معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: «تغییر رییس جمهور آمریکا به معنای تغییر سیاست های کلان این کشور در قبال ملت ایران نیست اما دشمنی ترامپ با ملت ایران بی سابقه بود که تحت تأثیر القائات صهیونیست ها، سعودی ها و گروه های تندرو در آمریکا شکل گرفته بود.»

به گزارش جماران؛ جلسه دیدار اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا گفت: تغییر رییس جمهور آمریکا به معنای تغییر سیاست های کلان این کشور در قبال ملت ایران نیست اما دشمنی ترامپ با ملت ایران بی سابقه بود که تحت تأثیر القائات صهیونیست ها، سعودی ها و گروه های تندرو در آمریکا شکل گرفته بود.

معاون اول رییس جمهور افزود: دشمنی آمریکا با ایران تا جایی بود که به گفته خودشان جنگی اقتصادی علیه ملت ایران آغاز کردند و هدف گذاری آنها فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران و یا اقتصاد کشور بود که با اتخاذ راهبرد مقاومت در برابر سیاست فشار حداکثری از سوی ملت ایران، دوران ترامپ تمام شد اما ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان سرفراز هستند.

دکتر جهانگیری افزود: ملت ایران که با صبوری و بزرگواری فشارهای اقتصادی را در سال های اخیر تحمل کرد، امکان بهم ریختن کشور و نظام را از دشمنان گرفت.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش های اعلام شده از فعالیت انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نکات برجسته ایران، حضور اقوام مختلف در کنار یکدیگر است و وجود نهادهای مدنی نظیر انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی می تواند به رفع مشکلات اقوام در کشور کمک کند.

دکتر جهانگیری افزود: اقوام مختلف در استان های مرزی، مرزداران خوبی برای کشور هستند و همواره از کیان کشور حراست کرده اند اما متأسفانه در این مناطق با برخی محرومیت ها مواجه هستیم که لازم است برنامه ها و طرح های توسعه ای را به سمت این مناطق که نیاز بیشتری به توسعه دارند هدایت کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران برای پیشرفت و توسعه نیازمند سرمایه گذاری های فراوان در بخش های مختلف است افزود: برای توسعه کشور نیازمند ایجاد و تکمیل زیرساخت ها نظیر راه و راه آهن، بنادر، فرودگاه ها، صنعت و صنایع پیشرفته هستیم که البته یکی از موانع برای تکمیل این زیرساخت ها محدودیت منابع مالی و دستیابی به فناوری های جدید است که باید علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت های کشور، از طریق تعامل سازنده با دنیا این نیازها را برطرف کنیم.

دکتر جهانگیری با تأکید بر اینکه برای رسیدن به پیشرفت و توسعه نیازمند تعامل و داد و ستد با دنیا هستیم خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم، باید علاوه بر تلاش در جهت تأمین نیازهای داخلی، به دنبال یافتن بازارهای صادراتی در کشورهای دیگر باشیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: باید با تعامل با کشورهایی که تمایل به همکاری با ایران دارند، برای توسعه روابط تلاش کنیم و مسئولین کشور نیز باید با تدبیر، هوشیاری و انسجام، بسترهای لازم را فراهم کنند تا ملت ایران بتواند طعم شیرین مقاومت و تاب آوری خود را بچشد.

دکتر جهانگیری با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در جلسه مبنی بر موانع داخلی و مقررات دست و پاگیر اداری گفت: برخی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت است که باید اصلاح شود و بخشی به دلیل بروکراسی اداری و مقررات زائد و دست و پاگیر است که فعالان اقتصادی را آزار می دهد. در کارگروه رفع موانع جهش تولید که اخیراً آغاز به کار کرده است، یکی از برنامه ها و سیاست ها این است که مقررات زائد و دست و پاگیر پیش روی جهش تولید در کشور شناسایی و اصلاح شود.

معاون اول رییس جمهور از اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی خواست پیشنهادات و نظرات خود را در راستای رفع موانع جهش تولید به دولت ارائه دهند تا دولت بتواند از نظرات و دیدگاه های سازنده آنان استفاده کند.

در این جلسه دبیرکل انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی نیز گزارشی از سابقه فعالیت این انجمن ارائه کرد و گفت: این انجمن با 22 هزار عضو ثابت و فعال در استان های مختلف کشور، در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد و اقدامات موثری را در حوزه کارآفرینی، اشتغالزایی، مدرسه سازی، مقابله با کرونا و جهش تولید به انجام رسانده است.

در این نشست تعدادی از اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی هم به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند و از آمادگی برای همراهی با دولت در جهت رفع مشکلات کشور و تحقق جهش تولید خبر دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.