نمایندۀ منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس جمهوری نوشت: «تا کنون فرصتهای ارزنده ای از دست رفته است بویژه فرصت بی نظیر تعطیلات نوروزی ، آیا نمی خواهید برای ضایع نشدن زحمات طاقت فرسا و خدمات بی بدیل کسانی که در این پنج هفته ایثار کرده اند قاطعیت به خرج دهید و جلو تخلفات افراد ولنگار را با تصمیاتی که ضمانت اجرائی دارند بگیرید؟ اگر عمل نکنید باید پاسخگوی جانهایی که به هدر خواهند رفت باشید »

به گزارش جماران؛ متن کامل نامه سید مصطفی میرسلیم خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حسن روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و با عرض تبریک فرارسیدن ماه شعبان المعظم ، امروز پس از هفته ها انتظار خبر تعطیل کردن فعالیتهای اقتصادی را بجز تعداد اندکی که امور ضروری و تأمین مایحتاج اولیۀ عمومی را برعهده دارند، از زبان جناب عالی شنیدم و این که باید دستورهای بهداشتی را با فرارسیدن موج دوم کرونا جدی بگیریم...

این خبر مرا خوشحال کرد که نهایتا جناب عالی و دولت فخیمه تان به این نتیجه رسیده اید که چاره ای جز اعمال محدودیت بر فعالیتها و اصرار بر حضور مردم در خانه ندارید، و برایتان آرزو می کنم در اعمال این محدودیتهای اجتناب ناپذیر موفق شوید و کرونا را مهار کنید؛ اما بسیار افسرده شدم از این که دیدم و شنیدم شما با آرامی و لطافت عاطفی از موج دوم کرونا یاد فرمودید، گویی راه گریزی از آن نبوده است و از خدای متعال می خواهم دولت محترم و در رأس آن جناب عالی را که فرماندهی کل مبارزه با کرونا را بر دوش گرفته اید و حتی تعطیلات نوروزی را در کاخ سعد آباد با تشکیل جلسات اضطراری هیئت وزیران بر خود حرام کرده اید، در تسلط بر این موج دوم کرونا پیروز فرماید. اما با افسوس فراوان چند سؤال در ذهنم به جولان پرداخته که لازم می دانم به استحضار جناب عالی برسانم:

1- چرا با شناخت تجربۀ کشور چین و هشدار جدی اولیۀ و زیر بهداشت، روزی که متوجه شدید دو نفر اول مبتلا به کرونا در قم شناسایی شده اند بلافاصله و دست کم با همین قیافۀ جدی امروزتان دستور نفرمودید بر آن شهر محدودیتهایی که ضرورت آن را امروز اعلام و ابلاغ فرموده اید اعمال شود و از اصطلاح قرنطینه که برخی دلسوزان بکار بردند سراسیمه شدید و آن را دون منافع میهنی تشخیص دادید و گذاشتید پنج هفته بگذرد و میهن عزیز ما گرفتار چنین مصیبتی شود؟

2- چرا علی رغم توصیه های مسئولان بهداشتی و درمانی کشور اجازه دادید تجمع مردم برای خریدهای شب عید، در فروشگاهها و اماکن عمومی بدون اعمال محدودیت انجام گیرد و در نتیجه کشور ما را به نقطۀ اوج اول در ابتدای فروردین ماه برساند؟

3- چرا روشهای عادی را که در دولتهای سابق هم رایج بود بکار بردید نظیر اعلام اختصاص اولیۀ 60 لیتر بنزین اضافی (که بعدا مفتضحانه لغو شد) و افتتاح برخی بزرگراهها در اواخر اسفند و بحبوحۀ اوج گرفتن کرونا که همه حکایت از بی خبری نسبت به عواقب چنان تصمیمات و اخباری بر روحیۀ مردم می کند و مشوق آنها برای برنامه ریزی سفرهای نوروزی می شود؟ آیا این قبیل امور نشانۀ عدم درایت و تدبیر مناسب نیست؟

4- چرا با وجود تأکید و التماس مسئولان و پزشکان بیمارستانهای پذیرای مبتلایان و پرستاران از جان گذشته بر ضرورت در خانه ماندن و شکستن زنجیرۀ سرایت کرونا، اجازه دادید درحدود 40% سال گذشته عده ای بی خیال دست به سفرهای بین شهری بزنند؟ آیا غافل بودید که این بی مبالاتی زحمات گذشتۀ آن فداکاران جبهۀ مبارزه با کرونا و مردم اسیر در خانه ها را بر باد می دهد و موج دوم کرونا را بر سر ما فرود می آورد؟

5- تا کی می خواهید در مورد مسائل اساسی کشور طنزگونه با مردم صحبت کنید؟ آیا هفت سال فرصت خدمت برای شما و دولت فخیمه تان کافی نبود که نگذارید هفت خوان گمرک به هفتاد تبدیل شود؟ مگر گمرک جزو دستگاههای اجرائی دولت نیست؟ آیا توقع دارید از جای دیگری دستی از غیب برون آید و کاری بکند؟ شما مسئولید و باید پاسخگو باشید و نه موعظه گر! آیا نشستن در صدر هیئت وزیران را با جلوس بر منبر یکسان پنداشته اید؟ موعظه و نصیحت در جای خود بسیار خوب است اما برازندۀ جایگاهی که شما اشغال کرده اید اقدام مسئولانه و خدمت خستگی ناپذیر و بدور از تشریفات و تبلیغات است: خدمت به مردم و گزارش نتایج موفقیتهای واقعی تان به آنها و در صورت نیاز کمک طلبیدن از مردم برای یاری دادن به دولت و برون رفت کشور از بحران.

6- تا کنون بیش از 2200 نفر بنا بر آمار رسمی ، در اثر کرونا در ایران جان باخته اند و قطعا بخشی از آن ناشی از مسامحۀ دولت شما است اما بدانید که آنچه به نام موج دوم یاد کرده اید و افرادی که در آینده به دلیل اوج گرفتن مجدد کرونا جان خود را از دست خواهند داد، تماما به عدم قاطعیت شما بر می گردد در حالی که بیش از یک هفته است از همراهی و همکاری ایثارگرانۀ دستگاههای عمومی و مردم نهادها و بویژه نیروهای نظامی و انتظامی برخوردارید!

7- تا کی می خواهید کار علمی و پژوهشی شناخت ویژگیهای ژنی این ویروس و مشابه آن را به عقب بیندازید؟ چرا علی رغم پیشنهاد خیرخواهان دانشمند، در بارۀ تأسیس مرکز تحقیقات مقابله با تهدیدات زیستی تعلل می ورزید؟ آیا باید چند بار از این نوع تهدیدات آسیب ببینیم تا دست به کار تحقیقات پیشرفتۀ و هماهنگ کردن اقدامات پراکنده ای که در این باره در کشور آغاز شده است باشیم؟

8- با توجه به گرفتاریهای متعددی که غیر جنبه های بهداشتی و درمانی ، آثار بیماری فراگیر کرونا ، در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و تقنینی و قضائی برای مردم ایجاد کرده است، چرا تشکیل قرارگاه های موردی هر زمینه را تشکیل نمی دهید تا با استفاده از همۀ امکانات کشور به مصاف این بلیه بروید؟ چرا با توجه به اهمیت موضوع ، رسیدگی به آن را به چند جلسۀ اضطراری دولت و چند تماس تلفنی نمایشی با استانداران محدود می کنید؟

9- تا کنون فرصتهای ارزنده ای از دست رفته است بویژه فرصت بی نظیر تعطیلات نوروزی، آیا نمی خواهید برای ضایع نشدن زحمات طاقت فرسا و خدمات بی بدیل کسانی که در این پنج هفته ایثار کرده اند قاطعیت به خرج دهید و جلو تخلفات افراد ولنگار را با تصمیاتی که ضمانت اجرائی دارند بگیرید؟ اگر عمل نکنید باید پاسخگوی جانهایی که به هدر خواهند رفت باشید .

خدایا به برکت ایام الله ماه معظم شعبان به همۀ ما صداقت و اخلاص و شجاعت و جرأت عطافرما.

سید مصطفی میرسلیم

نمایندۀ منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

6 فروردین 1399

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
121 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.