وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز با آقای برهم صالح رئیس جمهور عراق و الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جماران، در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، توسعه و تعمیق آنرا به نفع دو ملت و کشورهای منطقه خواندند. 

 

همچنین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و برخی موضوعات مهم برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر شد.

 

گفتنی است پیش از این نیز جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ک با آقای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که در دو جلسه خصوصی و جمعی انجام شد در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

 

همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هادی ( ابو حسن ) العامری رئیس ائتلاف فتح عراق  دیدار و در خصوص مسائل مختلف روابط دو جانبه و نیز پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مبارزه با تروریسم و دیگر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند. 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.