با شیوع بحرانی ویروس کرونا در ایران مجمع نیروهای خط امام ضمن ابراز قدردانی از کادرهای بهداشتی و درمانی که امروز در خط مقدم این بحران هستند شرایط شیوع و گسترش آن را نگران کننده دانسته و در بخشی از این بیانیه آورده است متاسفانه نحوه شناسایی بیماران و کنترل ویروس، از نخستین روزهای بروز بحران در کشور دارای سوالات و ابهامات فراوانی است که نه تنها پاسخ روشن و قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده نشد که روز به روز بر دامنه ابهامات افزوده می‌شود.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خط امام، متن بیانیه به این شرح است .

شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر که به ابتلای هزاران نفر از هموطنان و درگذشت شماری از آنان انجامید، غم و اندوه بزرگی را بر دل ایرانیان نشاند که امیدواریم با تدبیر دستگاه‌های مسئول و همکاری آحاد مردم، بتوان از خسارات و آسیب‌های بیشتر آن جلوگیری به عمل آورد.

مجمع نیروهای خط امام، ضمن تعظیم و سپاس در برابر مجاهدت پزشکان و پرستاران و دیگر عوامل بهداشتی و درمانی و تسلیت و همدری با خانواده‌های داغدار و طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و آرزوی سلامت برای همه بیماران، انتظار دارد ستاد ملی مبارزه با کرونا در عالی‌ترن سطح، با مدیریت قاطع و متعهدانه، اقدامات لازم را به عمل آورده و افکار عمومی را به صورت شفاف در جریان همه اخبار و رویدادها قرار دهد. بدون تردید در مواقع بحران، تمرکز فرماندهی و اقتدار آن از اهمیت فراوانی برخوردار است و کوتاهی یا سهل‌انگاری در این زمینه موجب تشدید بحران و ابعاد فاجعه خواهد شد. به همین دلیل ضروریست همه دستگاه‌ها با هماهنگی کامل از مدیریت و سیاستگذاری واحد برخوردار باشند.

متاسفانه نحوه شناسایی بیماران و کنترل ویروس، از نخستین روزهای بروز بحران در کشور دارای سوالات و ابهامات فراوانی است که نه تنها پاسخ روشن و قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده نشد که روز به روز بر دامنه ابهامات افزوده می‌شود.

سوال اساسی این است که دستگاه‌های مسئول پیش از بروز بحران چه اقدامات پیشگیرانه و حمایتی را انجام داده‌اند؟ آیا برآورد روشنی از بحران و تبعات آن داشته‌اند؟ آیا همه امکانات کشور برای چنین وضعیتی آماده بود؟ آیا مبادی تردد مرزی به درستی کنترل شد؟ موانع و مشکلات در این بخش چه بود؟ چرا صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها از مدت‌ها قبل، حجم مهمی از برنامه‌های خود را به ارائه اطلاعات درست و پیشگیرانه به مردم اختصاص ندادند؟ چرا چرخه تولید و عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با نواقص جدی و احتکار و گرانی مواجه است؟ آیا وازرت صمت به وظایف خود در این زمینه درست عمل کرده است؟

بدیهی است در چنین وضعیتی نقش دستگاه‌های نظارتی و انتظامی و قضایی و امنیتی از حساسیت فراوانی برخوردار است و با هماهنگی و حمایت همدلانه و مجدانه  می‌توان بر اجرای درست و کارآمد برنامه‌ها تاثیرگذار بود.

از سوی دیگر استفاده از تجربیات دیگر کشورها و دریافت کمک از نهادهای بین‌المللی و کارشناسان بهداشت جهانی و پزشکان برجسته، به ارتقای توانمندی‌های موجود خواهد انجامید که امری رایج در اینگونه بحران‌هاست و باید بر دامنه آن افزود.

مجمع نیروهای خط امام از مردم و اعضا و هوادارن تشکیلاتی در سراسر کشور می‌خواهد، ضمن حفظ امید و نشاط اجتماعی، با توکل بر ذات باریتعالی و استعانت از او، همه توان خود را در بخش‌های رسمی و داوطلبانه برای شکست ویروس کرونا و عبور موفقیت‌آمیز از آن بسیج کرده و عزیزانِ فعال در مراکز درمانی که در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند را به نحو مقتضی یاری کنند.

همچنین ضروریست اهمیت توجه به اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های محروم، بویژه کودکان کار و کارتن خواب‌ها و زندانیان را یادآور شده و بر رسیدگی اورژانسی به وضعیت بهداشتی آنان تاکید کنیم.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.