وزیر خارجه دولتی که سالیانه میلیاردها یورو به دولت کودک کش سعودی سلاح می فروشد، برای خوشایند ترامپ، ادعاهای مضحکی را علیه ایران و چند کشور دیگر مطرح کرده است.

هایکو مایس، وزیر خارجه آلمان ادعایی بی سند و عجیب در خصوص ایران، روسیه، ترکیه و چین مطرح کرد.

به گزارش جماران، هایکو مایس در پارلمان آلمان از «تقویت اقتدارگرایی» در پی شیوع کرونا انتقاد کرد و مدعی شد که روسیه، ونزوئلا، ایران، ترکیه و چین از اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با کرونا برای برخورد با خبرنگاران استفاده کرده ‌اند.

ظاهرا این سخنان وزیر خارجه آلمان فقط برای خوشایند دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اظهار شده است. چون همه کارشناسان بین المللی بر این نکته صحه می گذارند که آمریکا سرمایه گذاری های کلانی را در کشورهای اروپایی و به خصوص آلمان کرده و بخش عمده ای از سهام خودروسازان این کشور را در اختیار دارد؛ و از آن به عنوان اهرم فشار بر این کشور استفاده می کند.

نمود بارز دیگر این اعمال فشار آمریکا بر دولت آلمان و اقدامی از سوی دولت آلمان برای خوشایند این همپیمان استراتژیک، چندی پیش اتفاق افتاد. همگان به خاطر دارند که 30 آوریل 2020 (11 اردیبهشت 99) یعنی حدود 20 روز پیش، دولت آلمان حزب الله لبنان را تحریم و این گروه جهادی مردمی را یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد.

لذا این رفتار دولت آلمان چیز جدیدی نیست و در راستای هم پیمانی و همسویی با دولت دونالد ترامپ سعی دارد وجهه بین المللی ایران را خدشه دار کند. ولی همان طور که تلاش های دو سال اخیر ترامپ دستاوردی جز به سخره گرفتن رئیس جمهوری آمریکا در مجامع بین المللی نداشته، این تلاش دولت آلمان هم به جایی نخواهد رسید.

سوال مهم از این دولت اروپایی این است که اگر غرب نگران حقوق بشر است، فروش سالیانه چند میلیارد یورویی تسلیحات  به دولت کودک کش سعودی را چرا متوقف نمی کنند؟  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.