رئیس جمهور ضمن ابراز تأسف نسبت به حادثه هولناک بیروت، همدردی دولت و ملت ایران را با دولت و ملت رنجدیده لبنان اعلام کرد و به جمعیت هلاح احمر دستور داد هرچه سریعتر کمک های بشر دوستانه شامل اقلام بهداشتی و پزشکی برای مردم آسیب دیده لبنان ارسال شود.

به گزارش جماران؛ در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد، رئیس جمهور با تسلیت به جانباختگان حادثه بیروت و آرزوی سلامتی و عافیت برای مجروحان این حادثه به جمعیت هلاح احمر دستور داد هرچه سریعتر کمک های بشر دوستانه شامل اقلام بهداشتی و پزشکی برای مردم آسیب دیده لبنان ارسال شود.

در ادامه جلسه، هیات وزیران ضمن قدردانی از زحمات آقای علی عابدزاده در دوران ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، آقای تورج دهقانی زنگنه را به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب کرد.

همچنین با تصویب هیات دولت، آقای علیرضا برخور به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

رئیس جمهور پس از رأی هیات وزیران به انتصاب نامبردگان، گفت: حوادث هوایی آنقدر دردناک و خسارت بار است که جبران آن گاهی ناممکن و گاهی سال ها به طول می انجامد و لذا سازمان هواپیمایی کشوری باید مراقب رعایت استانداردهای پروازی در سطح فرودگاه های کشور و شرکت های هواپیمایی باشد؛ بطوری که هیچ پرواز نا امن در هیچ فرودگاه نامطمئنی انجام نشود.

در ادامه جلسه هیات دولت، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی مورد بررسی و تصویب هیئت وزیران قرار گرفت.

 

 اختصاص اعتبار برای بازسازی تأسیسات زیربنایی استان کرمانشاه

هیات وزیران با اختصاص حداکثر تا مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای برای تکمیل بازسازی تأسیسات زیربنایی آسیب دیده ناشی از زلزله سال ۱۳۹۶ در این استان موافقت کرد.

 

 اصلاح آیین نامه اجرایی شناسایی، مولدسازی یا فروش اموال غیرمنقول مازاد دستگاه های اجرایی

با تصویب هیات وزیران، آیین نامه اجرایی مولدسازی یا فروش اموال غیرمنقول مازاد دستگاه های اجرایی  اصلاح شد.

به موجب اصلاحیه مذکور، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است پس از اطمینان از وصول ردیف‌ درآمدی مربوط، تا ۵۰ درصد از منابع وصولی را بابت تکمیل طرح‌های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام و مابقی منابع وصولی را برای افزایش تخصیص اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور از جمله پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و مطالبات آنها مندرج در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور اختصاص دهد.

 

 تعیین تعرفه جریمه تخطی دارنده پروانه‌ ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از مقررات تعرفه ای

دولت در اجرای قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، تعرفه مربوط به جریمه تخطی دارنده پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از مقررات تعرفه ای را تعیین کرد.

بر این اساس، دولت مصوب کرد درصورت عدم رفع تخلف ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان ابلاغ به دارنده پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از مقررات تعرفه ای، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند دارنده پروانه را تا زمان رفع کامل تخلف و به ازای هر روز تأخیر در رفع هر تخلف، تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده، جریمه کند.

 

 اصلاح اساسنامه شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران

هیات وزیران با هدف تأمین نظر شورای نگهبان و رفع ایرادات موجود در اساسنامه شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، با افزودن یک تبصره به آن و اصلاح اساسنامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، رییس و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت باید علاوه بر شایستگی های فنی و مدیریتی دارای شرط وثاقت و امانت نیز باشند.

 

اصلاح مصوبات افزایش سرمایه دولت در شرکت‌های مادر تخصصی ذی ربط بهره بردار بجای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

با تصویب هیات وزیران، مصوبات مربوط به افزایش سرمایه دولت در شرکت های مادرتخصصی ذی ربط بهره بردار بجای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اصلاح شد.

 به موجب اصلاح مصوبات مذکور، در صورت انتقال طرح های تکمیل شده مرتبط با بدهی های موضوع این تصویب نامه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت های دولتی بهره بردار، افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی ذیربط بهره بردار انجام می شود.

همچنین بدهی های مرتبط با طرح های خاتمه نیافته ای که پس از اتمام طرح می بایست به سایر شرکت های دولتی به عنوان بهره بردار منتقل شود، به عنوان بدهی به دولت در دفاتر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ثبت و پس از انتقال به شرکت بهره بردار، افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی ذی ربط بهره بردار انجام می شود.

ضمناً شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مشمول اجرای این تبصره می باشند.

 

 موافقت دولت با افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده

هیات وزیران با توجه به لزوم بروز رسانی مقررات حاکم و ناظر بر اجرای فرآیندهای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده برای اجرا و توسعه طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، با افزایش هزینه اسقاط خودروهای مذکور از ۵۵۰ هزار ریال به یک میلیون ریال موافقت کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.