گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وکیل یکی از محکومان حوادث آبان ماه: برای اعمال ماده 477 درخواست داده ایم

بابک پاک نیا نسبت به پذیرش درخواست اعمال ماده ۴۷۷ ابراز امیدواری کرد و در عین حال افزود: نمی توانم خبری که در برخی منابع خبری اعلام شد را تأیید کنم اما همان طور که اشاره کردم، به ما گفتند درخواست دهید و این رویکرد مثبتی است.

وکیل یکی از متهمین آبان ماه 98 با بیان اینکه امروز وکلای تعیینی این پرونده توانسته اند پرونده را مطالعه کنند، گفت: برای اعمال ماده 477 (اعاده دادرسی از طریق رئیس قوه قضائیه) درخواست داده ایم.

بابک پاک نیا در گفت و گو با خبرنگار جماران، در این خصوص اظهار داشت: امروز پرونده را به طور کامل در اختیار ما قرار دادند و توانستیم آن را مطالعه کنیم؛ البته مطالعه همچنان ادامه خواهد داشت ولی خوشبختانه به ما گفتند درخواست اعمال ماده 477 دهید و ما این درخواست را دادیم.

وی نسبت به پذیرش درخواست اعمال ماده ۴۷۷ ابراز امیدواری کرد و در عین حال افزود: نمی توانم خبری که در برخی منابع خبری اعلام شد را تأیید کنم اما همان طور که اشاره کردم، به ما گفتند درخواست دهید و این رویکرد مثبتی است.

وی تصریح کرد: وقتی یک حکم قطعی صادر می شود، آن حکم قابلیت اجرایی پیدا می کند؛ اما قانونگذار طُرق استثنایی در نظر گرفته که می تواند باعث شود پرونده از قطعیت خارج شود و به مرحله اجرایی برسد. یکی از این روش ها اعمال ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری است که اعاده دادرسی می شود. دیگری اعمال ماده 477 است که اعاده دادرسی از طریق رئیس قوه قضائیه می شود.

پاک نیا ادامه داد: وقتی رئیس قوه قضائیه تشخیص دهد که حکمی خلاف بیّن شرع است، تجویز اعاده دادرسی و پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می کند و توسط شعب خاصی که توسط رئیس قوه قضائیه به این موضوع اختصاص داده شده، رسیدگی می شود. بعد از آن هر حکمی صادر شود قطعی است و اجرا می شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه حکم دادگاه بدوی در این مرحله نقض شود، گفت: در مطالعه ای که امروز از پرونده داشتیم ایراداتی را در پرونده پیدا کردیم و فکر می کنیم اگر از ابتدا وکیل تعیینی می توانست اجازه دخالت داشته باشد، احتمالا این حکم حتی صادر هم نمی شد. ولی به هر حال، خدا را شکر که پرونده در اختیار ما قرار گرفت و خدا را شکر که امروز قوه قضائیه کاملا با ما همکاری کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.