وزیر خارجه کشورمان و هیات همراه در بدو ورود به بغداد در محل شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران‌شان در نزدیکی فرودگاه بغداد، حاضر و ادای احترام کرد.

به گزارش جماران،  وزیر خارجه کشورمان و هیات همراه در بدو ورود  به بغداد در محل شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران‌شان در نزدیکی فرودگاه بغداد، حاضر و ادای احترام کرد.  

 

محمد جواد ظریف بعد از ورود به بغداد ، در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر یک روزه خود به این کشور همسایه پرداخت.

 

ایسنا نوشت: ظریف با بیان این که بسیار خوشحال هستم که بعد از تشکیل دولت عراق و پیش از سفر آقای نخست وزیر«الکاظمی » به دعوت آقای روحانی به تهران، سفری به بغداد داشتهام، افزود:  البته سفر من به عراق از قبل هماهنگ شده بود و  این سفر فرصت خوبی را فراهم می‌کند که با توجه به سفر نخست وزیر عراق به تهران در روز سه شنبه ، هماهنگی‌های لازم برای این سفر  انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه در جریان سفر به این کشور همسایه با تعدادی از مقامات عالی رتبه عراقی ، مسئولان  سیاسی این کشور  و همچنین  رئیس الحشد الشعبی رایزنی و گفت‌وگو می‌کنم، گفت : در جریان این سفر در مورد همکاری‌های دو کشور که در سفر آقای روحانی به عراق در مورد آن تصمیم گیری شده بود و همچنین پیرامون مسائل منطقه و جنایت‌های آمریکا از جمله به شهادت رساندن شهید قاسم  سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر همراهان شان  و همچنین  دیگر مسائل منطقه گفت‌وگو خواهیم کرد.

 

وزیر خارجه کشورمان افزود : بعد از ظهر امروز به دعوت آقای  نیچروان بارزانی به اربیل سفر می‌کنم  تا با ایشان و تعدادی دیگر از مقامات اقلیم نیز رایزنی و گفت‌وگو کنم.

 

وزرای خارجه ایران و عراق در نشست خبری مشترک خود در بغداد بر مستحکم بودن روابط دو کشور و لزوم تقویت و گسترش آن تاکید کردند.

 

 فواد حسین در این نشست خبری گفت: با وزیر خارجه ایران در رابطه با مسائل اقتصادی و تاثیر آن ها در مقابله با کرونا بحث و رایزنی کردیم.

 

وی گفت: ما بر ضرورت حمایت از حاکمیت عراق تاکید کردیم.

 

از سوی دیگر ظریف گفت: باید در رابطه با تهدیدات مداوم داعش هوشیاری کامل داشته باشیم.

 

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: روابط اقتصادی میان دو کشور می تواند گسترده تر شود و به سود هر دو طرف است.

 

محمد جواد ظریف خاطرنشان کرد: پرونده کشتیرانی، مرزهای آبی و خطوط ریلی میان دو کشور را پیگیری خواهیم کرد. 

 

وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس خسارتی بزرگ در جنگ با تروریسم در منطقه و عراق به شمار می رود و ما پرونده این جنایت آمریکا را با قدرت پیگیری خواهیم کرد.

 

ظریف گفت: روابط میان ایران و عراق بر اساس احترام متقابل و احترام به حاکمیت دو کشور است و ما از نقش عراق در منطقه خلیج فارس استقبال می کنیم.

 

وزیر خراجه کشورمان گفت: روابط ایران و عراق مستحکم است و دیگر هیچگاه متزلزل نمی شود.

 

فواد حسین نیز گفت: در دیدار با ظریف بر ضرورت دور کردن عراق و منطقه از درگیری ها تاکید کردیم.

 

وی گفت: در این دیدار در رابطه با سفر  قریب الوقوع الکاظمی به تهران نیز رایزنی کردیم.

 

 

حجم ویدیو: 3.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.