسته است؛ صالحی امیری را بر سر کار گذاشته که شاید راه جنتی را بهتر ادامه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.