پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در جلسه ویدئوکنفرانسی با استانداران و روسای ستادهای مقابله با کرونا در سه استان؛

رییس جمهور: تامین تجهیزات بهداشتی کادر درمانی بیمارستان‌ها در اولویت است

رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی با استانداران و روسای ستادهای مقابله با کرونا در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت این استان‌ها در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل و اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه با ابراز تاسف از وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور، ضرورت تسریع در روند امدادرسانی و کاهش رنج ها و مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمان در این جلسه ویدئوکنفرانسی در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه آیا بر اساس پیش بینی های هواشناسی آمادگی‌های لازم در استان برای مقابله با سیلاب انجام شده بود، اظهارداشت: در این زمینه همه هشدارهای لازم به مردم ارائه شده بود،هرچند میزان بارندگی‌ها بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های هواشناسی بود اما بخشی از مردم به این هشدارها بی توجهی کردند و برخی از خسارت‌های وارد شده به همین علت بود و در عین حال سیلاب اخیر هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است.

دکتر روحانی با اظهار خرسندی از اینکه حادثه اخیر تلفات انسانی نداشته است، ضرورت جبران خسارت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته باید در قوانین و مقررات، موضوع افرادی که به هشدارهای داده شده بی توجهی کرده و دچار خسارت شده اند مورد توجه قرار گیرد و این افراد نباید انتظار داشته باشند به اندازه فردی که هشدارها را رعایت کرده، برای جبران خسارت‌ها مورد حمایت ومساعدت قرار بگیرند

رئیس جمهور اضافه کرد: مسیل‌هایی از گذشته برای کنترل سیلاب ایجاد شده است  اما به خاطر اینکه چندین سال بارندگی و سیل وجود نداشت مردم تصور کردند که می‌توانند در این مناطق ساخت‌وساز کنند که در شرایط کنونی باید اصلاح و ترمیم این مسیل‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد و بایستی بر این مبنا برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که مردم مجددا دچار مشکل و خسارت نشوند.

در ادامه این جلسه، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان گزارشی از وضعیت مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح استان ارائه کرد که بر اساس آن  بیماری کرونا در استان تحت کنترل قرار گرفته و روند کاهشی یافته است.

دکتر روحانی در واکنش به اظهارات رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان مبنی بر اینکه 15 نفر از پرسنل درمانی استان به ویروس کرونا مبتلا شده و کمبودهایی در سطح استان در زمینه اقلام و تجهیزات بهداشتی وجود دارد، تاکید کرد: در زمینه تامین تجهیزات بهداشتی اولویت اصلی با کادر درمانی در بیمارستان‌ها است و باید سلامت این عزیزان که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند به طور کامل تامین شود. همچنین تولیدکنندگان نیازهای عمومی مردم و کسانی که دچار بیماری شده‌اند  باید به لحاظ برخورداری از تجهیزات بهداشتی و درمانی در اولویت باشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان کرمان در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص اینکه آیا در این استان از نقطه اوج کرونا عبور کرده‌اید یا خیر، گفت: به واسطه اطلاع‌رسانی و آموزش‌های ارائه شده، مردم همراهی خوبی با دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند و در روزهای اخیر میزان ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است اما با این حال نمی‌توان پیش‌بینی کرد که بعد از سفرهای نوروزی شرایط استان در خصوص شیوع این ویروس چگونه خواهد بود؟

در ادامه این جلسه ویدئوکنفرانسی، دکتر همتی سرپرست جمعیت هلال احمر نیز با ارائه گزارشی از آمادگی هلال احمر در مواجهه با سیلاب اخیر گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی آمادگی و هماهنگی خوبی برای مقابله و کنترل سیلاب داشته و به این علت خسارت‌های آن به مراتب پایین‌تر از موارد مشابه بوده است و خوشبختانه مردم نیز  برای جبران خسارت‌ها به خوبی کمک و مشارکت  کردند.

دکتر روحانی با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم استان کرمان در این زمینه اظهار داشت: مردم خدوم این استان در طول تاریخ همواره  افتخارآفرین بوده و مردان بزرگی از این دیار برخاستند که از آن جمله می‌توان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سردار سرافراز شهید سلیمانی که از افتخارات تاریخ کشورمان هستند به عنوان نمونه اشاره کرد.

دکتر روحانی در ادامه این جلسه ویدئوکنفرانسی با اشاره به گزارش استاندار هرمزگان در خصوص میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و تاسیسات آب و برق  و پیشنهاد ارائه شده برای کنترل آب‌های سطحی استان، گفت: دولت آمادگی دارد و منظور تسریع در روند امور، از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی  برای احداث سد در سطح استان استقبال می کند

رئیس جمهور همچنین خطاب به استاندار تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین وقوع سیلاب اخیر بایستی  به سیل‌زده‌ها و امدادگران توجه بیشتری اعمال شود و با رعایت کامل مسائل بهداشتی از خطر ابتلا به بیماری در امان باشند

دکتر روحانی در ادامه این جلسه پس از گزارش رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان هرمزگان در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل و مقابله با کرونا در استان، با تشکر از زحمات کادر درمانی، گفت: بی‌تردید کادر درمانی در سراسر کشور کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهند و همه ملت ایران قدردان فداکاری آنها هستند.

در ادامه این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی از خسارت‌های سیل اخیر و اقدامات انجام شده برای اسکان و امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: اگرچه با توجه به گزارش اداره هواشناسی، آمادگی‌های لازم در این خصوص ایجاد شده بود اما واقعا حجم بارندگی فراتر از پیش‌بینی‌ها بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه غیر از احداث سد چه راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار خسارت‌های ناشی از سیل در استان دارید، گفت: برای اینکه استان از خطر و خسارت سیل مصون باشد، آزادسازی اراضی اشغال شده در مسیر رودخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم ضمن اینکه لایروبی رودخانه‌ها نیز با قوت ادامه دارد.

در ادامه جلسه رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشگیری و درمان مبتلایان به بیماری کرونا گفت: با اقدامات کادر درمانی این استان 90درصد جنوب استان، 75 درصد مرکز استان و حدود 70درصد زابل تحت غربالگری قرار گرفتند و این کار همچنان ادامه دارد البته استان در زمینه تجهیزات بهداشتی و درمانی با کمبودهایی مواجه است.

رئیس جمهور در پاسخ به گزارش رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: نیازمندی‌های ضروری استان حتما تامین خواهد شد ضمن اینکه در طول دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات بسیار بزرگی برای توسعه و آبادانی استان انجام شده است که مصمم هستیم این اقدامات ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طرح 46هزار هکتاری استان، توسعه مکران و بندر چابهار و نیز راه آهن استان از جمله طرح‌هایی است که امیدواریم تا پایان این دولت به نتیجه نهایی برسد.

رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از همراهی و مشارکت بسیار خوب مردم استان سیستان و بلوچستان در اجرای توصیه‌های دولت برای رعایت اصول و دستورات بهداشتی گفت: علما و بزرگان اهل سنت و شیعه استان نیز با درک شرایط بسیار حساس کنونی، همراهی و مساعدت خوبی در این زمینه داشتند که از آنها نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.