مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در اجرای این طرح با کمک آموزش و پرورش و دیگر گروههای مرجع به بیش از هشت هزار خانوار در استان گیلان، در رابطه با راههای مقابله با بلایای طبیعی آموزش داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: در راستای گسترش همکاری های آموزش و پرورش و هلال احمر ، به 500 نفر فرهنگی نیز آموزش داده شده تا مهارتهای امداد و نجات را به دانش آموزان آموزش دهند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای (طرح دادرس) و انعقاد تفاهم نامه مشترک بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سه هزار و 740 دانش آموز در 197 مدرسه سراسر استان عضو طرح دادرس جمعیت هلال احمر (دانش آموزان آماده در روزهای سخت ) هستند.
وی بیان کرد: افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس ، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص ، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع از اهداف اجرای این طرح است.
بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.