مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهید حسن طهرانی مقدم ایران اسلامی را به قدرت ششم موشکی در دنیا تبدیل کرد اما مقدمه این کار توسط جهاد سازندگی شکل گرفت، چرا که بعد از تشکیل جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب، یکی از اولین مسئولین جهاد سازندگی در شمال کشور حاج حسن طهرانی مقدم بود که خدمات گسترده ای را از همان ابتدا پایه گذاری کرد.

به گزارش جماران؛ آیین تجلیل از «تجلیل از رزمندگان شاغل و بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی» با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران، داود دانش جعفری رییس ستاد مرکزی پشتیبانی و مهندسی جنگ جهادسازندگی و جمعی از فرماندهان ارشد قرارگاههای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس، سردار ادیبی دبیر ستاد راهیان نور کشور، سرهنگ زنوزی معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در تهران و همچنین حضور ویدئو کنفرانسی و آنلاین روسای سازمان جهاد کشاورزی استانها، فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد و جمعی از مقامات و مسئولین استانی برگزار شد.

سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای این مراسم با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر محدود کردن برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در هفته دفاع مقدس گفت: اداره کل امور ایثارگران هرساله در هفته دفاع مقدس از ۹۰۰ تن از فرماندهان جهادگر تجلیل و یادواره ۳۴۰۰ شهید را برگزار می کرد که امسال به دلیل شیوع این بیماری و افزایش سن مخاطبان این برنامه، امروز در جلسه ای کوچکتر و با حضور ویدئو کنفرانسی در سراسر کشور برگزار می شود.

در بخش دیگری از این مراسم، ارتباط مستقیمی با استانهای خراسان رضوی، اصفهان و مرکزی برقرار شد و روسای سازمان جهاد کشاورزی این استانها اقدامات و خدمات گردانهای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد استان خود در دوران دفاع مقدس را تشریح نمودند.

photo_2020-10-01_13-52-22

سردار محمد طهرانی مقدم، در این مراسم از محل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، گفت: امروز آن چیزی که از امنیت پایدار و اقتدار روزافزون در کشور داریم برگرفته از خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که باید قدر آن را بدانیم.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ساخت موشک‌های اقتدار آفرین در ابتدای انقلاب اسلامی از مجموعه‌های تحقیقاتی جهاد سازندگی شروع شد و اگر امروز می‌گوییم به قدرت برتر موشکی دست پیدا کردیم و خودمان را در حوزه فضا برتر می‌دانیم به برکت مجاهدت‌های جهادگران و شهدای جهاد است که این کار ارزشمند را شروع کردند.

وی تصریح کرد: شهید حسن طهرانی مقدم ایران اسلامی را به قدرت ششم موشکی در دنیا تبدیل کرد اما مقدمه این کار توسط جهاد سازندگی شکل گرفت، چرا که بعد از تشکیل جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب، یکی از اولین مسئولین جهاد سازندگی در شمال کشور حاج حسن طهرانی مقدم بود که خدمات گسترده ای را از همان ابتدا پایه گذاری کرد.

این فرمانده ارشد هشت سال دفاع مقدس با اشاره به تعهد و عدم دلبستگی به مادیات به عنوان خصیصه های شاخص شهید طهرانی مقدم گفت: اگر امروز اسمی از شهدا می آوریم باید راه و سیره آنها را با قدرت ادامه دهیم و مهمترین ویژگی شهدا عدم وابستگی آنها به مادیات بود. شهدا تنها برای کسب رضای الهی و ولی امر خود گام برداشتند و همین ویژگی سبب شد که جزو بندگان مخلص خداوند باشند.

وی افزود: حسن طهرانی مقدم یک مدیریت جهادگونه همراه با ایثار و ازخودگذشتگی را اعمال می کرد و با این مدیریت توانست اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد. این ویژگی ها سبب شد نام او برای همیشه در ذهن ها ماندگار باشد.

سردار محمد طهرانی مقدم با اشاره به اینکه «سنگر سازان بی سنگر در دفاع مقدس اقداماتی انجام دادند که از نظر مهندسی و فنی شاهکارهای بزرگی بود و امروز بسیاری از نخبگان دنیا مشتاق هستند که این اقدامات و خالق آنها را از نزدیک ببینند» گفت: سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس بن بست شکن بودند و عنوان سنگرساز بی سنگر که توسط حضرت امام(ره) به آنها داده شد کاملا حکیمانه و مدبرانه بود و امروز باید عمق این کلام را بهتر تبیین کنیم.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سنگرسازان بی سنگر از اولین افرادی بودند که اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس عملیاتی کردند و با تکیه بر ظرفیت های داخلی و توان رزمندگان نقش آفرینی بسیار گسترده ای را در این عرصه انجام دادند که سبب خیرات و برکات فراوانی شد.

photo_2020-10-01_13-52-26

وی با بیان اینکه پیشکسوتان جهاد سازندگی دنیایی از تجربیات عملیاتی و آموزه های ارزشمند دارند که باید به خوبی از آنها استفاده کرد چراکه سنگر سازان بی سنگر در حوزه پشتیبانی جنگ نقش محوری داشتند، افزود: آنها بی صدا و مظلومانه در دفاع مقدس خدمت رسانی می کردند.

در ادامه این مراسم، یدالله شمایلی فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد قرارگاه کربلا و از پیشکسوتان دفاع مقدس، ضمن اشاره به ابتکارات جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: جهادگران و شهدای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بن بست شکن بودند و امام خمینی (ره) لقب «سنگرسازان بی سنگر» را به آنها دادند.

ایشان  با اشاره به آمادگی جهاد و ایثارگران برای تولید تجهیزات پرورش ماهی در دریا اظهار کرد: ما در بخش جهاد و ایثارگران با جذب نخبه‌ها و در قالب شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات و گلوگاه قفس پرورش ماهی در دریا را مشابه نمونه نروژی طراحی کرده‌ایم و در حال تولید انبوه آن هستیم.

وی با تاکید بر این که امروز یک قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حوزه تولید در کنار وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: تمام امکانات برای جهاد و ایثارگران وجود دارد و ما آمادگی کامل داریم تا در حل معضلات بخش کشاورزی به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی کمک کنیم.

همچنین ابوالفضل حسن بیگی فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) و سید محمد لاله زار فرمانده قرارگاه نوح نبی(ع) در این مراسم، روحیه ایثار و فداکاری و اتخاذ تاکتیک‌های نوآورانه جنگی توسط فرماندهان گردان‌های مهندسی رزمی جهاد در عملیات‌های مختلف را از عوامل پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس دانستند و خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان نمودند.

در این مراسم، از نرم افزار چندرسانه‌ای سردار جهادگر شهید حاج مرتضی شادلو (شهید شاخص سال 1399)، کتاب مله خورد مسموم (نوشته نصرت اله محمودزاده) و کتاب صوتی آن، پوسترهای پویش همه باهم جهاد (شهدای شاخص جهادگر وزارت جهادکشاورزی در قامت یکی از اقشار جامعه) ، توسط وزیر جهاد کشاورزی رونمایی و از چند تن از فرماندهان قرارگاه‌های مهندسی رزمی جنگ جهاد تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.